Gå til innhold

Småbarnsforeldre, se her !!


Pludre

Anbefalte innlegg

Hei

Til alle dere der ute som sliter med tørr barnehud og bleieutslett så vil jeg anbefale på det varmeste Weleda sin Calendula Barneserie. Denne serien er helt fantastisk og inneholder KUN rene planteoljer og ingen farlige tilsetningsstoffer.

Det finnes flere produkter i denne serien f.eks. Stellekrem til å bruke på bleieutslett og under bleieskift, beskytter den sarte huden i bleieområdet på en fantastisk måte, barnekrem til å bruke på sår og tørr hud, barnebad til å ha i badevannet slik at huden ikke blir tørr, men silkemyk. Det finnes også olje til å bruke under massasje, alle vet jo at babyer har godt av kroppskontakt, denne trekker fort inn i huden og gjør den silkemyk, ikke klissete sånn som Natusan sin babyolje, og så finnes det en vanlig såpe, som er mild og god mot huden til barnet. Et annet produkt i denne serien er barnekrem med solfaktor, veldig fin å smøre barnet med når det er sol og ellers når man ferdes utendørs.

Jeg har KUN brukt Calendula sin barneserie etter at jeg fikk den anbefalt. Før det prøvde jeg en masse forskjellig, men ingenting var bra nok. Calendula er desidert den beste serien jeg noensinne har brukt på gutten min.

Kan fortelle om en liten episode som skjedde her for noen uker siden. Gutten min på 7 mnd fikk et hissig rødt og væskende utslett i bleieområdet, jeg gikk på helsestasjonen for å høre hva dette kunne være, og helsesøster mente dette var sopputslett. Jeg ble anbefalt Kortisonsalve og Canesten, men tenkte med meg selv at jeg skulle prøve Calendulasalven først, og med et utrolig resultat. Etter 3 dager var alt utslettet borte, og huden like fin.

Kan virkelig anbefale denne stellesalven og de andre produktene. De koster litt mer enn Natusanprodukter, men så er de mye drøyere også. Også har barnehuden mye bedre av Calendula(ringblomst), i forhold til Natusan sine produkter som alle inneholder SLS, altså Sodium Laurlylsulfat, et stoff som også er mye brukt i f.eks bilavfettingsmidler. Det skal IKKE min baby få på sin hud i hvertfall !!

Vel verdt å prøve, fåes på de fleste helskostbutikker i landet.

Og en annen ting er at ringblomst virker betennelsesdempende, og helbreder sår hud.

Klem fra Pludre og lille Emil på 7 mnd.1212[ Dette Innlegg er endret av: pludre den 2002-03-22 13:56 ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • 2 uker senere...
Gjest Snorkfrøken

Det var jommen et godt tips! Jeg tror jeg skal få "rompa i gir" og gå på en helsekost og kjøpe den salven. Datteren min på 8 mnd har fått barneeksem og jeg er på jakt etter en god hudkrem til henne!

Takk for tipset icon_biggrin.gif12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Har også prøvd Calendula-produkter på den minste av mine tre, men syntes dessverre de hadde dårlig effekt, særlig på bleieutslettet hennnes, så de passer nok ikke for alle. Synd, for jeg var i utgangspunktet veldig positiv til konseptet, og håpet i det lengste at jeg skulle merke bedring. (Men jeg må si jeg syntes produktene luktet skrekkelig)

Men verdt et forsøk, det er det jo allikevel...

Hjemmemamma

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

PS: Et tips til deg med barn med atopisk eksem: Volare (selges på homeparties) har en barneserie med bl.a. en lotion som inneholder Aloe Vera. Den funker kjempebra på mine små atopikere (og meg selv..) og er faktisk bedre enn salver når minstejenta har sår stump. Har prøvd mange Aloe Vera- produkter som jeg ikke har vært fornøyd med, men denne kremen er fantastisk....

Hjemmemamma

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Vil bare nevne at det finnes en urtebasert universalsalve som amoraz selger via homeparties.

Den er helt utrolig bra, den inneholder 75% urter og vaselinbasert og er derfor bedre for væskende bleiesår enn sinksalven.

(Den kan også brukes på brannsår og mye annet)

Jeg har brukt den på mine barn og ble imponert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei.

Vi bruker A-Creme på vår datter, hun har veldig tørr hud og denne salven har hjulpet. De selger den på Coop Prix bl.a, den koster kr 150,- for en krukke, men den er veldig drøy og holder lenge.

icon_smile.gif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...