lemon-aid Skrevet 18. januar 2022 #1 Skrevet 18. januar 2022 På hvite klær. Har noen et bra tips? Og hvordan får jeg plagget skikkelig hvitt igjen? Det har blitt misfarget over tid.
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2022 #2 Skrevet 18. januar 2022 Det må vel klor til? Flekkene kommer fra deodorant og svette. Du kan prøve å bytte merke og se om det gir mindre flekker. Viktig at du ikke tar på tøy for deodoranten har tørket helt inn. Anonymkode: a2aee...933 1
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2022 #3 Skrevet 18. januar 2022 Forsøk Vanish oxi action. Den har hos meg reddet plagg med hauggamle flekker, samt frisket opp fargen. Anonymkode: fbedc...b14 1
lemon-aid Skrevet 18. januar 2022 Forfatter #4 Skrevet 18. januar 2022 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Forsøk Vanish oxi action. Den har hos meg reddet plagg med hauggamle flekker, samt frisket opp fargen. Anonymkode: fbedc...b14 takk:) Skal prøve det! Er det den for hvitt tøy?
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2022 #5 Skrevet 18. januar 2022 Umulig å få de helt vekk 🤷 Men, prøv det: legg plagget i varmt vann med vanish oxy action (ja, du kan bruke den for hvit vask hvis plagget er hvit og er av bomull. Hvis plagget er syntetisk, bruk helle den color-versjon). Ja, og glem den der i noen timer. Om du glemmer det over natten, går greit det også. Også vask i vaskemaskin på høyest temperatur som plagget tåler. Hvis dette ikke funket rett etter vask, heng plagget ute i sollys. Se om det blir bedre. "Triks" med å ikke få gule flekker, er alltid bruke deodorant på vasket kropp, aldri deodorant på gammelt deodorant. Ikke bruke solkrem med hvite klær. Og alltid vaske plagget med engang etter bruk, ikke venter til det går uker (eller måneder med juleskjorta). Anonymkode: e0a49...6f4
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå