AnonymBruker Skrevet 18. januar 2022 #1 Skrevet 18. januar 2022 Hei Jeg mistrives sterkt i jobben min, men det er absolutt ingen andre ledige stillinger i mitt fagfelt i byen jeg bor. Jeg lurer på om dere har erfaringer med å finne jobb innenfor relevant fagfelt på andre måter enn gjennom utlysning? Da mener jeg jobb som er relevant for mitt fagfelt og utdanning. Ta kontakt med bedrifter? Hva ellers? Tips tas imot med takk!! Anonymkode: 93d3c...208
Ullvott Skrevet 18. januar 2022 #2 Skrevet 18. januar 2022 Det første jeg ville gjort var å forhøre meg litt diskret blant folk jeg kjenner til som driver i samme bransje. Er det noe på gang på deres egne arbeidsplasser? Folk som skal slutte? Noen som skal bytte jobb? Omorganiseringer? Større oppdragsmengder som kan bety flere nyansettelser? Norge er et lite land, folk i samme bransje kjenner hverandre og plutselig har sjefen din hørt at du er på utkikk etter ny jobb. Ingen ønsker umotiverte arbeidstakere, så da kan du fort komme til å bli satt i en posisjon hvor du får enda dårligere trivsel på nåværende arbeidsplass. Jeg ville derfor ikke vært altfor tydelig med en gang, men som sagt heller lyttet litt og hatt radarene ute. Jeg vet ikke hvor langt det er mellom byene der du bor, men vurder også om du kan tåle litt reiseveg. Kanskje er det noe attraktivt ledig i nabobyen? 1
Snickersogtwist Skrevet 18. januar 2022 #3 Skrevet 18. januar 2022 Saaaame ass, har ikke vært i jobben i mer enn 8-9 mnd, men dette var IKKE det jeg takket ja til, for et jævla sirkus. Akkurat nå er jeg veldig tilbøyelig til å bare hive inn hatten uten å ha noe å gå til, men skal prøve å «holde ut» til etter medarbeidersamtalen min snart, men jeg tviler på at det blir noen endringer, for å være ærlig. Må finne noe nytt..
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2022 #4 Skrevet 18. januar 2022 Snickersogtwist skrev (1 minutt siden): Saaaame ass, har ikke vært i jobben i mer enn 8-9 mnd, men dette var IKKE det jeg takket ja til, for et jævla sirkus. Akkurat nå er jeg veldig tilbøyelig til å bare hive inn hatten uten å ha noe å gå til, men skal prøve å «holde ut» til etter medarbeidersamtalen min snart, men jeg tviler på at det blir noen endringer, for å være ærlig. Må finne noe nytt.. hva jobber du med? Anonymkode: f90b5...44a
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2022 #5 Skrevet 18. januar 2022 Ullvott skrev (27 minutter siden): Det første jeg ville gjort var å forhøre meg litt diskret blant folk jeg kjenner til som driver i samme bransje. Er det noe på gang på deres egne arbeidsplasser? Folk som skal slutte? Noen som skal bytte jobb? Omorganiseringer? Større oppdragsmengder som kan bety flere nyansettelser? Norge er et lite land, folk i samme bransje kjenner hverandre og plutselig har sjefen din hørt at du er på utkikk etter ny jobb. Ingen ønsker umotiverte arbeidstakere, så da kan du fort komme til å bli satt i en posisjon hvor du får enda dårligere trivsel på nåværende arbeidsplass. Jeg ville derfor ikke vært altfor tydelig med en gang, men som sagt heller lyttet litt og hatt radarene ute. Jeg vet ikke hvor langt det er mellom byene der du bor, men vurder også om du kan tåle litt reiseveg. Kanskje er det noe attraktivt ledig i nabobyen? Tusen takk for svar. Jeg skal forhøre meg litt med personer jeg kjenner med samme utdanning som meg. Anonymkode: 93d3c...208
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2022 #6 Skrevet 18. januar 2022 Snickersogtwist skrev (23 minutter siden): Saaaame ass, har ikke vært i jobben i mer enn 8-9 mnd, men dette var IKKE det jeg takket ja til, for et jævla sirkus. Akkurat nå er jeg veldig tilbøyelig til å bare hive inn hatten uten å ha noe å gå til, men skal prøve å «holde ut» til etter medarbeidersamtalen min snart, men jeg tviler på at det blir noen endringer, for å være ærlig. Må finne noe nytt.. Samme her. Har vært i jobben i under et år. Men det var IKKE hva jeg takket ja til. Helt andre arbeidsoppgaver. Føler meg lurt av arbeidsgiver. Anonymkode: 93d3c...208
Sinte-my Skrevet 18. januar 2022 #7 Skrevet 18. januar 2022 Jeg ble kalt inn til intervju fordi forrige arbeidsplass var turbulent. Jeg hadde et halvt år i forveien levert en åpen søknad og meldt interessen min. Da det ble en åpning på nåværende arbeidsplass var jeg først på lista til å bli kontaktet. Så det er mulig å legge ut følere uten å rope ut at man vil skifte jobb. 2
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2022 #8 Skrevet 18. januar 2022 Sinte-my skrev (9 minutter siden): Jeg ble kalt inn til intervju fordi forrige arbeidsplass var turbulent. Jeg hadde et halvt år i forveien levert en åpen søknad og meldt interessen min. Da det ble en åpning på nåværende arbeidsplass var jeg først på lista til å bli kontaktet. Så det er mulig å legge ut følere uten å rope ut at man vil skifte jobb. Tusen takk for svar! Men det som er uthevet forsto jeg ikke helt? Anonymkode: 93d3c...208
Snickersogtwist Skrevet 18. januar 2022 #9 Skrevet 18. januar 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Samme her. Har vært i jobben i under et år. Men det var IKKE hva jeg takket ja til. Helt andre arbeidsoppgaver. Føler meg lurt av arbeidsgiver. Anonymkode: 93d3c...208 Skjønner, og ingen utsikter for å få endre arbeidsoppgavene? Er det mye annet som avviker fra jobben du ble forspeilet? Arbeidsoppgavene mine er relativt ok, men alt er så ustrukturert at jeg må jobbe utrolig reaktivt og jeg når sjeldent å ha alt jeg på plass til nylanseringer og kampanjer, og da er det en syting og en klaging. Jeg kjenner at dette begynner å gå veldig på selvtilliten min som arbeidstaker, så nå tenkte jeg at jeg skal begynne å aktivt kike og søke….eller bli gravid. Hva enn som kommer først 😂😂
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2022 #10 Skrevet 18. januar 2022 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Hei Jeg mistrives sterkt i jobben min, men det er absolutt ingen andre ledige stillinger i mitt fagfelt i byen jeg bor. Jeg lurer på om dere har erfaringer med å finne jobb innenfor relevant fagfelt på andre måter enn gjennom utlysning? Da mener jeg jobb som er relevant for mitt fagfelt og utdanning. Ta kontakt med bedrifter? Hva ellers? Tips tas imot med takk!! Anonymkode: 93d3c...208 I mange bransjer er det så vanskelig å få tak i folk at stillinger sjelden blir lyst ut. Da går det mye i hodejegere. Oppdater profilen din på LinkedIn og de begynner å ringe. Anonymkode: f1f2e...418
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2022 #11 Skrevet 18. januar 2022 AnonymBruker skrev (21 minutter siden): I mange bransjer er det så vanskelig å få tak i folk at stillinger sjelden blir lyst ut. Da går det mye i hodejegere. Oppdater profilen din på LinkedIn og de begynner å ringe. Anonymkode: f1f2e...418 Takk for svar. Har bare blitt ringt av hodejegerne en gang. Er ikke så mange med min utdanning, men heller ikke mange stillinger. Så når det først kommer en stilling er jeg godt kvalifisert. Om du skjønner. Anonymkode: 93d3c...208
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2022 #12 Skrevet 18. januar 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): I mange bransjer er det så vanskelig å få tak i folk at stillinger sjelden blir lyst ut. Da går det mye i hodejegere. Oppdater profilen din på LinkedIn og de begynner å ringe. Anonymkode: f1f2e...418 hvilken bransje da? Jeg får oftest høre at mange hundre søker på stillinger som er lagt ut på finn Anonymkode: f90b5...44a
Sinte-my Skrevet 18. januar 2022 #13 Skrevet 18. januar 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Tusen takk for svar! Men det som er uthevet forsto jeg ikke helt? Anonymkode: 93d3c...208 Rotete formulert av meg, beklager! Turbulente forhold på forrige arbeidsplass. Oppsigelser, omstrukturering, mye rot i ledelsen. Alt som hører med et eierskifte av et mellomstort konsern. Ryktene innad i bransjen begynte vel å gå før jeg leverte søknaden, da jeg hadde to andre jobbtilbud før jeg landet jobben jeg har idag. Og det kan godt vært at jeg hadde lagt ut følere i forkant ubevisst. Men åpen søknad til en attraktiv arbeidsplass kan i alle fall være en vei å gå! 1
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2022 #14 Skrevet 18. januar 2022 Sinte-my skrev (2 minutter siden): Rotete formulert av meg, beklager! Turbulente forhold på forrige arbeidsplass. Oppsigelser, omstrukturering, mye rot i ledelsen. Alt som hører med et eierskifte av et mellomstort konsern. Ryktene innad i bransjen begynte vel å gå før jeg leverte søknaden, da jeg hadde to andre jobbtilbud før jeg landet jobben jeg har idag. Og det kan godt vært at jeg hadde lagt ut følere i forkant ubevisst. Men åpen søknad til en attraktiv arbeidsplass kan i alle fall være en vei å gå! Da forstår jeg mer. Skal sjekke ut attraktive arbeidsplasser. Takk for svar. Ser mange karriere-influencere tipser om at man kan ta kontakt med personer på LinkedIn som jobber for selskaper som en vil jobbe for. Er kanskje ikke så mye kultur for dette i Norge? Eller hva tror dere? Anonymkode: 93d3c...208
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2022 #15 Skrevet 18. januar 2022 Snickersogtwist skrev (1 time siden): Skjønner, og ingen utsikter for å få endre arbeidsoppgavene? Er det mye annet som avviker fra jobben du ble forspeilet? Arbeidsoppgavene mine er relativt ok, men alt er så ustrukturert at jeg må jobbe utrolig reaktivt og jeg når sjeldent å ha alt jeg på plass til nylanseringer og kampanjer, og da er det en syting og en klaging. Jeg kjenner at dette begynner å gå veldig på selvtilliten min som arbeidstaker, så nå tenkte jeg at jeg skal begynne å aktivt kike og søke….eller bli gravid. Hva enn som kommer først 😂😂 Huff. Skjønner hva du mener med at det går på selvtilliten løs. Håper det ordner seg. Anonymkode: 93d3c...208
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå