AnonymBruker Skrevet 18. januar 2022 #1 Skrevet 18. januar 2022 Jeg lurer på om det kan stemme at man ikke får dekket medisiner ved benskjørhet. Jeg må betale for kalsiumtabletter mine selv og får det ikke dekket på blåresept? HVa slags behandling får dere andre som har osteoporose og stemmer dere at dere ikke får dekket medisiner? Jeg er ufør så det gjør jo et stort innhugg i økonomien min når jeg ikke får det dekket…. Anonymkode: bd75c...25e
Hareena Skrevet 18. januar 2022 #2 Skrevet 18. januar 2022 Klippet denne fra relis.no "Kalsium+vitamin D kan ikke forskrives på blå resept per 12. juli 2021, men lege kan søke om stønad etter individuell søknad til Helfo."
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2022 #3 Skrevet 18. januar 2022 Jeg har utviklet beinskjørhet på grunn av annen medisinsk behandling (kortison), og jeg fikk avslag på søknaden sykehuset sendte til HELFO om å få kalsiumtablettene på blå resept. Jeg er også ufør, men et så stort innhugg i økonomien gjør ikke denne medisinen. En boks med 60 tabletter Calcigran Forte 1000 mg/800IE koster 240 kr, altså 120 kr mnd, noe som for min del tilsvarer 0,7 % av månedlig utbetaling. Anonymkode: 72d39...ae8
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå