Gå til innhold

Puddel

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hadde dere valgt hvit eller sort puddel om dere gikk i skogen hver dag? Synes all skitten på hvit puddel? Er det bedre med sort da?

Anonymkode: b4aea...de3

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sort helt klart! Jeg syns personlig det er finere, men veldig praktisk ift å unngå misfarging av pels rundt munn, øyne, rumpe og poter. Ellers er det lettere å se småkryp og floker i lys pels. 

• Liker 6
Skrevet

Ja de sorte er fine. Flere synspunkter?

Anonymkode: b4aea...de3

• Liker 1
Skrevet

Sort har bedre pels generelt. Hvite floker lettere enn sorte. Sopp i pels og tårerender gir synlige misfarging i hvit pels. Enkelte hvite linjer er ganske stressa også..

Jeg ville valgt sort. 

Anonymkode: b8138...52b

• Liker 2
Skrevet

Hadde absolutt valgt sort! Eller grå. 

De sorte blir like skitne som de hvite riktignok, men det er noe med estetikken. 

• Liker 1
Skrevet

Men skitten synes mere på de hvite. Selv om de er like skitne som de sorte.

Hva er finest da? Sort eller hvit hund?

Anonymkode: 2a4c6...7ed

Skrevet

Gemytt og helse trumfer vel glatt fargevalg innen en og samme rase?

• Liker 3
Skrevet
Julie skrev (15 timer siden):

Gemytt og helse trumfer vel glatt fargevalg innen en og samme rase?

De er begge i samme kull.

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

De er begge i samme kull.

Ok,da ville jeg valgt ut ifra temperament. 

• Liker 1
Skrevet

Jeg syns de er like fine, men sort er forferdelig vanskelig å ta bilde av i tilfelle den skal bli instakjendis 😄

Anonymkode: 5ba36...7b5

• Liker 1
Skrevet

Jeg har puddel i fargen fawn, og drømmer om en hvit. Synes de er nydelige 😍 

Anonymkode: 7cbe0...a36

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg har puddel i fargen fawn, og drømmer om en hvit. Synes de er nydelige 😍 

For meg var det forresten uaktuelt med svart puddel. Det er fordi vi bor på Sørlandet og går tur i skogen hver dag. Her er det mye flått. Lettere å finne flåtten på de lyse hundene 😊

• Liker 2
Skrevet

Jeg har ikke hvit puddel men jeg har hvit boxer. Har hatt en mørkebrun (nesten svart) boxer før han her og det er fordeler og ulemper med begge deler. Personlig syntes jeg hvit hund har et lite fortrinn når det kommer til det en annen nevnte, lettere og se flott, så man kan få tatt de tidlig. Hvite hunder har også oftere hvite/ litt gjennomsiktige negler så det er enklere å klippe dem da man ofte kan se nervene gjennom. Det er også lettere å se hvis de får eksem eller skader seg og får sår. Men, mørk farge på hunder ser finere ut en lys farge hvis jeg bare skal tenke på hva jeg syntes er penest.

Anonymkode: 39fb8...443

Skrevet

Sort er praktisk, men ingenting er så vakkert som en hvit puddel i full pels og hottentotter. Stønn!

Anonymkode: 8a842...995

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 22.1.2022 den 2.10):

Jeg har ikke hvit puddel men jeg har hvit boxer. Har hatt en mørkebrun (nesten svart) boxer før han her og det er fordeler og ulemper med begge deler. Personlig syntes jeg hvit hund har et lite fortrinn når det kommer til det en annen nevnte, lettere og se flott, så man kan få tatt de tidlig. Hvite hunder har også oftere hvite/ litt gjennomsiktige negler så det er enklere å klippe dem da man ofte kan se nervene gjennom. Det er også lettere å se hvis de får eksem eller skader seg og får sår. Men, mørk farge på hunder ser finere ut en lys farge hvis jeg bare skal tenke på hva jeg syntes er penest.

Anonymkode: 39fb8...443

Åh, hvit boxer❤ Kjente en helt fantastisk hvit boxer, han var enestående på alle måter. Nokså enkel, men utrolig fin og trivelig fyr. Kommer alltid til å ha en softspot for de der! 

Anonymkode: b413d...806

Skrevet

Jeg har hatt både svart, hvit og brun puddel. Nå har vi svart og kommer til å gå for det neste gang også. Alle fargene er fine men pelskvaliteten er forskjellig. Brun er definitivt den fargen vi ikke skal ha igjen, da den bare tovet seg og ble flokete. Det samme gjelder hvit, men den skulle ikke brukes i utstilling så da hadde vi lammeklipp på henne. Det holdt flokene unna og det fungerte supert. Klart man ser skitt og møkk bedre på en hvit, men vaskes må de jo uansett når de har vært ute å blitt sølete. Ulempen med hvit er helt klart at pelsen ble misfarget rundt snute/øyne og i baken. Det kom ikke før hun begynte å bli eldre, men kjedelig uansett da det ødela for det fine utseende hennes. Nydelig var hun uansett såklart men kjedelig at det blir sånn. Nå har vi som sagt svart og det et en enklere pels å holde fin uansett type klipp. 

Anonymkode: 8fb2e...fea

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...