Gå til innhold

8-åring på Spiderman-filmen?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Oppdaget nettopp at den nye Spiderman-filmen har 12 års aldersgrense på kino! Ja jeg var kanskje naiv men jeg trodde faktisk Spiderman var 7-års film. Og nå har åtteåringen såå lyst til å dra å se den. Er det innafor?

Anonymkode: 3e98f...0ee

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Forstår ikke markedsføringsstrategien til Marvel her, hvorfor pøser de ut så mye lego og bamser og kostymer til barneskoleunger med Spiderman som gjør dem hekta når det er 12 års grense? 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Forstår ikke markedsføringsstrategien til Marvel her, hvorfor pøser de ut så mye lego og bamser og kostymer til barneskoleunger med Spiderman som gjør dem hekta når det er 12 års grense? 

Mine tanteunger elsket både Spiderman, Harry Potter og Star Wars lenge før de fikk lov til å se de filmene - og hadde stor glede av både Legotingene og annet stæsj før de faktisk hadde sett/lest hva det egentlig handlet om. Var ikke noe problem at de måtte vente til de ble gamle nok med å se. Barn bruker fantasien. 

Men feks Spiderman da, det er jo et ganske enkelt konsept som et barn kan forstå. Barn kan ha masse glede av legoen og lekene uten å faktisk ha sett filmen. Marvel prøver vel å nå et ganske bredt publikum - 12 års grense betyr jo 9 år med foreldre - så jeg tenker det er greit. 

Nå har ikke jeg sett den nye, men tipper den er ganske «snill» - slik som de forrige. Men man må jo bare se an sitt eget barn. Jeg er over 30, men fortsatt ikke «gammel nok» til å se feks skrekkfilmer fordi jeg blir så redd 😂

Anonymkode: 3b2f3...1bc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nevøen min er snart 9, og jeg ville ikke tatt ham med på No Way Home på kino, selv om han nettopp fikk lov å se Homecoming og Far From Home hjemme på TV med foreldrene. No Way Home er absolutt mørkere enn de to første, og etter å ha forklart søsteren og svogeren min hva som skjer, vil heller ikke de at han skal se denne før han er litt eldre. Barn er veldig forskjellige med hva de tåler og ikke og det må alltid bli en individuell vurdering, men jeg kan nesten ikke utdype noe videre uten å spoile handlingen. Mitt råd får bli å gå og se filmen alene først, og så vurdere om du vil ta med 8-åringen. Hvis 12 i Norge betyr 9+foreldre, er gutten til TS strengt talt uansett for ung ifølge medietilsynet.

Anonymkode: 2ad8e...5b4

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er et par tunge ting som skjer som kanskje en 8åring ikke er klar for. 

Anonymkode: 2f738...a4e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Oppdaget nettopp at den nye Spiderman-filmen har 12 års aldersgrense på kino! Ja jeg var kanskje naiv men jeg trodde faktisk Spiderman var 7-års film. Og nå har åtteåringen såå lyst til å dra å se den. Er det innafor?

Den varer godt over 2timer. Bare vær klar over det 

Anonymkode: 33ab8...9e8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg hadde ikke tatt med en 8 åring på den filmen. Du har jo faktisk ikke lov heller. Hadde heller ventet til dere kan leie den, er noe med at det gir mye sterkere inntrykk å se den på kino, enn tv hjemme. 

Anonymkode: 887ef...941

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar. Han ble heldigvis ikke skuffet da jeg forklarte grunnen til at vi ikke kunne se den, spesielt kino kan jo være overveldende hvis den er såpass mørk. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...