Gå til innhold

høre stemmer uten psykose

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg har hørt stemmer i et par år. En jeg kjenner igjen og et par andre som kommer og går og er tilfeldige. De snakker for det meste til eller om meg og er ikke særlig snille men jeg har lært meg å leve med det. Når jeg er deprimert er det vanskeligere å ignorere de og de er styggere men jeg har ikke vært psykotisk eller noe. Jeg sliter med andre ting psykisk og går til psykolog men får ikke lov av han ene stemmen jeg hører regelmessig å snakke om de så da gjør jeg ikke det, men behandleren min har veldig lyst å utrede meg.. Men jeg trodde ikke det var sykdom fordi jeg ikke er psykotisk? Kan jeg være frisk og høre stemmer?

Anonymkode: eb3e3...c67

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har ikke helsefaglig bakgrunn men det du beskriver minnet meg umiddelbart på en person som var innlagt et sted der Helene sjekker inn var. Akkurat hun gjorde veldig sterkt inntrykk på meg. Hun hørte også stemmer. Husker ikke hvilken diagnose hun har men fant et intervjue med henne. Se gjerne episoden også.

Hvis du kjenner deg igjen bør du snakke med legen om det selv om han du hører sier at du ikke får lov. Han vil ikke ditt beste hvis han nekter deg å oppsøke helsehjelp. Du kan eventuelt prøve å skrive et brev til legen? Leger får og leser brev og kanskje han du hører ikke blir like sint av det som av at du går til legen? Jeg vet ikke, men det høres slitsomt ut å ha det slik. Sender gode tanker ❤️

Her er intervjuet med hun jeg skriver om (nrk.no)

Anonymkode: 1df40...663

Skrevet

Man kan høre stemmer uten å være psykotisk ved dissosiativ identitetsforstyrrelse

Anonymkode: 443c0...4f9

Skrevet

Selv om du har lært deg å leve med dette symptomet nå, så er det likevel viktig for psykologen å få vite om det. Akkurat som du også bør være ærlig med psykologen om andre symptomer du har. Og akkurat som med andre symptomer er det viktig å behandle plagene så tidlig man kan, slik at man slipper å bli sykere enn man behøver. Da blir veien til bedring mye kortere.

Støtter den ovenfor som sa at du ikke bør la denne stemmen få bestemme over helsa di.

:klem:

Anonymkode: fdf78...145

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...