AnonymBruker Skrevet 17. januar 2022 #1 Skrevet 17. januar 2022 Hei😊 Jeg lurer på hva som har hjulpet aller mest, for dere som har slitt med søvn tidligere? Gjerne noe som ikke bare går under vanlig søvnhygiene, men kanskje noe dere har funnet ut selv, som har hjulpet dere. (Og ja, jeg skal legge vekk telefonen snart😅 Må bare gjøre ferdig hudpleie osv) Anonymkode: 2c6a3...59d
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2022 #2 Skrevet 17. januar 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Hei😊 Jeg lurer på hva som har hjulpet aller mest, for dere som har slitt med søvn tidligere? Gjerne noe som ikke bare går under vanlig søvnhygiene, men kanskje noe dere har funnet ut selv, som har hjulpet dere. (Og ja, jeg skal legge vekk telefonen snart😅 Må bare gjøre ferdig hudpleie osv) Anonymkode: 2c6a3...59d Hvorfor trenger du mobilen til hudpleie? Anonymkode: debf7...6a0
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2022 #3 Skrevet 17. januar 2022 - fast rutine, ikke mer enn 1 time i avvik i helgene. - har tinnitus, så jeg må ha på white noise (appen relief er god) - ikke mye mat etter kl 19 - prøver å unngå for mye tv den siste timen, går heller å leser en bok på senga Anonymkode: b8b38...5ea 1
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2022 #4 Skrevet 17. januar 2022 Melatonin 3mg tbl hjalp meg enormt. Tok den ca 2 timer før jeg syns jeg burde legge meg. Etter en stund trengte jeg det ikke lenger. (Nå er jeg bare våken fordi jeg har vært på kveldsvakt..) Anonymkode: c449f...66f 1
Chomsky89 Skrevet 17. januar 2022 #5 Skrevet 17. januar 2022 Svaret fra vitenskapen på dette har alltid vært: Ikke brems melatoninproduksjonen din ved å se på skjermer og andre lyskilder tett på leggetid. Rødt kjøtt sent skal også være ille da det er mere belastende og tidkrevende for fordøyelsessystemet.
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2022 #6 Skrevet 17. januar 2022 Jeg er hørselshemmet og har Tinnitus, jeg har ikke sjans til å sovne uten lydbok på øret. White noise eller andre lyder har ingen virkning på meg. Med lydbok sovner jeg innen 15 min uten unntak. Anonymkode: 0014c...33b
Gjest laPistola Skrevet 17. januar 2022 #8 Skrevet 17. januar 2022 Et stort måltid ca 1 time før leggetid ( i motsetning til hva mange sier sover jeg bedre på full mage og sparer middagen til sen kveld) hodetelefoner med white noise ( evt bordvifte) og melatonin .
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2022 #9 Skrevet 18. januar 2022 Mitt hovedproblem er automatiske tanker. De kan gjøre at jeg ligger og tenker i timesvis. Så jeg må stoppe det med en gang jeg blir klar over det og så må jeg ofte gjenta det at jeg må stoppe tankene flere ganger. Jeg har ikke insomni lengre nå faktisk. Selvhjelpskurset på nett for langvarige søvnvansker hjalp mye. Jeg er forøvrig våken nå med vilje pga turnuslivet. Anonymkode: 110c5...a96
Poision-Ivy Skrevet 18. januar 2022 #10 Skrevet 18. januar 2022 Det varierer veldig. Akkurat nå er jeg våken fordi jeg har lyst til å gjøre alt jeg ikke rekker på dagtid pga barn og hektisk arbeidshverdag og livet generelt. Er egentlig ikke så veldig bekymret fordi jeg tenker kroppen gjør det den føler for. Det blir tubgt å stå opp kl. halv syv sikkert, men etter fem til ti minutter er jeg like våken og skjerpet som alltid. Mitt beste tips: ikke stress med å sove. Bare gjør det du har lyst til 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå