AnonymBruker Skrevet 22. januar 2022 #21 Skrevet 22. januar 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Spennende, men samtidig ukomplisert? Det tror jeg er en svært sjeldent kombinasjon. Det finnes masse spennende mennesker, men du får sjeldent det ene uten det andre. Anonymkode: 1e619...eb6 Neida. Kjenner du ikke folk som liker paragliding/ gourmetmat/musikk etc og som samtidig ikke er dramaqueens? Anonymkode: 89dc5...9e0
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2022 #22 Skrevet 24. januar 2022 AnonymBruker skrev (På 22.1.2022 den 15.28): Er det noen dynamikk som fungerte for dere tidligere i forholdet? Hva gjorde dere ilag i begynnelsen? Merker du at han vil dele mer om han får mye alenetid? Anonymkode: 89dc5...9e0 Tidligere i forholdet (før barn) var ting litt mer spennende, men det har vel sammenheng med at vi da ikke kjente hverandre så godt. Vi gjorde kjekke ting som å reise, gikk på restaurant, turer, konsert osv. På den tiden la jeg ikke så mye merke til at han trengte en del egentid. Ettersom forelskelsen dabbet av ble det mer tydelig. Ser at han blir mer avslappet, og noe bedre humør om han får alenetid. Men ikke nødvendigvis dele noe mer. Tenker at begge må være delaktig i det med å ta ansvar for forholdet, å komme med forslag til ting å gjøre sammen, det lille ekstra i hverdagen som gjør at en får noe igjen fra partneren. Litt tungt å stadig være den som drar i gang samtale, og ta ansvar for at ting blir gjort på hjemmebane. Vanlig situasjon pr idag: typen kommer hjem, vi spiser middag, han forteller lite fra sin dag uoppfordret, jeg prøver på å få en samtale. Hvis jeg ikke får noe "ut av" typen eller han ikke gir noe særlig respons, ender det opp med at jeg blir irritert, og klager over noe praktisk som han har sagt han skal ordne. Typisk scenario. Får vi en diskusjon/krangel er det gjerne mulig å til slutt få til en ordentlig prat om det jeg føler på. Men ser likevel ikke noe endring etterpå.. T. S Anonymkode: a7b80...73e
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2022 #23 Skrevet 24. januar 2022 Flintis skrev (På 22.1.2022 den 22.41): Som mann må jeg si at det du prøver å få til her hadde passet meg veldig bra, (sexfrekvensen hadde nok økt mye mot det dere har). Men jeg må vel innrømme at jeg også kan være innelukket pga at jeg er kjedelig og ikke vil være til bry og derfor må spørres, men det er nå meg. Hva ønsker mannen din seg i eller av forholdet? Okei, du tror at du er kjedelig? Han ønsker at det er god stemming i forholdet, at vi begge skal ha det bra. Ønsker å bli sett naturlig nok, og at hans meninger og skal bli hørt. Han er fornøyd dersom han får lite "beskjeder" om ting han må gjøre hjemme. Vil helst gjøre ting i eget tempo. Min opplevelse er at han liker å gjøre ting sammen som familie, reise på en tur eller besøke slekt. Ikke så mye energi til å være et par. Anonymkode: a7b80...73e 2
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2022 #24 Skrevet 24. januar 2022 AnonymBruker skrev (På 1/17/2022 den 12.35): Jeg og samboer har vært sammen i 8 år og har to barn. Vi er begge i 30- årene. Etter at barn nr. 2 kom har jeg følt mer og mer på at jeg tar mye av ansvaret hjemme, både for praktiske ting og ovenfor forholdet. Det jeg synes er tyngst er at jeg ikke føler god nok tilknytning til min partner. Har tatt opp temaet flere ganger. Jeg savner at han ser MEG, og setter av tid til å gjøre kjæreste ting innimellom. Feks. kjøpe noe godt til oss to en kveld, bli med å spille et spill etter ungene har lagt seg. Ikke bare sitte å glane i skjermen. Har dessverre få muligheter for barnepass utenom barnehagen. Jeg har også tatt opp det med sex, jeg føler behov for å ligge/ være nær oftere, og kunne vise nærhet i dagliglivet. Stort sett har vi sex annenhver måned. Han er ikke en person som er så kosete av seg. Heller ikke får jeg så mange komplimenter, bortsett fra kommentarer om at det er godt jobbet på slutten av dagen. Hvis jeg tar opp ting med samboer som jeg har tenkt på, fører det ofte til at han oppfatter det som kritikk og det blir krangling. Det kan det bli av de minste ting, så jeg gruer meg for å ta opp ting. Jeg er en person som liker å drøfte ting, forteller litt om hva jeg tenker på i løpet av en dag. Han kan ofte være stille og innelukket. Med mindre jeg drar ting ut av han. Jeg har forsøkt å oppfordre han til at vi setter av litt tid hver dag til å snakke sammen, om ting vi tenker på uten at det skal være kritikk mot den andre. Han har forsåvidt gått med på dette men følger ikke opp dette uten at jeg tar initiativ. Han er flink med barna, det er et stort pluss. Men det jeg lurer på hvis ikke tilknytningen blir bedre når barna blir mer selvstendig, hvor mye skal en faktisk jobbe for at forholdet skal fungere? Mest jobb eller kos.. Slik som det er nå er det mest jobb slik som jeg ser det. Anonymkode: a7b80...73e Kan du skrive bok om temaet? Tilrettelegg et prosjekt der du ansvarlig for prosjektet. Sett opp temaer du vil ha med i boka. Siste kapittel kan være om dere er et par videre eller at følger din lengsel og behov for gjensidighet fra en partner. Anonymkode: cee66...147
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2022 #25 Skrevet 24. januar 2022 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Kan du skrive bok om temaet? Tilrettelegg et prosjekt der du ansvarlig for prosjektet. Sett opp temaer du vil ha med i boka. Siste kapittel kan være om dere er et par videre eller at følger din lengsel og behov for gjensidighet fra en partner. Anonymkode: cee66...147 Takk for tips! 🥴 Anonymkode: a7b80...73e
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2022 #26 Skrevet 24. januar 2022 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Ser at han blir mer avslappet, og noe bedre humør om han får alenetid. Men ikke nødvendigvis dele noe mer. ...Vanlig situasjon pr idag: typen kommer hjem, vi spiser middag, han forteller lite fra sin dag uoppfordret, jeg prøver på å få en samtale. Hvis jeg ikke får noe "ut av" typen eller han ikke gir noe særlig respons, ender det opp med at jeg blir irritert, og klager over noe praktisk som han har sagt han skal ordne. Typisk scenario. Får vi en diskusjon/krangel er det gjerne mulig å til slutt få til en ordentlig prat om det jeg føler på. Men ser likevel ikke noe endring etterpå.. T. S Anonymkode: a7b80...73e Må dere prate så mye rett etter jobb, da? Er det ikke greit å bare chille litt, ta seg en dusj, spise? Kanskje gå en tur eller se på tv sammen? Anonymkode: 89dc5...9e0
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå