Gå til innhold

Menn skal «jage» kvinner

Fremhevede innlegg

Skrevet

Påstand; er mannen interessert tar han uansett initiativ. Hva tenker dere om denne påstanden? Den er en evig gjenganger i diskusjoner med mine venninner. Og de aller fleste mener at ingen menn er så tafatt at han ikke jakter kvinner han liker. Gitt at kontakt er opprettet og man gjerne også vært på en date eller to.. så begynner den usikre fasen med å ta kontakt eller ikke ta kontakt, hjem tar mest initiativ til samtale osv. Er stillhet alltid et tegn på avvisning? 

Anonymkode: 645ba...c06

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Rent faktisk, er dette selvfølgelig feil. Svært mange moderne, oppegående og ressursterke menn kunne aldri ha tenkt seg å «jage» kvinner. Det er helt unødvendig.

Anonymkode: 27afe...fe4

• Liker 4
Skrevet

Jeg "jaget" mannen min, han var redd for nye forhold etter at eksen var utro over tid. Han synes det er veldig kult å fortelle alle (men nesten ingen tror på ham fordi det er så uvanlig).

Hadde ikke jeg tatt initiativ ville det nok ikke blitt noe mellom oss.

Anonymkode: f9cb3...006

Skrevet

Sånn fungerer det for meg:

Jeg omgås damer på alle kanter hver dag. Jeg ser im de er mer eller mindre attraktive. Jeg tenker ikke mye på hver enkelt av dem. Alle er ikke på radaren som aktuelle partnere.

Kanskje noen viser meg interesse en gang. Et eller annet hint jeg forstår eller misforstår. Da "ser" jeg plutselig denne kvinnen. Hun er ikke én av mange men en potenisell partner. Tankene begynner å spinne rundt henne, og kanskje jeg blir betatt og besatt.

Kort sagt: Du må gjøre noe. Du skal ha veldig flaks for at han skal prøve seg ut av det blå. Det er alt for mange damer der ute.

Anonymkode: 68f4d...4b2

• Liker 1
Skrevet

Jeg mener det ikke stemmer nå i dag, det forventes at kvinnene viser initativ også, de fleste menn setter pris på det. Men hvis han underveis blir stille og ikke tar noe initiativ så er han ikke interessert. Endring i adferd er det røde flagget.

Anonymkode: 6d8b7...fa2

Skrevet
48 minutter siden, AnonymBruker said:

Påstand; er mannen interessert tar han uansett initiativ. Hva tenker dere om denne påstanden?

Det stemmer ikke i det hele tatt. 

Det er ønsketenkning fra de som ønsker å være passiv og slippe å ta sjanser.

De færreste menn i Norge går rundt og tar initiativ til damer. Hvis du liker en fyr må du på et eller annet vis gi beskjed om det, først da kan det bli noe. Og er ikke det bra da?

Anonymkode: 265e0...b7f

Skrevet

En ting er sikkert, om en mann skal "jage" en kvinne, er han avenging av at kvinnen synes han er attraktiv fra før. Ingen kvinne vil bli "jaget" av en mann de synes er stygg.

Anonymkode: f9aee...ca5

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

De færreste menn i Norge går rundt og tar initiativ til damer. Hvis du liker en fyr må du på et eller annet vis gi beskjed om det, først da kan det bli noe. Og er ikke det bra da?

Dere kvinner har jo gjort det klart, at dere ikke vil at menn skal snakke til dere.

• Liker 1
Skrevet

Jeg er 100% enig i påstanden, ts. 

Anonymkode: df90c...da9

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Hvorfor gir mannen meg ingen «beskjed»? Da er han ikke interessert og passiv, rett og slett. 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Dere kvinner har jo gjort det klart, at dere ikke vil at menn skal snakke til dere.

Jo, jeg vil. 

• Liker 4
Skrevet

Det er da bare tull når man hører om hvor mange ganger menn forteller at de blir avvist. Jeg kjenner to menn som aldri tar initiativ eller sjekker opp damer. De er bare imøtekommende og hyggelige, men helt avslappet. De drar damer som bare det. Damer får noia når menn ikke gir dem oppmerksomhet, og da blir det til at damene jakter på dem istedet. 

Anonymkode: 614ca...037

Skrevet
AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Jeg "jaget" mannen min, han var redd for nye forhold etter at eksen var utro over tid. Han synes det er veldig kult å fortelle alle (men nesten ingen tror på ham fordi det er så uvanlig).

Hadde ikke jeg tatt initiativ ville det nok ikke blitt noe mellom oss.

Anonymkode: f9cb3...006

Det gjorde jeg med min eks også. Jeg sjekket han opp, og initierte kontakt i etterkant. Han har også opplevd utroskap og er generelt veldig skeptisk til forhold. Sistnevnte er grunnen til at jeg nå har gitt han opp for godt. 

AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Sånn fungerer det for meg:

Jeg omgås damer på alle kanter hver dag. Jeg ser im de er mer eller mindre attraktive. Jeg tenker ikke mye på hver enkelt av dem. Alle er ikke på radaren som aktuelle partnere.

Kanskje noen viser meg interesse en gang. Et eller annet hint jeg forstår eller misforstår. Da "ser" jeg plutselig denne kvinnen. Hun er ikke én av mange men en potenisell partner. Tankene begynner å spinne rundt henne, og kanskje jeg blir betatt og besatt.

Kort sagt: Du må gjøre noe. Du skal ha veldig flaks for at han skal prøve seg ut av det blå. Det er alt for mange damer der ute.

Anonymkode: 68f4d...4b2

Jeg syns dette høres veldig fornuftig ut egentlig. 

Skrevet

Nå vet jeg ikke om dette er veldig nyttig for tråden, men her er i alle fall noen tanker jeg har gjort meg.

Vi kvinner vokser opp med å se at menn tar initiativ til dem de vil ha, til de pene og populære. Når man da aldri eller svært sjelden får oppmerksomhet fra menn, er det lett å tro at det ikke er noen vits i å ta initiativ selv heller. Fordi det er lett å tro at vi ikke kan tvinge noen til å like oss, eller fordi vi etter å ha blitt oversett så mange ganger ikke har selvtillit til å gjøre det. Det er tillært, og ikke nødvendigvis sånn det bør være, det burde jo være like naturlig for en kvinner å ta initiativ til en mann hun liker. Men så lenge vi har lært det vi har, og vi har de forventningene vi har som følge av det vi har lært og erfart, så er det ikke så enkelt som å si at det er bare å ta initiativ selv. For det å ha opplevd å bli oversett som kvinne gjør noe med deg, du har erfart at du ikke er attraktiv og ønsket, fordi du har sett at menn kommer til dem de vil ha.

Så da sitter vi der med kvinner som blir oversett, og menn som ikke har selvtillit til å ta initiativ, og det er ikke alltid så lett for disse å finne hverandre, om de skulle ønske å finne hverandre. Fordi begge grupper har lært, gjennom det som er forventet i vårt samfunn, at det er noe galt med dem, de er ikke ønsket, de passer ikke inn i rollen som attraktiv kvinne/mann. 

jeg har ikke noen god løsning på problemet. Kvinner kan nok bli flinkere til å invitere inn og menn kan bli flinkere til å ikke behandle "den stygge venninna" som en av to, luft eller tømmestasjon klokken tre natt til søndag. Da hadde kanskje begge grupper hatt det bedre, og i større grad våget å ta initiativ. 

Anonymkode: 3bdbc...553

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (43 minutter siden):

Det er da bare tull når man hører om hvor mange ganger menn forteller at de blir avvist. Jeg kjenner to menn som aldri tar initiativ eller sjekker opp damer. De er bare imøtekommende og hyggelige, men helt avslappet. De drar damer som bare det. Damer får noia når menn ikke gir dem oppmerksomhet, og da blir det til at damene jakter på dem istedet. 

Anonymkode: 614ca...037

Jeg ville aldri gjort det. Hvis mannen ikke gidder å ta initiativ, er han ikke interessert NOK og vil bare ha «mamma» som skal styre hele forholdet. 

• Liker 2
Skrevet

Ts her; vi tenker mer på når første kontakt er overstått, og en relasjon er opprettet.. da er det veldig mange damer som trekker seg unna om de merker at menn ikke er like på som i starten. Vi mener dette er riktig da menn etter å ha møtt en dame tar initiativ om han ønsker å vedlikeholde denne kontakten. Og at de som er høflige på meldinger men ikke inviterer videre ikke er interessert. Det ALLER siste damer vil er nemlig å føle seg påtrengende eller needy. Har vi rett her? 

• Liker 1
Gjest irkan90
Skrevet

Nei, så absolutt ikke. Forsøker motparten å spille kostbar stikker jeg fort som faen 😁

Kan godt ta styringen, både i hverdagen og på soverommet, men vil i bunn og grunn ha en trygg og voksen relasjon med en kvinne som vet hva hun vil og som ikke spiller spill.

Gjest Mysticgirl
Skrevet (endret)

Ja, her har det vært menn som har jaktet på meg. Det er det som har gjort at jeg har fått øynene opp for dem. 😄 Men de kan ikke vært FOR på. Da blir de for needy og det er heller ikke bra :P 

Endret av Mysticgirl
Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Hvorfor gir mannen meg ingen «beskjed»? Da er han ikke interessert og passiv, rett og slett. 

Ditt problem

45 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg ville aldri gjort det. Hvis mannen ikke gidder å ta initiativ, er han ikke interessert NOK og vil bare ha «mamma» som skal styre hele forholdet. 

Igjen, ditt problem.

Svaret på spørsmålet er og blir at du må ta initiativ selv. Eller skrive innlegg på KG og kjøpe en katt

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Påstand; er mannen interessert tar han uansett initiativ. Hva tenker dere om denne påstanden? Den er en evig gjenganger i diskusjoner med mine venninner. Og de aller fleste mener at ingen menn er så tafatt at han ikke jakter kvinner han liker. Gitt at kontakt er opprettet og man gjerne også vært på en date eller to.. så begynner den usikre fasen med å ta kontakt eller ikke ta kontakt, hjem tar mest initiativ til samtale osv. Er stillhet alltid et tegn på avvisning? 

Menn er forskjellige akkurat som kvinner. Noen jakter andre ikke.

Anonymkode: 9e1b0...125

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...