AnonymBruker Skrevet 17. januar 2022 #1 Del Skrevet 17. januar 2022 Hei! Jeg skal stå på slalom til helgen, noe jeg ikke har gjort siden jeg var barn. Planen er å stå videre, så jeg tenkte å kjøpe litt klær, også kjøper jeg ski ogsånt etterhvert. Tenkte å ta turen på Xxl og se, jeg tror ikke jeg legger så mye i det sånn før jeg vet hvor ofte jeg vil stå. Men hva trenger jeg? Det er meldt - 1 grad, men det bør jo funke til kaldere temp med mere klær under? Jeg har en Kari Traa vinterjakke som jeg bruker til hverdags, kan jeg bare bruke den eller må jeg ha en spesifikk jakke til slalom? Den passer fint til sånn - 5 på tur, maks - 10 hvis jeg går i fort tempo. Jeg har også buff, men luene mine er tykke så bør kanskje ha en litt tynn jeg kan ha under hjelmen? Hva med bukse? Kan jeg bruke denne f.eks? https://www.xxl.no/five-seasons-trisanna-pant-skibukse-dame-svart/p/1111198_1_style Kan jeg bare bruke superundertøy fra Kari traa under denne? Hva med hansker? Kan jeg ha tynne vanlige eller bør jeg ha noe mer? Jeg er redd jeg drar på Xxl også prakker de på meg ting jeg ikke trenger eller som er dyrt, har litt vanskelig for å si nei hvis selgeren er hyggelig. Derfor jeg vil gjerne ha en plan😂 så all hjelp er god hjelp! Anonymkode: 1cba9...e3e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2022 #2 Del Skrevet 17. januar 2022 Du kan nok fint bruke den jakken du har Viktigste er at den tåler litt vind og vann uten å bli våt og er passe varm (ville ikke kjørt i kjempetjukk dunjakke feks - da hadde jeg smeltet bort i bakken). Trenger ikke egen "slalomjakke". Buksen du linker ser veldig fin ut. Pass på at du ikke kjøper for trang, det er vondt å stå i. Seler er supert når man står slalom. Jeg ville hatt noen litt tykke hansker som tåler litt vann. Personlig liker jeg Hestra best men de koster også litt mer (men man får billigere typer). Jeg foretrekker hansker over votter. En tynn buff er lurt. Jeg pleier å ha en tynn buff under hjelmen så bruker jeg tynn buff rundt halsen om det er varmt, fleece-hals om det er passe kaldt og ull-hals om det er iskaldt. Man får fleece-hals og tynn buff/hals billig på xxl Jeg har alltid ett lag tynt ullundertøy under ytterklærne med mindre det er veldig varmt, da bruker jeg superundertøy eller bomull. I tillegg har jeg en tynn fleece eller bare en helt vanlig genser på overkroppen under jakka (avhengig av temperatur og tykkelse på jakke). Det kan være veldig lurt å kjøpe et par gode alpintsokker da, sånne som går litt opp på leggen og som er i ull + syntet. Anonymkode: fbe8e...261 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Alauda Skrevet 17. januar 2022 #3 Del Skrevet 17. januar 2022 Skulle til å svare nesten akkurat det samme som Ab over her. Jakke og bukse høres supre ut, men varme hansker er et must, og lurt med en tynn lue eller tynn ørevarmer under hjelmen, særlig nå som det blåser så mye rundt omkring. Ville også investert i ullundertøy og ullbuff, det får man alltids bruk for senere også. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2022 #4 Del Skrevet 17. januar 2022 Fornyet for noen år siden alt ski og ute-utstyret mitt. Brukte det noen ganger, men endte med å gå tilbake til den vanlige vinterjakka og en eldre plain svart litt foret utebukse jeg hadde hatt i år. Det dyre skall settet var tøft på, men henger nærmest ubrukt. Det eneste jeg synes var verdt å legge ekstra penger i var gode votter og tynne ullvanter til å ha inni. + alpinsokkee i ull. Du trenger forresten ikke lue under hjelmen. Anonymkode: 5c152...d1c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2022 #5 Del Skrevet 19. januar 2022 Tusen takk for tips! Anonymkode: 1cba9...e3e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2022 #6 Del Skrevet 20. januar 2022 Bikini, pannebånd og leggvarmere... Anonymkode: 612d6...2d7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå