AnonymBruker Skrevet 16. januar 2022 #1 Skrevet 16. januar 2022 Jeg ser ikke meningen med noe lenger. Jeg klarer ikke å nyte mat jeg liker, siden jeg har plager med tenner/tannkjøtt som gjør at jeg bør holde meg unna sukker, og gjøre de rene ikke lenge etter mat. Jeg orker ikke å trene lenger, får bare vondt pga en skade jeg har. Bildene jeg har liggende fra ferier og opplevelser, hva er egentlig vitsen? Jeg har ingen kjæreste eller barn å vise de til, og at de kun er for meg føles ensomt. Jeg har liten familie, og ingen her jeg bor. Jeg har mye utslett og kviser i ansiktet, som jeg ikke har funnet noe som virker på. Jeg føler meg så tiltaksløs. Hva er meningen med dette livet? Noen som kan gi meg noen råd, eller kanskje kjenner seg pittelitt igjen? Anonymkode: c99b3...115
MIKS Skrevet 16. januar 2022 #2 Skrevet 16. januar 2022 (endret) Skjønner deg godt kjære deg. Det du går gjennom nå mistenker jeg er depresjon og er fullt mulig å behandle. Jeg håper du ønsker å finne løsning på det for det kan føles godt å bare klage uten å tørre å ta de faktiske grepene som skal til for å få det bedre, vet det av egen erfaring. Min situasjon var annerledes men dog ikke verre eller lettere, for alle har det vanskelig på sitt nivå. Jeg håper du tar kontakt med fastlegen og er ærlig med han/henne om hvordan du har det. Det viktigste er å ta tak i problemet før det blir verre. Det er selv omsorg i det å søke hjelp og klart masse egen kjærlighet. Skal du få det bedre så må du respektere deg selv, ihvertfall prøve, og gi deg selv hva du ønsker mor di eller noen andre ga deg. Kan også anbefale terapi. Ønsker deg lykke til ❤️ Ryddet for tips om legemiddel. Perelandra, mod. Endret 17. januar 2022 av Perelandra 1
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2022 #3 Skrevet 16. januar 2022 Jeg bruker antidepressiva. Men har dere noen tips til å få det bedre? Terapi ja, men det er lange ventelister på psykolog. Anonymkode: c99b3...115
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2022 #4 Skrevet 16. januar 2022 Har du snakket med fastlegen din der du utdyper det sånn som dette? Anonymkode: 81e52...6ec 1
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2022 #5 Skrevet 16. januar 2022 En nær venn på 24 år kan ikke lengre behandles for kreftsykdommen han har sloss mot i 8 år. Han ble blind for 2 år siden og det siste halve året har han ikke kunnet gå. Bare en arm fungerer. Det er svært sjelden han klager, selv om han selvfølgelig er veldig lei seg for hvordan ting er blitt. Han bor på sykehjem. Og vi er en vennegjeng som samles hos han to dager i uka. Det er god livskvalitet sier han. Hvorfor skriver jeg dette til deg? Jeg er litt usikker, men jeg tror det er fordi innlegget ditt var så totalt motstridende til hvordan min venn ville uttrykt seg - selv om situasjonen hans er så utrolig mye verre. Han kan ikke forhindre at døden vil innhente han om ikke så lenge. Og det er så uendelig annerledes enn å frivillig leke med tanken om at man ikke vil leve mer. Kanskje ønsker jeg å få deg til å få øynene opp for alle de valg du har i livet. Det finnes så mange muligheter, du må bare være oppmerksom og gripe de. Om det er slik at du er deprimert, så ta turen til fastlegen og få hjelp. Anonymkode: c7e43...886
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2022 #6 Skrevet 16. januar 2022 Start med små skritt. Få henvisning til hudlegen. Begynn å trene litt. Gå turer hver dag. Hør på gode podkaster. Anonymkode: 9d3aa...357
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2022 #7 Skrevet 16. januar 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): En nær venn på 24 år kan ikke lengre behandles for kreftsykdommen han har sloss mot i 8 år. Han ble blind for 2 år siden og det siste halve året har han ikke kunnet gå. Bare en arm fungerer. Det er svært sjelden han klager, selv om han selvfølgelig er veldig lei seg for hvordan ting er blitt. Han bor på sykehjem. Og vi er en vennegjeng som samles hos han to dager i uka. Det er god livskvalitet sier han. Hvorfor skriver jeg dette til deg? Jeg er litt usikker, men jeg tror det er fordi innlegget ditt var så totalt motstridende til hvordan min venn ville uttrykt seg - selv om situasjonen hans er så utrolig mye verre. Han kan ikke forhindre at døden vil innhente han om ikke så lenge. Og det er så uendelig annerledes enn å frivillig leke med tanken om at man ikke vil leve mer. Kanskje ønsker jeg å få deg til å få øynene opp for alle de valg du har i livet. Det finnes så mange muligheter, du må bare være oppmerksom og gripe de. Om det er slik at du er deprimert, så ta turen til fastlegen og få hjelp. Anonymkode: c7e43...886 Det er ikke sånn en depresjon funker. Du kan ikke "bare" sette ting i perspektiv eller skjerpe deg osv. Du trenger en annen type hjelp Anonymkode: 81e52...6ec 1
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2022 #8 Skrevet 16. januar 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Start med små skritt. Få henvisning til hudlegen. Begynn å trene litt. Gå turer hver dag. Hør på gode podkaster. Anonymkode: 9d3aa...357 Jeg prøver å høre på podcaster, men finner ikke noe interessant. Har du noen forslag? Anonymkode: c99b3...115
Perelandra Skrevet 17. januar 2022 #9 Skrevet 17. januar 2022 Tråden er ryddet for tips om legemiddel og videre diskusjon rundt dette. Minner om Retningslinjene for Kropp og helse Sitat * Diskusjon rundt dosering av medisiner og "medisintips" slettes. Kvinneguiden har ikke nødvendig kompetanse til å luke ut potensielt farlige råd og tips, og vi vil derfor ha en nulltoleranse på dette. Erfaringer knyttet til medisinbruk, som ikke går på diskusjon av dosering og "tipsing" kan ved noen tilfeller bli stående, dette blir vurdert av moderatorene fra gang til gang. Er man usikker på noe i forhold til medikamenter/dosering kan man konferere med felleskatalogen, eller aller best; ta kontakt med apotek eller lege. Perelandra, mod.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå