Gå til innhold

Er du god på ski?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Er det noen skifolk her inne som kan gi litt tips angående ski? Jeg skal ha nye, men blir som vanlig overveldet av et stort utvalg, og har ikke noe peiling på ski, så det hadde vært fint med noen innspill fra dere :) 

Jeg skal ha ski til turgåing, ikke noe konkurranseski, men ski det går an å skøyte seg en tur på. Liker også å gå mye på upreppa myrer og sånn. 

Jeg har bestemt meg for at det blir felleski. Har lest diverse tester og kommet frem til et par ski som jeg anser som aktuelle. Dette er Fischer Twin Skin Pro og Fischer Twin Skin Performance. De scoret høyest på denne testen, men blir litt skeptisk til hvor billige de er i forhold til resten. Jeg spytter gjerne i litt mer om det har noe å si. 

Tusen hjertelig takk for innspill! 

Anonymkode: 0d3bd...9f8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Felleski fungerer svært dårlig til skøyting. Det er for å gå klassisk stil med.

Anonymkode: 95fe2...f29

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Felleski fungerer svært dårlig til skøyting. Det er for å gå klassisk stil med.

Anonymkode: 95fe2...f29

Ja, men det går fint å skøyte med på et strekke liksom? 

Anonymkode: 0d3bd...9f8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilke butikker anbefales mtp å få best hjelp? 

Anonymkode: 0d3bd...9f8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (18 timer siden):

Ja, men det går fint å skøyte med på et strekke liksom? 

Anonymkode: 0d3bd...9f8

Ja det går å skøye litt med de

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er god på nedoverski, hopper på de aller største hoppene, osv.

Jeg er ikke godt på bortoverski. Det er for kjedelig for meg, og jeg har så og si ingen erfaring.

Anonymkode: 42d50...ae0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er veldig mye vanskeligere å skøyte med felleski enn smøreski. Samboeren min kjøpte seg skøyteski fordi felleskia var så dritt. Det er mye mer friksjon enn ved smøring så det lugger skikkelig.

Anonymkode: 8cea7...73d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Jeg er god på nedoverski, hopper på de aller største hoppene, osv.

Jeg er ikke godt på bortoverski. Det er for kjedelig for meg, og jeg har så og si ingen erfaring.

Anonymkode: 42d50...ae0

Åh, kos deg videre med nedoverskiene da 😅 

Anonymkode: 0d3bd...9f8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Det er veldig mye vanskeligere å skøyte med felleski enn smøreski. Samboeren min kjøpte seg skøyteski fordi felleskia var så dritt. Det er mye mer friksjon enn ved smøring så det lugger skikkelig.

Anonymkode: 8cea7...73d

Takk for innspill! Jeg skøyter ikke sånn veldig mye. Det blir på rettstrekkene. 

Har forstått det slik at felleski er best på litt våt snø, mens de lugger litt mer i tør snø. Jeg er ikke ute etter en skøyteski, men en ski jeg kan skøyte litt på uten at det blir så veldig ustødig. 

Anonymkode: 0d3bd...9f8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Takk for innspill! Jeg skøyter ikke sånn veldig mye. Det blir på rettstrekkene. 

Har forstått det slik at felleski er best på litt våt snø, mens de lugger litt mer i tør snø. Jeg er ikke ute etter en skøyteski, men en ski jeg kan skøyte litt på uten at det blir så veldig ustødig. 

Anonymkode: 0d3bd...9f8

Kjør på. Jeg kjøpte felleski med mye spenst som passer meg. Opplever kun lugging hvis det er mye dritt i løypa (is, skrot og barnåler). Brukt de fra -20 til +10. Du får ikke veldig god glid når det er under -5 men atskillig bedre trening.

Mye spenst krever dog god teknikk og at man "går på ski". Dvs at man ikke har godt feste hvis man "labber".

Anonymkode: 8cea7...73d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har et par Fischer twin skin pro, 3 år gamle tror jeg - elsker de 🤩 Beste skikjøpet jeg har gjort 👌🏻 Har ikke brukt de til skøyting, heller kjøpt egne skøyteski ☺️ 

Anonymkode: 1f627...ec9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sist jeg gikk på ski var enten i 1995 eller 1996.

Så jeg kan med 100% sikkerhet si at jeg er elendig på ski.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...