AnonymBruker Skrevet 16. januar 2022 #1 Del Skrevet 16. januar 2022 Ville du som gjest syntes det var "kleint" å komme i kirka på nytt et år etter vielse, eller delta i et utdrikningslag til noen som er gift? Pga det utgikk i fjor Eller er dette bare stas? Anonymkode: 328a8...327 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2022 #2 Del Skrevet 16. januar 2022 Jeg synes det er rart å bli invitert i det som føles som en gavefest etter å ha vært gift så lenge. Vi takket nei til festen til søskenbarnet mitt, som giftet seg da det var på det strengeste i 2020, kun de to og forlovere, og så skal de holde festen nå i mai 2022. De har vært gift i 2 år. Da tenker jeg at man bare har lyst på gaver. Vi skulle egentlig gifte oss i fjor, men valgte å utsette det et år. Det å ha så mange som mulig av våre nære og kjære til stede, var en ekstremt viktig del av bryllupet for oss, så vi ville heller utsette alt. Anonymkode: db795...7e3 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2022 #3 Del Skrevet 16. januar 2022 Tror ikke dette handler om gaver i det hele tatt. Du nevner jo også utdrikningslag. Er det noen mulighet for at de føler på at folk føler de ble «ekskludert» siden de gjennomførte likevel? Og, kanskje de rett og slett har lyst til å vise sin kjærlighet for andre og vil gjennomføre en tradisjonell bryllup. Uansett, jeg hadde dratt hvertfall☺️ Anonymkode: 24f50...e32 18 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2022 #4 Del Skrevet 16. januar 2022 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Jeg synes det er rart å bli invitert i det som føles som en gavefest etter å ha vært gift så lenge. Vi takket nei til festen til søskenbarnet mitt, som giftet seg da det var på det strengeste i 2020, kun de to og forlovere, og så skal de holde festen nå i mai 2022. De har vært gift i 2 år. Da tenker jeg at man bare har lyst på gaver. Vi skulle egentlig gifte oss i fjor, men valgte å utsette det et år. Det å ha så mange som mulig av våre nære og kjære til stede, var en ekstremt viktig del av bryllupet for oss, så vi ville heller utsette alt. Anonymkode: db795...7e3 Så sykt kjipe dere er! De ville jo dele bryllupet med venner og familien, som de har drømt om hele livet! Hvem bryr seg om hvor lenge de har vært gift «på papiret»! Anonymkode: b2fe6...b7b 46 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2022 #5 Del Skrevet 16. januar 2022 AnonymBruker skrev (20 minutter siden): Ville du som gjest syntes det var "kleint" å komme i kirka på nytt et år etter vielse, eller delta i et utdrikningslag til noen som er gift? Pga det utgikk i fjor Eller er dette bare stas? Anonymkode: 328a8...327 Bare stas! Anonymkode: b2fe6...b7b 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2022 #6 Del Skrevet 16. januar 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Tror ikke dette handler om gaver i det hele tatt. Du nevner jo også utdrikningslag. Er det noen mulighet for at de føler på at folk føler de ble «ekskludert» siden de gjennomførte likevel? Og, kanskje de rett og slett har lyst til å vise sin kjærlighet for andre og vil gjennomføre en tradisjonell bryllup. Uansett, jeg hadde dratt hvertfall☺️ Anonymkode: 24f50...e32 Men da skjønner jeg ikke hvorfor folk gifter seg før de kan få invitere alle de vil? I Norge er samboerskap så og si sidestilt med ekteskap, og det er jo ingen krise å måtte utsette hele greia et år. Så om man tenker at folk føler seg ekskludert, man føler at man gikk glipp av store deler av opplevelsen av å være et brudepar, eller man rett og slett vil ha gavene man aldri fikk, så kunne de jo bare ventet? Jeg skjønner det bare ikke. Det blir som å invitere folk i dåpsfest til en toåring. Anonymkode: db795...7e3 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2022 #7 Del Skrevet 16. januar 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Så sykt kjipe dere er! De ville jo dele bryllupet med venner og familien, som de har drømt om hele livet! Hvem bryr seg om hvor lenge de har vært gift «på papiret»! Anonymkode: b2fe6...b7b Nei, jeg betaler ikke 10 000,- i reise, hotellopphold, pluss en gave fra den sinnsykt dyre ønskelisten deres, til et par som har vært gift i to år. Vi har allerede vært i dåp, to 30-årsdager, og i desember er det ny dåp - alt til samme paret i løpet av disse to årene. Og så ut av det blå skal de ha en fest i naustet til onkelen min, og billigste gave er 1500,-. Dette er en ren gavefest, og de fleste i slekten vet det. Og det er de fleste av disse etterfestene. Har vært i to, og angret begge gangene. Det var så kleint! Og synonymt for alle tre etterfestene er at brudeparene har helt ville ønskelister. Om de virkelig ønsket oss der, så kunne de ventet. "Å leve i synd" forsvant for en del tiår siden. Anonymkode: db795...7e3 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2022 #8 Del Skrevet 16. januar 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Men da skjønner jeg ikke hvorfor folk gifter seg før de kan få invitere alle de vil? I Norge er samboerskap så og si sidestilt med ekteskap, og det er jo ingen krise å måtte utsette hele greia et år. Så om man tenker at folk føler seg ekskludert, man føler at man gikk glipp av store deler av opplevelsen av å være et brudepar, eller man rett og slett vil ha gavene man aldri fikk, så kunne de jo bare ventet? Jeg skjønner det bare ikke. Det blir som å invitere folk i dåpsfest til en toåring. Anonymkode: db795...7e3 Det er ikke sidestilt mtp arv og om slikt skulle skje. Særlig om en har barn er det veldig greit å ha papirene i orden! At folk flest ikke gidder å bry seg for tiden er en annen sak. Anonymkode: b2fe6...b7b 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2022 #9 Del Skrevet 16. januar 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Jeg synes det er rart å bli invitert i det som føles som en gavefest etter å ha vært gift så lenge. Vi takket nei til festen til søskenbarnet mitt, som giftet seg da det var på det strengeste i 2020, kun de to og forlovere, og så skal de holde festen nå i mai 2022. De har vært gift i 2 år. Da tenker jeg at man bare har lyst på gaver. Vi skulle egentlig gifte oss i fjor, men valgte å utsette det et år. Det å ha så mange som mulig av våre nære og kjære til stede, var en ekstremt viktig del av bryllupet for oss, så vi ville heller utsette alt. Anonymkode: db795...7e3 Å kjære vene. Dere er jo invitert for å feire deres kjærlighet. Også kaller du det gavefest, og nekter å komme pga det. Det er smålig. Deres fest er ikke noe mer gave fest enn deres selv om dere venter med selve bryllupet til bedre pandemi tider. Dessuten så syntes jeg det høres fint ut å feire kjærligheten to år etterpå. Da får de to fine dager, en litt mer intim og en sammen med alle. Unnskyld men du høres veldig sjalu ut.... Anonymkode: a8a2b...a50 15 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Zooey Skrevet 16. januar 2022 #10 Del Skrevet 16. januar 2022 Synes det er stas! Er selvfølgelig hyggelig å få være med på feiringa 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2022 #11 Del Skrevet 16. januar 2022 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Å kjære vene. Dere er jo invitert for å feire deres kjærlighet. Også kaller du det gavefest, og nekter å komme pga det. Det er smålig. Deres fest er ikke noe mer gave fest enn deres selv om dere venter med selve bryllupet til bedre pandemi tider. Dessuten så syntes jeg det høres fint ut å feire kjærligheten to år etterpå. Da får de to fine dager, en litt mer intim og en sammen med alle. Unnskyld men du høres veldig sjalu ut.... Anonymkode: a8a2b...a50 Vi har ikke ønskeliste, for vi har det vi trenger. Men som jeg skriver over - jeg betaler ikke snart 15 000,- for å feire noe de gjorde uten oss for to år siden! Jeg feiret 30-årsdagen på hotell med mannen. Skal jeg invitere til stor fest for alle jeg valgte å ikke feire med da? Hva med de som ikke kom i dåpen til sønnen min? Skal jeg holde fest for dem nå, siden jeg valgte å kun invitere faddere ut på restaurant? Hadde vært greit med litt nye klær og utstyr til guttungen. Disse som valgte vekk fest, får heller bare stå for sitt eget valg. For det var et valg. Alle slike fester sier én ting - gi oss gaver. Og du mener misunnelig. Sjalusi er noe helt annet. Anonymkode: db795...7e3 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2022 #12 Del Skrevet 16. januar 2022 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Vi har ikke ønskeliste, for vi har det vi trenger. Men som jeg skriver over - jeg betaler ikke snart 15 000,- for å feire noe de gjorde uten oss for to år siden! Jeg feiret 30-årsdagen på hotell med mannen. Skal jeg invitere til stor fest for alle jeg valgte å ikke feire med da? Hva med de som ikke kom i dåpen til sønnen min? Skal jeg holde fest for dem nå, siden jeg valgte å kun invitere faddere ut på restaurant? Hadde vært greit med litt nye klær og utstyr til guttungen. Disse som valgte vekk fest, får heller bare stå for sitt eget valg. For det var et valg. Alle slike fester sier én ting - gi oss gaver. Og du mener misunnelig. Sjalusi er noe helt annet. Anonymkode: db795...7e3 Du vet at det skal ganske heftige gaver til for at en går i pluss når en arrangerer et bryllup, sant? Anonymkode: b2fe6...b7b 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2022 #13 Del Skrevet 16. januar 2022 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Vi har ikke ønskeliste, for vi har det vi trenger. Men som jeg skriver over - jeg betaler ikke snart 15 000,- for å feire noe de gjorde uten oss for to år siden! Jeg feiret 30-årsdagen på hotell med mannen. Skal jeg invitere til stor fest for alle jeg valgte å ikke feire med da? Hva med de som ikke kom i dåpen til sønnen min? Skal jeg holde fest for dem nå, siden jeg valgte å kun invitere faddere ut på restaurant? Hadde vært greit med litt nye klær og utstyr til guttungen. Disse som valgte vekk fest, får heller bare stå for sitt eget valg. For det var et valg. Alle slike fester sier én ting - gi oss gaver. Og du mener misunnelig. Sjalusi er noe helt annet. Anonymkode: db795...7e3 Du høres veldig smålig ut. Ja, selvsagt kan du også arrangere fester på etterskudd? Ikke like naturlig med 30-årsdag og dåp da, da tar du heller neste bursdag og dåp er jo bare litt ekstra pyntet familiebesøk, men for all del kjør på! Anonymkode: b2fe6...b7b 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2022 #14 Del Skrevet 16. januar 2022 Kan dere ikke ta en velsignelse i kirken og så bryllupsfest❤️ Det vil vi, det har vært pandemi og vi har to små barn så ting har blitt utsatt lenge, vi ble gift på tinghus, ikke akkurat drømmen Anonymkode: 852c8...9c4 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2022 #15 Del Skrevet 16. januar 2022 Jeg hadde blitt veldig glad for en invitasjon selv 2 år etter ❤❤ Anonymkode: 4a0fa...ff9 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2022 #16 Del Skrevet 16. januar 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Jeg synes det er rart å bli invitert i det som føles som en gavefest etter å ha vært gift så lenge. Vi takket nei til festen til søskenbarnet mitt, som giftet seg da det var på det strengeste i 2020, kun de to og forlovere, og så skal de holde festen nå i mai 2022. De har vært gift i 2 år. Da tenker jeg at man bare har lyst på gaver. Vi skulle egentlig gifte oss i fjor, men valgte å utsette det et år. Det å ha så mange som mulig av våre nære og kjære til stede, var en ekstremt viktig del av bryllupet for oss, så vi ville heller utsette alt. Anonymkode: db795...7e3 Jeg skjønner ikke helt hva som er forskjellen på å dra i bryllupsfesten nå ift om dere dro i 2020. Syns dere er litt sære altså. Anonymkode: 4cd65...96c 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2022 #17 Del Skrevet 16. januar 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Du høres veldig smålig ut. Ja, selvsagt kan du også arrangere fester på etterskudd? Ikke like naturlig med 30-årsdag og dåp da, da tar du heller neste bursdag og dåp er jo bare litt ekstra pyntet familiebesøk, men for all del kjør på! Anonymkode: b2fe6...b7b Jammen, da skal jeg holde dåpsfest for guttungen som blir 3 i juli! Det vil jo ingen reagere på... Anonymkode: db795...7e3 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2022 #18 Del Skrevet 16. januar 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Da tenker jeg at man bare har lyst på gaver. Jeg tenker de har lyst på en skikkelig fest og en skikkelig bryllupsfeiring, skjønner ikke hvorfor dere sa nei til det. Gave gir man vel uansett? Anonymkode: 6c489...4f2 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2022 #19 Del Skrevet 16. januar 2022 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Du vet at det skal ganske heftige gaver til for at en går i pluss når en arrangerer et bryllup, sant? Anonymkode: b2fe6...b7b Men det er akkurat det. Samtlige av etterfestene jeg har vært i og hørt om, har vært en halvveis versjon av en ekte bryllupsdag. Diskuterte dette på et annet forum, og historiene er hysteriske. Folk som giftet seg under korona, og så har hverdagen satt inn, sparepengene til bryllupsfesten er borte for lengst, og så blir det en kvasi feiring for å få det de gikk glipp av under korona. Jeg spiser ikke lapskaus i et naust, etter å ha betalt 10 000,- for fly dit, og så koster det billigste på ønskelisten 1500,-. Anonymkode: db795...7e3 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2022 #20 Del Skrevet 16. januar 2022 AnonymBruker skrev (45 minutter siden): Det er ikke sidestilt mtp arv og om slikt skulle skje. Særlig om en har barn er det veldig greit å ha papirene i orden! At folk flest ikke gidder å bry seg for tiden er en annen sak. Anonymkode: b2fe6...b7b De nye lovene for samboerskap gir helt andre rettigheter enn før. En samboerkontrakt og et testamente kan også gi utvidet rettighet i forhold til arv. Barneloven er også blitt oppdatert for å mest mulig sidestille mor og far i barnets interesse. Ekteskapsinngåelsen er ikke like pertinent som for bare noen få år siden. Anonymkode: db795...7e3 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå