Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Heg leste en tråd inn på nav sin fb side som gjøre med litt irritert.  Leste om en som var ufør men tjente 600.000kr i året for dyr/avl men siden det var ‘hobby’ var det greit. En til som tjener på avl og i tillegg har en bobil for en type reisende dyrfrisør tilbud . Ble ganske provosert! Helt umulig for meg at disse er ufør men kan tjene så mye penger i tillegg på dette?!! 

Anonymkode: d69e2...968

Lenke til kommentar
https://forum.kvinneguiden.no/topic/1548325-uf%C3%B8r-og-hobby-inntekt/
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Heg leste en tråd inn på nav sin fb side som gjøre med litt irritert.  Leste om en som var ufør men tjente 600.000kr i året for dyr/avl men siden det var ‘hobby’ var det greit. En til som tjener på avl og i tillegg har en bobil for en type reisende dyrfrisør tilbud . Ble ganske provosert! Helt umulig for meg at disse er ufør men kan tjene så mye penger i tillegg på dette?!! 

Anonymkode: d69e2...968

Dette kam ikke stemme. Jeg er ufør og tjener litt via eget foretak. Jeg må angi hvor mye jeg tror jeg skal tjene dette året til NAV og så reduseres utbetalingen litt etter dette. Hvis man tjener mer enn en øvre grense, får man ikke betalt ufør det året Hvis man tjener mer enn en øvre grense flere år på rad mister man ufør-støtten.

Anonymkode: e3395...9f2

• Liker 1
AnonymBruker skrev (På 16.1.2022 den 14.42):

Dette kam ikke stemme. Jeg er ufør og tjener litt via eget foretak. Jeg må angi hvor mye jeg tror jeg skal tjene dette året til NAV og så reduseres utbetalingen litt etter dette. Hvis man tjener mer enn en øvre grense, får man ikke betalt ufør det året Hvis man tjener mer enn en øvre grense flere år på rad mister man ufør-støtten.

Anonymkode: e3395...9f2

Dette stemmer. Man kan tjene ca 100000 i lønnet arbeid som ufør før det blir reduksjoner i trygden om en tilrettelegger for det. Så kan en i tillegg ha ubegrensede kapitalinntekter.

Dette med hundeavl har alltid vært omdiskutert, skatteetaten ser i all hovedsak på det som hobby fortsatt. Det har vært flere rettssaker om det.

Anonymkode: 1220c...7d9

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...