AnonymBruker Skrevet 16. januar 2022 #41 Skrevet 16. januar 2022 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Sitter nok inne i selve vinduskarmen. Må luftes mye oftere enn hver uke. Anonymkode: 661c0...57e Lufter hver dag. AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hvis dere tørker klær innendørs på stativ, så vil dette avgi fuktighet i luften i hele boligen. Det er skadelig for innemiljøet. For deres egen del bør dere sørge for at luftfuktigheten ikke stiger ved å kjøpe dere en luftavfukter. Den plasseres i et lukket rom (lukk dør og vindu) sammen med tørkestativet med vått tøy, og så tørker den tøyet og luften på få timer. Blir ingen kondens i vinduskarmen, ingen fukt eller mugg. Det er noe alle bør tenke på når de tørker tøy innendørs dag ut og dag inn. Anonymkode: 66c15...7a2 Det gjør vi. Det har vi. Ikke det jeg spør om. Anonymkode: 67d54...3aa 2
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2022 #42 Skrevet 16. januar 2022 Eksempel på luftavfukter til klestørking innendørs: https://www.skousen.no/hus-hage/klima-vifte/avfukter/product/electrolux-exd16dn4w/ En god investering for innemiljøet! Du får også klesvasken tørr MYE fortere enn vanlig! Anonymkode: 66c15...7a2
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2022 #43 Skrevet 16. januar 2022 AnonymBruker skrev (44 minutter siden): Ja, det er jeg enig i. Men det er ganske åpenbart at personen jeg svarer bare prøver å få meg til å føle meg verre og sier at det blir «dyrt». Det er mange slike personer her på kg, vil bare trykke andre ned. Ang det andre du skriver: Det er tenåringen som sover der og det ble oppdaget i dag. Tenåringen har luftet selv. Forrige gang jeg var inne der og sjekket/luftet, var ca litt over en uke siden. Da var det vått, men ikke mugg. Vi snakket da om viktigheten av lufting osv. Jeg synes også det er rart det har kommet så fort, men det har vært store værskifte her i det siste, mulig det har noe å si. Anonymkode: 67d54...3aa Da anbefale jeg å angripe det med sterk klorløsning, siden det ikke er mer enn uke så har det kanskje ikke satt seg skikkelig enda. Ja værskifte påvirker, når det er fuktig luft ite så blir det verre Anonymkode: be030...87d 1
mingus Skrevet 16. januar 2022 #44 Skrevet 16. januar 2022 Vi leier et gammelt dritthus (trodde det var nyoppusset og fint, men husvert har bare malt og glattet over alle problemer, viser det seg etter ett år her) men mugg i vinduet ga seg etter vi startet å lufte med vinduet på gløtt hvor morgen. 1
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2022 #45 Skrevet 16. januar 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Eksempel på luftavfukter til klestørking innendørs: https://www.skousen.no/hus-hage/klima-vifte/avfukter/product/electrolux-exd16dn4w/ En god investering for innemiljøet! Du får også klesvasken tørr MYE fortere enn vanlig! Anonymkode: 66c15...7a2 JEG HAR ALLEREDE LUFTAVFUKTER. Det har jeg svart på mange ganger. Anonymkode: 67d54...3aa 2
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2022 #46 Skrevet 16. januar 2022 mingus skrev (22 minutter siden): Vi leier et gammelt dritthus (trodde det var nyoppusset og fint, men husvert har bare malt og glattet over alle problemer, viser det seg etter ett år her) men mugg i vinduet ga seg etter vi startet å lufte med vinduet på gløtt hvor morgen. Mistenker samme her. All oppussing er gjort veldig dårlig. Ingenting ser bra ut under overflaten. Anonymkode: 67d54...3aa
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2022 #47 Skrevet 16. januar 2022 Er det ventilasjonsanlegg i boligen? Hvis ikke, er det ventiler på soverommet? Ventiler i vinduene? Trekker dere til side gardiner her morgen? Og tar opp rullegardiner? Luftes det skikkelig minst 1 gang om dagen? Hvilken temperatur er det i rommet? Anonymkode: 1a2bd...6bb
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2022 #48 Skrevet 16. januar 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Er det ventilasjonsanlegg i boligen? Nei Hvis ikke, er det ventiler på soverommet? Nei. Ventiler i vinduene? Nei. Trekker dere til side gardiner her morgen? Ja. Og tar opp rullegardiner? Har ikke. Luftes det skikkelig minst 1 gang om dagen? Ja. Hvilken temperatur er det i rommet? Har ikke termometer. Varierer med lufting og hvor kaldt det er ute. Tipper mellom 17 og 21 grader. Anonymkode: 1a2bd...6bb Svar over. Venter spent på en forklaring på tusen spørsmål. Anonymkode: 67d54...3aa 1
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2022 #49 Skrevet 16. januar 2022 AnonymBruker skrev (41 minutter siden): Svar over. Venter spent på en forklaring på tusen spørsmål. Anonymkode: 67d54...3aa Tusen spørsmål var vel å ta litt i? Men skal allikevel gi deg et skikkelig svar. Da tenker jeg du kan se bort fra svarene over her om at det er du selv som har skyld i skadene. Du må varsel utleier umiddelbart om problemet. Samtidig ville jeg stilt spørsmålstegn ved manglende ventilasjon (verken naturlig eller mekanisk). Ville bedt om at mangel (mugg) utbedres snarest, samt årsak rettes opp i (manglende ventilasjon). Til senere burde du varslet utleier om duggproblemene da de oppsto, før det resulterte i mugg. Anonymkode: 1a2bd...6bb 1
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2022 #50 Skrevet 16. januar 2022 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Tusen spørsmål var vel å ta litt i? Men skal allikevel gi deg et skikkelig svar. Da tenker jeg du kan se bort fra svarene over her om at det er du selv som har skyld i skadene. Du må varsel utleier umiddelbart om problemet. Samtidig ville jeg stilt spørsmålstegn ved manglende ventilasjon (verken naturlig eller mekanisk). Ville bedt om at mangel (mugg) utbedres snarest, samt årsak rettes opp i (manglende ventilasjon). Til senere burde du varslet utleier om duggproblemene da de oppsto, før det resulterte i mugg. Anonymkode: 1a2bd...6bb Takk. Ja, jeg burde sikkert varslet, men jeg har allerede sagt fra om sikkert femten andre ting som er ødelagt/ikke virker/ikke er ordentlig og jeg hater konflikter og å mase. Tenkte at det holdt å tørke dugg og lufte. Jeg skal aldri leie igjen, hater dette, aldri kunne utbedre selv, fikse det som ikke virker, det tar flere måneder og så blir det likevel aldri ordentlig 🙄 Bare slurv, bare for å få pengene. Anonymkode: 67d54...3aa 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå