Gå til innhold

Oppstart barnehage og kontantstøtte

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei! Dette er mitt første innlegg her, håper det havnet i riktig kategori.

Gutten vår fylte ett år 10. januar, og jeg har pappaperm fram til medio mars.

Vi har søkt barnehageplass fom. 7. mars, og jeg lurer på hvordan kontantstøtte beregnes for perioden før oppstart. Er det sånn at han får støtte for hele januar, februar og mars, eller er det avkortinger på noe vis?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du får støtte for hele februar og mars. Støtten starter den mnd barnet fyller 13 mnd, og gjelder til og med måneden for bhg oppstart. 

Anonymkode: bfd06...9ae

• Liker 4
Skrevet

Mulig jeg tar feil her altså, men mener å huske at jeg fikk halv kontantstøtte mnd mine startet i bhg. De har startet ved ordinært opptak den 15 august eller rundt der. 

Anonymkode: d1b57...dbc

Skrevet
AnonymBruker skrev (31 minutter siden):

Mulig jeg tar feil her altså, men mener å huske at jeg fikk halv kontantstøtte mnd mine startet i bhg. De har startet ved ordinært opptak den 15 august eller rundt der. 

Anonymkode: d1b57...dbc

Hadde barnehagestart i august 2021 og fikk kontantstøtte den våren, det var ikke sånn. Fikk hele støtten den mnd barnet startet. 

Anonymkode: bfd06...9ae

• Liker 1
Skrevet

Fikk kontantstøtte for august, 7500 kr. Oppstart den første uka, så var jo hele mnd i barnehage. Var i 2018 da, og barnet var 19 mnd. Lurer på om det bare er støtte til barnet er 18 mnd nå. Har ikke skjønt de nye reglene..... 😅

Anonymkode: ee13d...551

Skrevet

Leste forresten akkurat at fra august 2022 får man ikke kontantstøtte fra måneden barnet begynner i bhg. 

Skrevet
johsmic skrev (8 timer siden):

Hei! Dette er mitt første innlegg her, håper det havnet i riktig kategori.

Gutten vår fylte ett år 10. januar, og jeg har pappaperm fram til medio mars.

Vi har søkt barnehageplass fom. 7. mars, og jeg lurer på hvordan kontantstøtte beregnes for perioden før oppstart. Er det sånn at han får støtte for hele januar, februar og mars, eller er det avkortinger på noe vis?

Ja siste utbetaling er i den måneden barnet starter opp i bhg (utbetalingene foregår maksimum fra 13.mnd til 23.mnd. alder)

Anonymkode: 1174f...ccb

Skrevet
AnonymBruker skrev (29 minutter siden):

Fikk kontantstøtte for august, 7500 kr. Oppstart den første uka, så var jo hele mnd i barnehage. Var i 2018 da, og barnet var 19 mnd. Lurer på om det bare er støtte til barnet er 18 mnd nå. Har ikke skjønt de nye reglene..... 😅

Det er ingen nye regler ift kontantstøtte. Den er som du skisserer. 

Anonymkode: 93520...b36

Skrevet

Hva om barnet er bare 50% i bhg, får ikke det noe kontantstøtte da ? Er det enten eller ?

Anonymkode: d9ee1...a08

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...