Gå til innhold

HS vil melde oss til barnevernet…

Anbefalte innlegg

Skrevet

Helsesykepleier mente barnet mitt er langt bak motorisk, hun er 14 måneder. Hun er i bunnen på «måleskjemaet» de bruker og helsesykepleier påstår at det er fordi vi sliter med økonomi og bolig. At dette tar bort fokuset vårt i fra barnet vårt, mentalt. At vi ikke er der for henne.

Jeg har fått oppfølging av psykolog, og jeg er skrevet ut. Psykolog klarer heller ikke se at sånne ting er et problem, men at barnet mitt trenger den tiden hun trenger. Psykologen min påstår også at jeg har god kontakt med barnet mitt og  ikke er bekymret for omsorgen.

Helsesykepleier pusher på at barnet mitt skal gå, og hun har jevnt spurt om å få koblet på barnevernet, nettopp fordi hun påstår at våre private problemer tar bort fokuset vårt på jenta vår slik at hun ikke lærer disse tingene. Vi har aldri sett behovet for barnevern, og vi får skryt om at barnet har bra tilknytning til oss og er mye blid.  

Både jeg og faren hennes var sene med å gå. Jeg har alltid vært myk i leddene, men det ser helsestasjonen på som et problem at datteren vår har. 

hva tenker dere? Jeg gruer meg alltid til å dra på helsestasjonen. :( 

Anonymkode: cac7e...955

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har også venninner, som har akkurat samme problemet, de gjør alt for å finne noe og peke på….Slik som at barna våre sitter som en W. Er dette normalt? 
TS

• Liker 2
Skrevet

Bytt HS

Anonymkode: 2215d...793

• Liker 29
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg tenker at så lenge dere ikke har noe å skjule, så trenger du ikke være redd for barnevernet heller. De vil alltid barnets beste. La helsesøster melde dere, så tar dere det heller videre med barnevernet. Da får helsesøster forhåpentligvis fred i sjelen og dere trenger ikke grue dere til resten av kontrollene på helsestasjonen

Anonymkode: d4f08...f1b

Nei, har ingenting å skjule, men jeg er redd det vil skape mer stress og ødelegge oss mentalt enn det det er for hjelp. Jeg har pratet med barnevernet selv, men hun som er i barnevernet, fortalte at de har ingenting de kan hjelpe oss med fordi de ikke kan hjelpe til med økonomien vår. 
TS

• Liker 12
Skrevet

14 måneder er ikke så sent ennå, da. Hadde ungen vært 20 måneder hadde det vært noe annet.

Anonymkode: 0d270...7c2

• Liker 28
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Helsesykepleier mente barnet mitt er langt bak motorisk, hun er 14 måneder. Hun er i bunnen på «måleskjemaet» de bruker og helsesykepleier påstår at det er fordi vi sliter med økonomi og bolig. At dette tar bort fokuset vårt i fra barnet vårt, mentalt. At vi ikke er der for henne.

Jeg har fått oppfølging av psykolog, og jeg er skrevet ut. Psykolog klarer heller ikke se at sånne ting er et problem, men at barnet mitt trenger den tiden hun trenger. Psykologen min påstår også at jeg har god kontakt med barnet mitt og  ikke er bekymret for omsorgen.

Helsesykepleier pusher på at barnet mitt skal gå, og hun har jevnt spurt om å få koblet på barnevernet, nettopp fordi hun påstår at våre private problemer tar bort fokuset vårt på jenta vår slik at hun ikke lærer disse tingene. Vi har aldri sett behovet for barnevern, og vi får skryt om at barnet har bra tilknytning til oss og er mye blid.  

Både jeg og faren hennes var sene med å gå. Jeg har alltid vært myk i leddene, men det ser helsestasjonen på som et problem at datteren vår har. 

Når barnet er 14 mnd så er det vel begrenset hvor mange kontroller det er hos helsesykepleier? Et par til og så er det ikke noe før barnet er 2 år. 

Anonymkode: 113bb...32a

• Liker 6
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Når barnet er 14 mnd så er det vel begrenset hvor mange kontroller det er hos helsesykepleier? Et par til og så er det ikke noe før barnet er 2 år. 

Anonymkode: 113bb...32a

Hun har satt opp møter 1 gang i måneden…Føler at hun tar kvælertak på oss oppunder veggen og jeg trår på eggeskall, for å unngå å si noe feil…

TS

• Liker 5
Skrevet

Hva mener hun at barnevernet kan gjøre for dere?

• Liker 14
Skrevet

Normalvinduet er 9-18 mnd for å gå. Det hadde jeg svart. Om hun pusher på at barnet skal gå ved 14 mnd bør hun bytte yrke. Det er heller ikke noe man "lærer" barnet. Mine var 18 og 21 mnd da de slapp seg og gikk selv. Begge har mobile ledd (far har også det). Jeg hadde uansett byttet helsesykepleier og fått det notert ned hvorfor. Hadde ikke orket å hatt en så uprofesjonel helsesykepleier. 

Anonymkode: d829f...735

• Liker 39
Skrevet

Nei, har ingenting å skjule, men jeg er redd det vil skape mer stress og ødelegge oss mentalt enn det det er for hjelp. Jeg har pratet med barnevernet selv, men hun som er i barnevernet, fortalte at de har ingenting de kan hjelpe oss med fordi de ikke kan hjelpe til med økonomien vår. 
TS

1) Helsestasjonen mangler ofte kompetanse. Den er skrekkelig dårlig enkelte steder og de er bare opptatt av at alt skal passe inn i et skjema. 

2) bv HAR ressurser til å hjelpe økonomisk. 

Jeg kjenne rikke dere så kan ikke si noe om hvem som har feil, men ut fra det du skriver så forstår jeg ikke hvorfor hs skal reagere på at barnet er sen til å gå. Det er ikke veldig uvanlig eller bekymringsfullt at barn på 14 mnd ikke går. Jeg forstår heller ikke hvorfor dårlig økonomi går utover at dere er tilstede for barnet. Et barn på 14 mnd trenger ikke stimuli som koster noe. Hvordan får man ikke vært mentalt tilstede? Ignorerer dere barnet? 

Anonymkode: 5ae7f...405

• Liker 12
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

TS

Synes du skal fortelle hs at du alt har snakket med bvt og at de sier at dere ikke er en sak for dem. 

• Liker 12
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hvordan vet hun forresten at dere sliter med økonomi?

Anonymkode: bb87d...a04

Jeg fortalte det, fordi hun tidligere satt opp møter midt på dagen, hyppig. Jeg sa vi er avhengig av å jobbe de timene vi kan på jobb, for at det skal gå rundt. Vi har 1 times kjøring hver vei, men valgte likevel å sette de opp 11-12 på dagen…

nå er det ikke så ille lenger, for nå er det møter 1 gang i måneden.

TS

Skrevet
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Hun kjeder seg og hun har ikke selvinnsikt nok til å forstå at hun kjeder seg og da får det slike uheldige konsekvenser. Du kan ikke snakke med slike mennesker. Bytt. 

Anonymkode: fcada...e12

• Liker 17
Skrevet

Hadde en HS en gang som mente at min da 2 år gamle datter trengte å gå til psykolog fordi hun hadde et godt sovehjerte og sov fra typ kl 1900 til 0800, noe hun mente var svært uvanlig da hennes barn sov aldri da de var små og bare skrek og hylte natta lang. Bytt HS, ikke alle er like bra. 

Anonymkode: dd307...97f

• Liker 37
Skrevet

Det må vel være noe her du utelater å fortelle? Hvordan vet HS om deres økonomi og bolig?

Anonymkode: b6ca5...401

• Liker 24
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Hadde en HS en gang som mente at min da 2 år gamle datter trengte å gå til psykolog fordi hun hadde et godt sovehjerte og sov fra typ kl 1900 til 0800, noe hun mente var svært uvanlig da hennes barn sov aldri da de var små og bare skrek og hylte natta lang. Bytt HS, ikke alle er like bra. 

Anonymkode: dd307...97f

😳

Anonymkode: 580e6...0ec

• Liker 10
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

1) Helsestasjonen mangler ofte kompetanse. Den er skrekkelig dårlig enkelte steder og de er bare opptatt av at alt skal passe inn i et skjema. 

2) bv HAR ressurser til å hjelpe økonomisk. 

Jeg kjenne rikke dere så kan ikke si noe om hvem som har feil, men ut fra det du skriver så forstår jeg ikke hvorfor hs skal reagere på at barnet er sen til å gå. Det er ikke veldig uvanlig eller bekymringsfullt at barn på 14 mnd ikke går. Jeg forstår heller ikke hvorfor dårlig økonomi går utover at dere er tilstede for barnet. Et barn på 14 mnd trenger ikke stimuli som koster noe. Hvordan får man ikke vært mentalt tilstede? Ignorerer dere barnet? 

Anonymkode: 5ae7f...405

Jeg aner ikke, har aldri fått et konkret svar. Hun sier at det er ikke omsorgen hun er bekymret for. Noe som gjør meg enda mer forvirra om hvorfor barnevernet skal på banen…

TS

• Liker 3
Skrevet

Jeg fortalte det, fordi hun tidligere satt opp møter midt på dagen, hyppig. Jeg sa vi er avhengig av å jobbe de timene vi kan på jobb, for at det skal gå rundt. Vi har 1 times kjøring hver vei, men valgte likevel å sette de opp 11-12 på dagen…

nå er det ikke så ille lenger, for nå er det møter 1 gang i måneden.

TS

Fra nå av må du huske at helsestasjon ikke er det riktige stedet å være åpen og snakke om sine problemer og utfordninger. Bytt helsestasjon snarest.

Anonymkode: bb87d...a04

• Liker 22

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...