AnonymBruker Skrevet 15. januar 2022 #21 Skrevet 15. januar 2022 Nå må mange sette seg inn i de nye reglene, osv. Det kommer. Men det kommer flere i mars/april er min erfaring. Vinteren er som regel svak sesong. Anonymkode: 3e013...976 1
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2022 #22 Skrevet 16. januar 2022 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Nå må mange sette seg inn i de nye reglene, osv. Det kommer. Men det kommer flere i mars/april er min erfaring. Vinteren er som regel svak sesong. Anonymkode: 3e013...976 Januar er måneden som selger best. Anonymkode: 2279a...00f
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2022 #23 Skrevet 16. januar 2022 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Januar er måneden som selger best. Anonymkode: 2279a...00f Hvis det ikke legges noe ut kan det ikke selge… Anonymkode: 28bbd...c3e 1
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2022 #24 Skrevet 16. januar 2022 AnonymBruker skrev (15 timer siden): trodde det var motsatt altså høyere rente = høyere lån = folk kan ikke betale lån = må selge huset = flere hus på markedet = lavere pris. Anonymkode: 6b0a7...f68 Hvor mange selger huset pga liten økning i renta? Folk som har bodd i huset sitt i ti år har mye mindre lån enn huset er verdt, og kan ta avdragsfrihet. Enkelte steder, feks i Oslo, holder det å ha eid i var tre år før prisstigningen gjør at du kvalifiserer til avdragsfrihet. Økt rente, økt inflasjon = høyere lønnskrav og lønnsøkning som gjør at du kan betale for renteøkningen. Problem solved. Dere som venter på tvangssalg? Vent mens skjegget gror. Anonymkode: 4ed20...1a3 3
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2022 #25 Skrevet 16. januar 2022 Det er sånn hvert år. Markedet trenger litt tid til å ta seg opp etter ferien. Men det er sikkert enda litt verre i år på grunn av de nye reglene for boligsalg Anonymkode: 440d2...6da 1
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2022 #26 Skrevet 16. januar 2022 AnonymBruker skrev (14 timer siden): Nå må mange sette seg inn i de nye reglene, osv. Det kommer. Men det kommer flere i mars/april er min erfaring. Vinteren er som regel svak sesong. Anonymkode: 3e013...976 Ja, det var mange boliger som faktisk ble trukket fra markedet da de nye reglene kom, i følge et innslag i Dagsrevyen. Megleren som da ble intervjuet tenker at disse kommer ut igjen på markedet ganske snart (når eierne har fått satt seg inn i de nye reglene & sjekket opp i salgsobjektene) Anonymkode: 3edeb...88e
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2022 #27 Skrevet 4. mai 2022 On 1/15/2022 at 9:06 PM, AnonymBruker said: Ja. Jeg leter ikke i Oslo, men en stor by (i norsk målestokk) et annet sted. Kun nybygg ute, masse prospekter, svindyre leiligheter med brygge til pensjonister med god råd. Anonymkode: 28bbd...c3e Fredrikstad? Anonymkode: 260e9...a47
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå