Gå til innhold

INGEN nye boliger til salgs i januar

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det er helt vilt! Er det på grunn av endringene i reglene når det gjelder hussalg? Og hvor lenge vil det være sånn?

Hilsen frustrert og utålmodig 

Anonymkode: 28bbd...c3e

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Det er helt vilt! Er det på grunn av endringene i reglene når det gjelder hussalg? Og hvor lenge vil det være sånn?

Hilsen frustrert og utålmodig 

Det kommer nok mange om ikke så lenge, mange som må selge pga prisstigning på strøm og alt annet, samtidig som de blir arbeidsledige 😢

Anonymkode: 36c8c...8cc

Skrevet

Dyrere å kjøpe bolig pga renteheving. 

Anonymkode: 973b0...3fe

Skrevet

Det pleier å være vårslipp, da kommer det mange flere boliger til salgs.

Anonymkode: f89b5...a31

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Det pleier å være vårslipp, da kommer det mange flere boliger til salgs.

Anonymkode: f89b5...a31

Når er det? Jeg vil flytte NÅ. 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

trodde det var motsatt altså høyere rente = høyere lån = folk kan ikke betale lån = må selge huset = flere hus på markedet = lavere pris.

Anonymkode: 6b0a7...f68

• Liker 6
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Ja, men hvorfor gjør det at boliger ikke legges ut for salg?

Skrevet

trodde det var motsatt altså høyere rente = høyere lån = folk kan ikke betale lån = må selge huset = flere hus på markedet = lavere pris.

Håper det!!

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Nei. Det så vi jo når renta var lav i 2020. Veldig mange som solgte boliger og prisene steg.

Anonymkode: 77e88...b7c

Skrevet

Nei. Det så vi jo når renta var lav i 2020. Veldig mange som solgte boliger og prisene steg.

Anonymkode: 77e88...b7c

Ja men når renta stiger så har ikke folk lenger råd til og ta store lån for og kjøpe seg bolig, så betyr jo det at flere hus vil stå usolgt, noe som vil bidra til nedgang i pris. 

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Ja men når renta stiger så har ikke folk lenger råd til og ta store lån for og kjøpe seg bolig, så betyr jo det at flere hus vil stå usolgt, noe som vil bidra til nedgang i pris. 

Håper det også, men tror dessverre ikke på det. Ser at nye boliger har steget over 200.000 i pris siden nyttår, sikkert mye pga dyrere byggematerialer, men likevel…

• Liker 1
Gjest bienvilleparish
Skrevet

Samme her. Vært på utkikk leeenge 😩 håpte det skulle komme en del når koronakrisa brøt ut, men har vært stille de siste par årene. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Håper det også, men tror dessverre ikke på det. Ser at nye boliger har steget over 200.000 i pris siden nyttår, sikkert mye pga dyrere byggematerialer, men likevel…

Det er fordi de er inflasjonsjustert for dette året. 

Anonymkode: 2279a...00f

Skrevet

Er nok geografiske forskjeller her, men i Oslo er det nye boliger ute jevnt og trutt i januar sålangt. Var i budrunde hvor boligen gikk 1,9 over prisantydning, så markedet er hett også 😬

Anonymkode: ab9a6...5d7

Skrevet

Der jeg kikker; på Lambertseter i Oslo er det mange boliger som har vært og er ute nå :) 

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Der jeg kikker; på Lambertseter i Oslo er det mange boliger som har vært og er ute nå :) 

Ja. Jeg leter ikke i Oslo, men en stor by (i norsk målestokk) et annet sted. Kun nybygg ute, masse prospekter, svindyre leiligheter med brygge til pensjonister med god råd. 

• Liker 2
Skrevet

Her er det flere hus og leiligheter til salgs i januar. Det kommer stadig nye til salgs her.

Skrevet
sommermor skrev (12 minutter siden):

Her er det flere hus og leiligheter til salgs i januar. Det kommer stadig nye til salgs her.

Håper det kommer noe her også 

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Moro at du sier det, jeg bor på Lambertseter og skal selge en 2-roms snart. Må bare finne meg en 3-roms først, som er kattevennlig (også på Lambertseter helst) :) 

Hvilken type leilighet er du på jakt etter? Er bare gøy å vite hva folk ser etter. 

Anonymkode: 0086a...07b

Skrevet
AnonymBruker skrev (32 minutter siden):

Moro at du sier det, jeg bor på Lambertseter og skal selge en 2-roms snart. Må bare finne meg en 3-roms først, som er kattevennlig (også på Lambertseter helst) :) 

Hvilken type leilighet er du på jakt etter? Er bare gøy å vite hva folk ser etter. 

Anonymkode: 0086a...07b

Tre-roms her også 😄

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...