AnonymBruker Skrevet 16. januar 2022 #41 Skrevet 16. januar 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Selvfølgelig er vi alle individer, men ikke kom med sånn evolusjonsbullshit. Hva får deg til å tro at alle som ikke spiser lavkarbo er «karboentusiaster» og mener alle skal spise det samme? Det jeg sier er at man bør spise det som er enklest å holde seg til over lang tid (på en sunn måte). TS uttrykker seg på en måte som jeg tolker at hn synes å kutte ned karbohydrater kan virke vanskelig og da synes jeg det er unødvendig å få TS til å tro at det er nødvendig. Anonymkode: 93ac3...493 Jeg synes ikke det er vanskelig. Samtidig er det å se sammenhengen hvor mye jeg tålte i karbohydrater per gram siden jeg leste teksten karbohydrater er fienden til å erfare vektnedgangsbrems. Anonymkode: ef22a...b5c
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2022 #42 Skrevet 16. januar 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Det stemmer. Karbohydrater er energi, og bare det. I motsetning til proteiner og fett finnes det ingen essensielle karbohydrater for mennesker, altså noe vi er nødt til å få i oss gjennom kosten for å overleve. Man kan klare seg godt uten, selv om mange kan synes det er praktisk å spise karbohydrater av forskjellige grunner. Selv fungerer jeg best uten. Anonymkode: 14af3...b93 Men noen gram får du likefullt? Hvilke produkter får du karbohydrater inn ved? Anonymkode: ef22a...b5c
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2022 #43 Skrevet 16. januar 2022 2 hours ago, AnonymBruker said: Jo. Kroppen krever en liten mengde karbohydrater. Det er grunnen til at til og med keto har 5% karbohydrater. Anonymkode: 93ac3...493 Kroppen må ha en viss mengde glykogen, men det kan den danne selv. Som sagt finnes det ingen essensielle karbohydrater. Anonymkode: 14af3...b93 1
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2022 #44 Skrevet 16. januar 2022 2 hours ago, AnonymBruker said: Du spiser 0 karbohydrater? Da regner jeg med at du ikke trener særlig mye? Anonymkode: 4ea31...039 Jeg trener 3-4 ganger i uka (styrke) og går tur ellers. Hadde jeg drevet med proff idrett ville jeg kanskje spist karbohydrater, i alle fall hvis det var snakk om høy intensitet over tid. Men for vanlig styrketrening hvor målet er sunnhet og mer muskelmasse, ser jeg ikke behovet. Har det uansett best på alle måter når jeg unngår karbohydrater. Spiser mye fett. Anonymkode: 14af3...b93 2
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2022 #45 Skrevet 16. januar 2022 1 hour ago, AnonymBruker said: Men noen gram får du likefullt? Hvilke produkter får du karbohydrater inn ved? Anonymkode: ef22a...b5c Det er vel litegrann i ost, som jeg spiser litt av i ny og ne. Anonymkode: 14af3...b93
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2022 #46 Skrevet 16. januar 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Det er vel litegrann i ost, som jeg spiser litt av i ny og ne. Anonymkode: 14af3...b93 hvis det er brunost, så er det 36 gram per 100 gram karbohydrater. Hvitost(synnøve) er det derimot 0 gram. Anonymkode: ef22a...b5c
Chomsky89 Skrevet 16. januar 2022 #47 Skrevet 16. januar 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): siden jeg leste teksten karbohydrater er fienden til å erfare vektnedgangsbrems. Du kan leve utelukkende på karbohydrater å fortsatt gå ned i vekt om du får i deg mindre kalorier en kroppen din forbrenner. (ikke at det hadde vært sunt eller behagelig, men det er ikke poenget). Professoren Mark haub gjorde omtrent dette som et eksperiment. Han Levde på Småkaker ,kjeks,frokostblanding, potetgull og kaffe i 8 uker. men gikk faktisk masse ned i vekt fordi han begrenset inntaket til et antall kalorier som er lavere en kroppen hans forbrenner per dag. Det var nok ikke behagelig å selvsagt ikke sunt, men det er altså kaloriene som teller for han akkurat som alle andre. 1
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2022 #48 Skrevet 16. januar 2022 AnonymBruker skrev (17 timer siden): Karbohydrater bygger muskler og noe kroppen faktisk trenger. For mye kaloerier inn øker vekta. Lite kaloerier gjør at du går ned. Anonymkode: 964f2...267 Jeg lå på 1500 kalorier, trener hard styrke 3 ganger i uken og spiste mye karbohydrater, men ikke raske karbohydrater. Vekta og cm gikk opp. Økte inntaket av proteiner, la meg på 1800 kalorier og spiser hver 3. Time. Vekta og cm gikk ned. Anonymkode: 3abf2...169 1
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2022 #49 Skrevet 16. januar 2022 AnonymBruker skrev (26 minutter siden): Jeg lå på 1500 kalorier, trener hard styrke 3 ganger i uken og spiste mye karbohydrater, men ikke raske karbohydrater. Vekta og cm gikk opp. Økte inntaket av proteiner, la meg på 1800 kalorier og spiser hver 3. Time. Vekta og cm gikk ned. Anonymkode: 3abf2...169 men så vil jeg tro du er ikke i kategori overvektig, men har KMI som normalvekt. Anonymkode: ef22a...b5c
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2022 #50 Skrevet 16. januar 2022 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Kroppen må ha en viss mengde glykogen, men det kan den danne selv. Som sagt finnes det ingen essensielle karbohydrater. Anonymkode: 14af3...b93 Kroppen lager ikke nok selv for optimal hjernefunksjon. Anonymkode: 93ac3...493
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2022 #51 Skrevet 16. januar 2022 54 minutter siden, AnonymBruker said: Kroppen lager ikke nok selv for optimal hjernefunksjon. Anonymkode: 93ac3...493 Når du spiser veldig lite karbohydrater vil kroppen bruke fett og danne ketonlegemer som drivstoff for hjernen, og mange synes de fungerer mye bedre med det. Jeg er en av dem. Mye mer stabil i humøret og mer skjerpet oppmerksomhet. Det er også fint å slippe å bli sulten så ofte. Anonymkode: 14af3...b93 2
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2022 #52 Skrevet 16. januar 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Når du spiser veldig lite karbohydrater vil kroppen bruke fett og danne ketonlegemer som drivstoff for hjernen, og mange synes de fungerer mye bedre med det. Jeg er en av dem. Mye mer stabil i humøret og mer skjerpet oppmerksomhet. Det er også fint å slippe å bli sulten så ofte. Anonymkode: 14af3...b93 Noe av det vil gå til hjernen, men ikke nok. Ja, du kan leve på det. Anonymkode: 93ac3...493
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2022 #53 Skrevet 16. januar 2022 AnonymBruker skrev (22 timer siden): Da sier du motsatt av det jeg har lest. At å spise mye karbohydrater er en brems for å gå ned i vekt. Anonymkode: ef22a...b5c Man finner alltid de svarene man vil ha. Jeg har gått mye ned i vekt kun ved å fokusere på kalorier inn vs ut. Karbohydrater har jeg ikke ofret en tanke Anonymkode: 1fe1d...adf 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå