Gå til innhold

Kjæresten har drukket energidrikk nesten hver dag i 3 år nå. - Føler jeg må ta grep her

Anbefalte innlegg

Skrevet

Og jeg begynner å bli veldig bekymret. Men så er det jo veldig vanskelig å skulle fortelle en voksen mann at det der syns jeg du burde drikke betydelig mindre av. Jeg har prøvd å ta det opp med han flere ganger, men han ler det litt bort. Han er ikke overvektig og vi går turer flere ganger i uka, men dette kan da umulig være bra? selv for en ung mann på 26 år? Funker ikke å få han til å gå over til å prøve noe annet heller(brus,saft) han er helt låst til energidrikker. Han drikker ikke kaffe. 

Anonymkode: d69a7...2b8

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du får ikke endret på noe han ikke selv ønsker endring på.

Anonymkode: c9951...38d

• Liker 6
Skrevet

Er det verre enn de som drikker flere kopper kaffe på en dag da?

Anonymkode: f312b...3b0

• Liker 17
Skrevet

Du spiser og drikker sikkert mye som noen ikke mener er bra for deg du også. Slutt med masingen, det må være utrolig irriterende, og har det ikke hjulpet på 3 år, så hjelper det nok aldri. 

• Liker 7
Gjest AthenaRavenLuna
Skrevet (endret)

Så lenge han holder seg innenfor anbefalt mengde på 400ml, per dag er det ikke farlig. Men overstiger man dette kan det føre til feil i hjerterytmen. 

Endret av AthenaRavenLuna
Skrevet

Hver dag? Stakkars tenner og hjertet. 

Anonymkode: d4dfa...550

Skrevet
Athena79 skrev (2 timer siden):

Så lenge han holder seg innenfor anbefalt mengde på 400mm, per dag er det ikke farlig. Men overstiger man dette kan det føre til feil i hjerterytmen. 

Ml mener du nok :)

Skrevet

Hvorfor skal du ta grep om hans drikkevaner? Er han ikke et voksent menneske?

Anonymkode: 13822...3b7

• Liker 4
Skrevet

La nå mannen få drikke det uten mas🙄 

Kunne vært værre, og du har sikkert dine uvaner...

Anonymkode: 9fda6...b61

• Liker 2
Skrevet

Atte hva?? Han må da få styre selv hva han kjøper og putter i kroppen sin! Han er en voksen mann. Du er ikke mors hans. 

Anonymkode: 82ca6...e76

• Liker 1
Skrevet

Ikke verre enn et par kopper kaffe, hvis folk skal argumentere med at han skal få brus eller saft istedenfor. Høres ut som en liten unge det er snakk om her?

• Liker 1
Skrevet

Ta grep, faktisk. Er du mammaen hans eller? 

• Liker 1
Skrevet

La nå mannen drikke. Han kunne røyket, snust, drukket 10 kopper kaffe istedetfor. 

Anonymkode: 4b5f9...64f

Skrevet

Du kan aldri forandre en person.  Hilsen en som har prøvd i 20 år.

Anonymkode: 14abe...1a5

Skrevet

Han er voksen, og du er ikke moren hans. Han bestemmer selv, og har bestemt at han vil drikke energidrikk daglig, aksepter det. Du får deg selv til å høres ut som en kontrollfreak. Første steg mot brudd i forholdet. 

Første bud - ikke prøv å kontrollere din kjære, det går bare én vei. 

Anonymkode: 95d09...2d5

Skrevet

Samboer har gjort det samme fram til nå nylig hvor han satte opp et mattestykke på hvor mye penger han bruker hver uke, hver måned og hvert år på det. Så han ble plutselig motivert til å kutte ned drastisk. Han drikker fortsatt men typ 2-3 hver uke i stedet for 2 hver dag 365 dager i året. 

For å gjøre det enda litt mer motiverende så tok vi ut litt kontanter og har en greie hvor han sparer til et eller annet med pengene han egentlig ville ha brukt på energidrikke. Har et lite syltetøyglass med mynter 😂 Noen syns kanskje det er barnslig men det er faktisk motiverende å se glasset fylle opp over tid. Hadd de pengene stått på konto har de nok blitt brukt på noe annet dumt uansett. 

Men som de sier over. Man må ville det selv. Jeg har ikke sagt et pip om at han må slutte utenom litt tøysing her og der om avhengighet. Det skal sies at jeg er avhengi av ting selv. Ekstremt svak for bakverk så jeg har ingen rett til å klage på hans vaner 😂 Veldig fint at han tok grep da. Syns det er minst like gøy som han å se på hvor mye han faktisk sparer. 

Anonymkode: 3ef71...6da

• Liker 1
Skrevet

Du er ikke mora hans. 

Anonymkode: 9313c...566

Skrevet

Litt forsiktig nå dronningmor.. Spesielt hvis dette er kun ett av mange sider ved han som du kicker på. Foreløpig gliser han det bort. Dette kan forandre seg. Brått. "Ta grep", er et voldsomt begrep..

Skrevet

wow, så mange negative kommentarer rettet mot meg da? Nei, jeg er ikke moren hans, men tror han hører mer på meg enn på moren sin for å si det sånn, spesielt med tanke på at jeg bor sammen med fyren og er gravid med ungen hans. Hakker ikke på han i det hele tatt. Ja, jeg har jo i meg ting som ikke skriker sunt til tider jeg også, men alt med måte og jeg er en av de som passer på hva jeg har i meg. I motsetning til mange andre her virker det som.🤦‍♀️ men så er dere vel noen store energidrikk drikkere selv dere som svarer så patetisk i denne tråden. 

Anonymkode: d69a7...2b8

• Liker 1
Skrevet

Synes han skal få lov til å drikke energidrikken sin i fred og ro. :) Det er ikke mer ille enn et par kopper kaffe eller et par glass brus per dag. Jeg drikker selv kaffe hver dag og på kvelden liker jeg å drikke et glass brus. Vet det ikke er det beste å gjøre men hvis noen hadde prøvd å ta i fra meg det eneste jeg har å se fram til i hverdagn, så hadde jeg kastet dem ut av huset. (sagt på spissen).

Men så har du dem som drikker energidrikk hele dagen lang. En til frokost, en til lunsj og en til middag, osv. Altså flere liter med energidrikk. Om han er en sånn kar så forstår jeg problemstillingen din.

Anonymkode: 02067...924

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...