TuriE Skrevet 15. januar 2022 #1 Skrevet 15. januar 2022 Hei. Etter jeg tok covidvaksine har jeg fått mensforstyrrelser. Dette er blitt en veldig kjent bivirkning. Men jeg har også begynt å få masse blåmerker på lår og hender, tett i tett. Kan dette ha sammenheng med vaksinen tror dere? Flere som har opplevd lignende etter vaksinering? 1
Gjest ATLAS6 Skrevet 15. januar 2022 #2 Skrevet 15. januar 2022 Det kan være så mange ting. Bestill deg en time til fastlegen neste uke så får du en ordentlig undersøkelse.
johnjohn Skrevet 15. januar 2022 #3 Skrevet 15. januar 2022 TuriE skrev (1 time siden): Hei. Etter jeg tok covidvaksine har jeg fått mensforstyrrelser. Dette er blitt en veldig kjent bivirkning. Men jeg har også begynt å få masse blåmerker på lår og hender, tett i tett. Kan dette ha sammenheng med vaksinen tror dere? Flere som har opplevd lignende etter vaksinering? Legevakt. Nå. 3
Jhaawk Skrevet 15. januar 2022 #4 Skrevet 15. januar 2022 TuriE skrev (1 time siden): Hei. Etter jeg tok covidvaksine har jeg fått mensforstyrrelser. Dette er blitt en veldig kjent bivirkning. Men jeg har også begynt å få masse blåmerker på lår og hender, tett i tett. Kan dette ha sammenheng med vaksinen tror dere? Flere som har opplevd lignende etter vaksinering? Jeg håper du har meldt inn blødningsforstyrrelsene som bivirkning. Synes du skal melde inn blåmerker også, dette høres ikke normalt ut. Dersom folk ikke melder inn antatte bivirkninger kan vi ikke få det fulle bildet av bivirkninger. Dette er viktig med tanke på å søke erstatning senere. 2
Lana01 Skrevet 15. januar 2022 #5 Skrevet 15. januar 2022 Jeg er enig dra til legevakt, Helsepersonell skal være oppmerksomme på tegn og symptomer på trombocytopeni. De som vaksineres skal instrueres om å oppsøke legehjelp umiddelbart dersom de får spontane blødninger, hudblødninger (petekkier) utenom på vaksinasjonsstedet etter noen få dager Vaksinerte som får trombocytopeni innen 3 uker etter vaksinering skal undersøkes for trombose. Hensikten er å vurdere om det foreligger en mulig diagnose med trombose med trombocytopenisyndrom (TTS) som krever spesialisert behandling. Risiko for lave blodplater og blodpropper i vener etter vaksinasjon med Covid-19 Vaccine Janssen - Legemiddelverket 5
Justlooking Skrevet 15. januar 2022 #6 Skrevet 15. januar 2022 TuriE skrev (6 timer siden): Hei. Etter jeg tok covidvaksine har jeg fått mensforstyrrelser. Dette er blitt en veldig kjent bivirkning. Men jeg har også begynt å få masse blåmerker på lår og hender, tett i tett. Kan dette ha sammenheng med vaksinen tror dere? Flere som har opplevd lignende etter vaksinering? Jeg vet om en som hadde tett i tett med store blåmerker på begge armene. Var veldig synlig da vedkommende gikk med oppdrettede skjorteermer. Vet ikke hvordan resten av kroppen så ut. Dette skjedde etter vaksinering. Det gikk nok bort etterhvert for har ikke hørt mer om det. Men så helt merkelig ut. 1
Rhodiola Skrevet 15. januar 2022 #7 Skrevet 15. januar 2022 Ryddet for brudd på rommets retningslinjer og siteringer av slettede innlegg. - Rhodiola, mod.
Anbefalte innlegg