Gå til innhold

Briller som korona beskyttelse


Egenskap

Anbefalte innlegg

Bruker du briller til vanlig? 

Har du oppnådd å ikke og bli smittet av covid-19?

Fordi smitten kan også komme via øynene. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

sommermor skrev (3 minutter siden):

Briller og munbind er en veldig dårlig kombinasjon ifølge min datter.

Nå skriver de som er eksperter at de tror briller har bidratt( uten at noen har tenkt over det) at mange som både ikke var vaksinert og vaskinert sjelden fikk virus i seg, dermed har dem antydet det pga det er dem som har brukt briller. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Egenskap skrev (1 minutt siden):

Nå skriver de som er eksperter at de tror briller har bidratt( uten at noen har tenkt over det) at mange som både ikke var vaksinert og vaskinert sjelden fikk virus i seg, dermed har dem antydet det pga det er dem som har brukt briller. 

Du må linke til disse "ekspertene".

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruker briller, ofte munnbind i jobbsammenheng, og er trippelvaksinert. 

Det er en grunn til at man bruker visir eller briller i kontakt med kjent smitte.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg bruker briller og har ikke hatt korona. Men når jeg må på butikken  osv og må ha munnbind på må brillene tas av for ellers bare dugger de. Så liten nytte ute i det offentlige. Jeg har heller ikke vært nærkontakt til noen med korona, så tror nok det har spilt større rolle enn brillene..

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

MorTil2 skrev (1 time siden):

Du må linke til disse "ekspertene".

Det er fagfolk som jobber kontinuerlig med dette. 

artikkelen i NRK.no

Endret av Egenskap
Lenke til kommentar
Del på andre sider

sommermor skrev (1 time siden):

Briller og munbind er en veldig dårlig kombinasjon ifølge min datter.

Ja, det har eg sanneleg fått erfare.  Det finnes ingen munnbindmasker som er god egnet saman m/ briller. Når brillene dugges fanger de om støvpartikler i luften, og når du skal tørke av brillene drar ein dette med seg til munnbindet, tørkepapir. etc.

Bruker briller, og har forløbi ikkje hatt korona.

Endret av Skybe
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Egenskap skrev (1 time siden):

Det er fagfolk som jobber kontinuerlig med dette. 

artikkelen i NRK.no

Hadde det ikke vært fordi vi er i januar, hadde jeg garantert tenkt at dette var en 1.april spøk.

Og som konklusjonen er nederst i artikkel :– Jeg tviler på at det har stor betydning å bruke briller, men hvem vet? Ingen! Og skulle det vise seg å ha litt å si, så vil det være svært nytt informasjon, sier Fretheim.

Så FHI får nei på å forske på tiltak som stengte skoler, skjenkestopp, redusert antall personer i private hjem osv osv osv. Men brillebruk skal det liksom brukes penger på? 

Verden er blitt gal!

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker briller og har ikke hatt Corona. Men dette kan da ikke tas som noe bevis for at briller beskytter mot smitte. 

Nå har vi i først i dag bikket en halv million nordmenn som har vært smittet totalt siden dette startet, det vil si at de fleste ikke har blitt smittet - enten de bruker briller eller ikke 😎

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg brukte briller ganske ofte før corona, men det er jo helt dust når man må bruke munnbind, blir jo helt blind pga dugget, så nå bruker jeg linser hver dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her bruker vi briller og har ikke hatt korona som vi vet om. 😄 Selv holder jeg avstand, har få nærkontakter og bruker munnbind så det hjelper nok og på. Er egentlig ikke noe problem med munnbind og briller, må bare finne rette "punktet" så går det fint.

I klassen til mitt barn har det vært smitte flere ganger men de som bruker briller har ikke blitt smittet om det er tilfeldig eller på grunn av brillebruk vet man jo ikke for det finnes flere uten briller som og ikke har blitt smittet, som vi vet om. Virker ikke som om det biter like hardt på barna som de voksne og godt er det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Lovis Fenja skrev (23 minutter siden):

Jeg brukte briller ganske ofte før corona, men det er jo helt dust når man må bruke munnbind, blir jo helt blind pga dugget, så nå bruker jeg linser hver dag.

Linser vil ikke hjelpe stod det i teksten. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Egenskap skrev (58 minutter siden):

Linser vil ikke hjelpe stod det i teksten. 

Nettopp! Artig å få anbefaling om briller når det overhodet ikke går sammen med munnbind, var poenget :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Lovis Fenja skrev (49 minutter siden):

Nettopp! Artig å få anbefaling om briller når det overhodet ikke går sammen med munnbind, var poenget :P 

Det gjelder å finne riktig type munnbind med ventil da unngår du dogg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...
×
×
  • Opprett ny...