AnonymBruker Skrevet 15. januar 2022 #1 Skrevet 15. januar 2022 Magen min tar livet av meg.. jeg er alltid løs i magen og får ikke tømt meg og jeg takler det veldig dårlig. Føler meg alltid så skitten, må vaske så mye klær og toalett og alt pga det, og det styrer absolutt hele livet mitt. Dere andre som har konstant løs mage, hvordan klarer dere å leve med det? Hvilke rutiner har dere rundt hygiene og renslighet og hvordan takler dere det? Anonymkode: 3d1f2...35d
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2022 #2 Skrevet 15. januar 2022 Spis mere fiber. Det finnes fiber i pulver som du kan blande med drikken eller i havregrøt. Anonymkode: ad352...ebc
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2022 #3 Skrevet 15. januar 2022 AnonymBruker skrev (51 minutter siden): Magen min tar livet av meg.. jeg er alltid løs i magen og får ikke tømt meg og jeg takler det veldig dårlig. Føler meg alltid så skitten, må vaske så mye klær og toalett og alt pga det, og det styrer absolutt hele livet mitt. Dere andre som har konstant løs mage, hvordan klarer dere å leve med det? Hvilke rutiner har dere rundt hygiene og renslighet og hvordan takler dere det? Anonymkode: 3d1f2...35d Du må ta roten ved problemet som sitter i tarmen. Har du cøliaki eller ibs? Da må du kutte ut gluten og melkeprodukter, så blir du bra. Drikk nok vann, gjerne med sitron i, spise mye frukt, bær og grønnsaker. Anonymkode: 828d4...316
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2022 #4 Skrevet 15. januar 2022 mer fiber i kostholdet, våtservietter og voksen bleier. Anonymkode: a6e5d...5bf
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2022 #5 Skrevet 15. januar 2022 Sliter med det samme. Løser det ved kun å spise hjemme. Anonymkode: 742a6...098
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2022 #6 Skrevet 15. januar 2022 Spiser kun mat hjemmefra. Har funnet ut hva jeg tåler mer enn annet ved å teste selv. Tar noe som stopper diaré når jeg må. Så nå er jeg kun dårlig en gang i uken i stedet, gjerne pga stress. Og det kommer om natten når jeg begynner å slappe av igjen. Anonymkode: 252d7...f7d
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2022 #7 Skrevet 15. januar 2022 Kefir, kulturmelk og yoghurt. Hver dg. Anonymkode: dc4ff...2d6
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2022 #8 Skrevet 15. januar 2022 Tar 4 imodium om morgenen, og håper på det beste😊 Anonymkode: ed218...938
Vimsepims Skrevet 15. januar 2022 #9 Skrevet 15. januar 2022 Regner med at du har vært på en skikkelig utredning hos legen? Om ikke så er det stedet å begynne.
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2022 #10 Skrevet 16. januar 2022 AnonymBruker skrev (19 timer siden): Spiser kun mat hjemmefra. Har funnet ut hva jeg tåler mer enn annet ved å teste selv. Tar noe som stopper diaré når jeg må. Så nå er jeg kun dårlig en gang i uken i stedet, gjerne pga stress. Og det kommer om natten når jeg begynner å slappe av igjen. Anonymkode: 252d7...f7d Hva tåler du og hva må du unngå? Anonymkode: 3d1f2...35d
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2022 #11 Skrevet 16. januar 2022 Det kan nermest være umulig å finne ut av. Jeg har ibs og de vil ikke sjekke det ut da de sjeldent finner en årsak. Jeg har kuttet melkeprodukter (det vet jeg at magen ikke liker) men etter noen uker kom det tilbake så jeg kuttet egg, så mel...alt hjalp en stund før det kom tilbake. Prøvde også fiber og diverse midler fra apotek og helsekost. Anonymkode: ad352...ebc
Gjest Adobyen Skrevet 16. januar 2022 #12 Skrevet 16. januar 2022 Jeg elsker løk av alle slag, men det tåler ikke magen. Det er også litt andre ting jeg ikke finner ut av. For meg kan det skyldes andre svakheter i systemet, men det er ikke godt å finne ut hva som er hva. Hvis du vil teste ut ibs, så burde du lese litt om lav fodmap. Der er det forslag til hvordan du kan gå frem med å utelukke, begrense og gjeninnføre ting i kostholdet.
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2022 #13 Skrevet 16. januar 2022 Jeg har hatt problemer med magen ganske lenge (jeg er overvektig). og er mye dårlig i magen når jeg spiser absolutt hva jeg vil og har lyst på, mye usunn mat og store mengder/porsjoner. Da jeg slanket meg og gikk ned 13 kg så spiste jeg veldig liten mengde, jeg ble aldri mett men sultheten forsvant (dette ble jeg vant med med tiden), da spiste jeg overdrevent sunt. mye havregrøt, knekkebrød, mye grønt osv. Da jeg drev med dette så hadde jeg ikke vondt i magen og jeg var helt fin i magen. Jeg hadde faste rutiner på når jeg spiste, klokke slett. Jeg kom ut av slankingen rundt jule tidene men begynner nå til mandag igjen. Jeg har vært mye dårlig i magen i juletidene når jeg spiser hva jeg vil og så stor mengde jeg vil. Jeg savner faktisk det overdrevene sunne kostholdet for jeg hadde virkelig ingen mage problemer. Så det skal bli deilig å få begynt igjen Kanskje du også spiser for store mengder og mye usunt? da tror jeg at det kan være problemet. Hvis ikke det er hva du spiser så kan det være at du har irritabel tarm, vet det finnes sykdommer som gjør at noen sliter med magen. Anonymkode: 5f8b0...1b4 2
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2022 #14 Skrevet 16. januar 2022 Jeg tar imodium fast, to ganger om dagen. Jeg vet jeg reagerer på melk, men bortsett fra det så kan det variere veldig fra dag til dag. Er drittlei. Men med imodium så har jeg ikke så ofte magesmerter og diare, så da klarer jeg meg. Anonymkode: 57eb2...338
Luckiness Skrevet 16. januar 2022 #15 Skrevet 16. januar 2022 1. få det utredet hvis det ikke allerede er gjort. 2. Hør på råd fra legen. Spesielt angående medisiner. Ikke alle skal ta imodium feks. 1
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2022 #16 Skrevet 16. januar 2022 Luckiness skrev (2 timer siden): 1. få det utredet hvis det ikke allerede er gjort. 2. Hør på råd fra legen. Spesielt angående medisiner. Ikke alle skal ta imodium feks. Hva kan være farlig med det? Anonymkode: 3d1f2...35d
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2022 #17 Skrevet 16. januar 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Hva kan være farlig med det? Anonymkode: 3d1f2...35d Imodium inneholder loperamidhydroklorid. Slettes ikke alle som tåler opioider. For ikke å snakke om ruspotensialet. Anonymkode: 742a6...098 1
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2022 #18 Skrevet 16. januar 2022 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Imodium inneholder loperamidhydroklorid. Slettes ikke alle som tåler opioider. For ikke å snakke om ruspotensialet. Anonymkode: 742a6...098 I forhold til at det gir bivirkninger eller kan det være farlig? Legen jeg har snakket med har sagt det er trygt, men jeg er skeptisk likevel Anonymkode: 3d1f2...35d
Luckiness Skrevet 16. januar 2022 #19 Skrevet 16. januar 2022 AnonymBruker skrev (36 minutter siden): I forhold til at det gir bivirkninger eller kan det være farlig? Legen jeg har snakket med har sagt det er trygt, men jeg er skeptisk likevel Anonymkode: 3d1f2...35d Det kan forekomme interaksjoner. Dersom en inntar flere medikamenter kan kombinasjonen noen ganger påvirke effekten feks gi nedsatt eller økt virkning, risiko for flere eller mer alvorlige bivirkninger o.l. I tillegg er det ikke alltid alle sykdommer som går like godt i hop med enkelte medisiner. Så hvis en skal bruke reseptfrie medikamenter hyppig, slik det ser ut som må til i TS sitt tilfelle, så bør en rådføre seg med lege. 1
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2022 #20 Skrevet 16. januar 2022 AnonymBruker skrev (På 15.1.2022 den 3.24): Magen min tar livet av meg.. jeg er alltid løs i magen og får ikke tømt meg og jeg takler det veldig dårlig. Føler meg alltid så skitten, må vaske så mye klær og toalett og alt pga det, og det styrer absolutt hele livet mitt. Dere andre som har konstant løs mage, hvordan klarer dere å leve med det? Hvilke rutiner har dere rundt hygiene og renslighet og hvordan takler dere det? Anonymkode: 3d1f2...35d ta blodprøve for cøliaki og diverse allergier. Anonymkode: 45c15...b43
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå