Guddla Skrevet 14. januar 2022 #1 Skrevet 14. januar 2022 Var innom på obs i dag og fikk beskjed om et rom på 10 kvm trengte jeg et 3 liters spann maling til 2 strøk. Er ikke det lite?
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2022 #2 Skrevet 14. januar 2022 Nei, det skal holde det. Anonymkode: ffc1a...b1c 2
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2022 #3 Skrevet 14. januar 2022 kommer selvsagt an på hvor mange og hvor store vinduer man har, men vil si det er litt lite. Jeg brukte nesten hele 3 litters span på 6 kvm soverom. Anonymkode: 349ca...d96
Guddla Skrevet 14. januar 2022 Forfatter #4 Skrevet 14. januar 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): kommer selvsagt an på hvor mange og hvor store vinduer man har, men vil si det er litt lite. Jeg brukte nesten hele 3 litters span på 6 kvm soverom. Anonymkode: 349ca...d96 1 dør og er vindu på 130*140.
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2022 #5 Skrevet 14. januar 2022 Det går typisk 8-10kvm per liter maling. Anonymkode: 0bc3c...2fa
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2022 #6 Skrevet 15. januar 2022 Guddla skrev (17 timer siden): Var innom på obs i dag og fikk beskjed om et rom på 10 kvm trengte jeg et 3 liters spann maling til 2 strøk. Er ikke det lite? Når du skriver 10kvm mener du da på gulvareal ? Mål bredde på alle veger og gang det med høyde for å få veggareal. Anonymkode: 707a7...3ef
Brunello Skrevet 15. januar 2022 #7 Skrevet 15. januar 2022 (endret) Et tom på 10 kvadratmeter vil ha ca 33 kvadratmeter veggflate ved normal takhøyde. Fra dette går en dør (normalt ca. 1,4 kvadratmeter) og et vindu ( normalt ca 1 kvadratmeter). Totalt ca 30 kvadratmeter flate. Endret 15. januar 2022 av Brunello
Tripptrapp1 Skrevet 15. januar 2022 #8 Skrevet 15. januar 2022 Guddla skrev (17 timer siden): Var innom på obs i dag og fikk beskjed om et rom på 10 kvm trengte jeg et 3 liters spann maling til 2 strøk. Er ikke det lite? Alminnelig malingsforbruk for interiørmaling er 8-10 m2 pr liter pr strøk. Du trenger 2 strøk. Nå kan du ta frem kalkulatoren og regne litt selv.
Neutral90 Skrevet 15. januar 2022 #9 Skrevet 15. januar 2022 Jeg har akkurat malt en gang. Billig mdf plater. Da var forbruket nesten det dobbelte av hva vi har brukt før på sponplater med malingstapet, med samme kvalitet maling. Verdt å ha i mente.
Guddla Skrevet 15. januar 2022 Forfatter #10 Skrevet 15. januar 2022 Tripptrapp1 skrev (6 timer siden): Alminnelig malingsforbruk for interiørmaling er 8-10 m2 pr liter pr strøk. Du trenger 2 strøk. Nå kan du ta frem kalkulatoren og regne litt selv. Nå trenger du å ta deg en bolle å være litt hyggeligere. Jeg har dessverre ikke forstått meg helt på dette og spør derfor om hjelp. Ikke for at du skal komme hit å være høy på deg selv. Om du dermed ikke vil hjelpe så kan du bare gå fint ut igjen av tråden og droppe å svar. Ganske lett i grunn. 1
Tripptrapp1 Skrevet 15. januar 2022 #11 Skrevet 15. januar 2022 (endret) Guddla skrev (37 minutter siden): Nå trenger du å ta deg en bolle å være litt hyggeligere. Jeg har dessverre ikke forstått meg helt på dette og spør derfor om hjelp. Ikke for at du skal komme hit å være høy på deg selv. Om du dermed ikke vil hjelpe så kan du bare gå fint ut igjen av tråden og droppe å svar. Ganske lett i grunn. Hva er problemet ditt? Jeg kommer med nøytral og nyttig informasjon som de fleste vil klare å gjøre seg nytta av. Faktisk mer enn man kan forvente i og med at informasjonen om anbefalt malingsforbruk er lett tilgjengelig for alle med Internett i produktdatabladene på produsentenes sider. Informasjonen du kommer med innledningsvis er mangelfull, og jeg kan ikke gi deg et mer konkret svar. 10 kvm med hva? Gulvareal? Veggareal? Er det mye dører og vinduer du kan trekke i fra? Ikke vet jeg, fordi du har ikke spesifisert. Å regne ut areal av firkanter (veggareal) og summere de sammen er grunnskolepensum, så det antar jeg at er en løsbar oppgave. Derav mitt svar. Så i retur til deg: Slutt å vær utakknemlig når folk faktisk gidder å bruke tiden på å svare deg på noe du fint kunne søkt opp i Google selv. Det er ganske lett i grunn. Endret 15. januar 2022 av Tripptrapp1 3
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2022 #12 Skrevet 15. januar 2022 Tripptrapp1 skrev (2 timer siden): Hva er problemet ditt? Jeg kommer med nøytral og nyttig informasjon som de fleste vil klare å gjøre seg nytta av. Faktisk mer enn man kan forvente i og med at informasjonen om anbefalt malingsforbruk er lett tilgjengelig for alle med Internett i produktdatabladene på produsentenes sider. Informasjonen du kommer med innledningsvis er mangelfull, og jeg kan ikke gi deg et mer konkret svar. 10 kvm med hva? Gulvareal? Veggareal? Er det mye dører og vinduer du kan trekke i fra? Ikke vet jeg, fordi du har ikke spesifisert. Å regne ut areal av firkanter (veggareal) og summere de sammen er grunnskolepensum, så det antar jeg at er en løsbar oppgave. Derav mitt svar. Så i retur til deg: Slutt å vær utakknemlig når folk faktisk gidder å bruke tiden på å svare deg på noe du fint kunne søkt opp i Google selv. Det er ganske lett i grunn. Jeg er ikke TS, men jeg reagerte også på innlegget ditt. Du kom nemlig ikke bare med "nøytral og nyttig informasjon", men avsluttet med et temmelig nedlatende stikk. Anonymkode: c830b...c25 4
Tripptrapp1 Skrevet 16. januar 2022 #13 Skrevet 16. januar 2022 AnonymBruker skrev (59 minutter siden): Jeg er ikke TS, men jeg reagerte også på innlegget ditt. Du kom nemlig ikke bare med "nøytral og nyttig informasjon", men avsluttet med et temmelig nedlatende stikk. Anonymkode: c830b...c25 Helt utrolig hvor lettkrenket folk er blitt. Hvem andre enn TS tenker du at skal regne ut veggarealet når størrelsene ikke er gjort rede for? 3
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2022 #14 Skrevet 16. januar 2022 Tripptrapp1 skrev (11 timer siden): Helt utrolig hvor lettkrenket folk er blitt. Hvem andre enn TS tenker du at skal regne ut veggarealet når størrelsene ikke er gjort rede for? Det handler ikke nødvendigvis om hva du sa, men hvordan du sa det. Det er fullt mulig å be TS ta frem kalkulatoren uten å være nedlatende. Anonymkode: c830b...c25 3
Tripptrapp1 Skrevet 16. januar 2022 #15 Skrevet 16. januar 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Det handler ikke nødvendigvis om hva du sa, men hvordan du sa det. Det er fullt mulig å be TS ta frem kalkulatoren uten å være nedlatende. Anonymkode: c830b...c25 Krenkefest 🍿 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå