Gå til innhold

Hvilken kattesand bruker du?


Fame

Anbefalte innlegg

Hva er du fornøyd med? Prøver å finne én type som ikke blir med pus ut. Er i utgangspunktet fornøyd med både tidy cats og everclean,  men de drøsser litt utover gulvet. Jeg har en matte som skal ta i mot sand fra potene, men dronninga bare hopper over den  :riste:

Endret av Fame
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Catsan. Og ja, jeg finner korn overalt. 

Anonymkode: 1ac51...b51

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg følger KG-tradisjonen og svarer på noe annet enn det du spør om. :P

Kan du heller bytte do? 

Jeg har kasse med hull i toppen. https://www.zooplus.no/shop/katt/kattetoalettogpleie/kattetoalett_eksklusiv/andre/598770

Da går katten ut over hullene, så drysser (mesteparten av) sanden ned i kassen igjen istedenfor på gulvet. 

Anonymkode: 07318...96e

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruker EverClean og har aldri prøvd noe annet siden jeg er såpass fornøyd. Men enig at det dras mye stein utover..

LJo11 skrev (På 14.1.2022 den 15.44):

Sluttet med sand da jeg fikk tips om trepellets. Koster 60 kroner for 16 kg på Felleskjøpet 😊

Hvordan funker det med trepellets? 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville91 skrev (20 timer siden):

Bruker EverClean og har aldri prøvd noe annet siden jeg er såpass fornøyd. Men enig at det dras mye stein utover..

Hvordan funker det med trepellets? 

Helt topp! Veldig lite som blir med ut av kassen, lukter ingenting med mindre det er vått og katten min liker det. Prisen jo lav, det eneste er vel at det lønner seg å kjøre bil da 16 kg er litt for tungt å bære 😄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gikk over til pellets, både pga pris og fordi jeg var drittlei av å føle jeg hadde en sandstrand i stua. På den tiden bodde jeg i liten leilighet hvor do måtte stå mellom stue og kjøkken...

Det er 6-7 år siden, og jeg skal aldri tilbake til sand! Slipper all sand på gulvet, støver mindre, koster mindre og lukter mindre. Passer en pus hvor det brukes EverClean, og det gir en god påminnelse om hvorfor jeg ikke bruker sand 😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

EverClean. Vi har kjøpt en matte som har en beholder under der man går, slik at sanden faller ned når pus går ut av doen. Har ikke sand andre steder i huset.

Anonymkode: 76d98...c08

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

LJo11 skrev (1 time siden):

Helt topp! Veldig lite som blir med ut av kassen, lukter ingenting med mindre det er vått og katten min liker det. Prisen jo lav, det eneste er vel at det lønner seg å kjøre bil da 16 kg er litt for tungt å bære 😄

Hvordan er det med bytting? Nye pellets hver dag? Klumper det seg sånn som EverClean? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest hellokitty

Everclean Lavendel. Lillepus liker tykt lag siden han elsker å grave. Når han er ferdig skal han kose veldig og da dufter han så godt lavendel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ville91 skrev (På 18.1.2022 den 19.14):

Hvordan er det med bytting? Nye pellets hver dag? Klumper det seg sånn som EverClean? 

Stikk motsatt. Pellets løser seg opp, og da faller flis ned i nederste bunn i kassen (det er egne toaletter til pellets med dobbel bunn). Man rister litt på kassen, slik at alt som er oppløst faller ned, så tømmer man nederste bunnen.

Jeg fyller på pellets ved behov, vanligvis 1-2 dager i uka. All pellets som blir våt vil løse seg opp, så alt som ikke er oppløst er rent, og trenger ikke byttes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da må du heller kjøpe et kattedo med åpning på toppen 👍 everclean💪

Anonymkode: d921e...3b8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AprilRyan

Jeg har samme problem, men bruker Everclean extra strong. Det blir fortsatt sand utover, men dessverre så er mange av de som er less track e.l. med lukt og det tåler ikke katten min og kan ikke påstå at jeg heller liker kombinasjonen syntetisk parfyme og skitlukt. Jeg har ikke prøvd compact care sin og tror den er uten lukt, men er såpass fornøyd med everclean at jeg bare har fortsatt å kjøpe den. 

Kanskje jeg heller skal prøve noe annet, men det henger seg fast i potene hans. Han liker å grave så jeg har derfor ikke prøvd pellets. 

Endret av AprilRyan
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...