Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Begynte å få svarte tykke hår under haka i midten av 20 åra. Nå etter 30 år må jeg barbere meg hver dag ellers hadde jeg hatt helskjegg. 

Begynte med elektrolyse, men det tar år å bli kvitt hårveksten, og det var vondt og ubehagelig. 

Har sjekka meg hos lege, men finner i ingenting galt. 

Tror det er ganske vanlig. 

Anonymkode: d26bb...bc3

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, jeg bruker hårfjerningskrem laget for ansiktet. Har lyse dun som egentlig ikke vises - bortsett fra hvis solen står direkte på ansiktet - men da vises det til gjengjeld godt. Ser det relativt ofte på andre også.  Foundation etc blir også mye, mye finere uten dun. Tar kremen under øyenbrynene, mellom øyenbrynene og på overleppen også, i tillegg til kinn. Gjør det ca hver fjortende dag. 

Anonymkode: 4dbaa...0ee

Skrevet

Ja. Har av en eller annen grunn fått mye mørkt hår i ansiktet. Har tatt alskens av hormonprøver og sjekket eggstokkene, men det eneste som var feil var litt høyt stoffskifte. Håper å kunne prøve noe mer semi-permanent hårfjerning etterhvert for det er virkelig ille.

Anonymkode: eb9fc...b17

• Liker 1
Skrevet
lin skrev (På 17.1.2022 den 9.44):

Jeg har også et svart ordentlig stivt hår på haka som jeg napper. Har hatt det i årevis, og det kan nappes et omtrent annenhver dag. Ufattelig hvordan det håret der vokser 😳 

Ellers har jeg de siste årene fått ganske mye dun. Helt lyst, men litt lengde på det. Har nok endel med hormoner å gjøre, hadde det samme i svangerskapene. 
Har ikke hatt lyst til å start med hårfjerning (voks i salong) for da blir man gjerne avgenhging av det også. Sånn «kniv» har jeg ikke sett på som aktuelt, for trodde håret ble stivt da? 

Men jeg så en salong som har en behandling som heter «alkaline wash».  Smertefri og skånsom hårfjerning. Noen som har kjennskap til dette? Lurer veldig på hvor ofte man da må behandles. 

Jeg har tatt alkaline wash mange ganger over flere år, og det er supert for å fjerne dunhår i ansiktet, og så fjerner det også arr man har i huden etter kviser.

Hårene vokser ut igjen men det blir mindre med tiden.

Anonymkode: 2197d...30e

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...