Gå til innhold

Fjerner du ansiktshår?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Nei, jeg har ikke behov for det. Hårveksten min er konsentrert på hodet, men resten av kroppen inkl ansikter er skånet for det. Gudskjelov kan en nok si, for hadde hårene vært like ille over hele kroppen som på hodet hadde jeg sett ut som «cousin Itt» fra Adams family.

Anonymkode: 2077c...cb9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke hår i ansiktet, så nei. Har vipper og bryn selvfølgelig. 

Anonymkode: 2d2c9...ad7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fjernet ingenting for jeg kom i 30-årene, da begynte ansiktdun å bli lenger og mørkere. Så nå napper jeg bort noe.

Anonymkode: fda21...fff

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også et svart ordentlig stivt hår på haka som jeg napper. Har hatt det i årevis, og det kan nappes et omtrent annenhver dag. Ufattelig hvordan det håret der vokser 😳 

Ellers har jeg de siste årene fått ganske mye dun. Helt lyst, men litt lengde på det. Har nok endel med hormoner å gjøre, hadde det samme i svangerskapene. 
Har ikke hatt lyst til å start med hårfjerning (voks i salong) for da blir man gjerne avgenhging av det også. Sånn «kniv» har jeg ikke sett på som aktuelt, for trodde håret ble stivt da? 

Men jeg så en salong som har en behandling som heter «alkaline wash».  Smertefri og skånsom hårfjerning. Noen som har kjennskap til dette? Lurer veldig på hvor ofte man da må behandles. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BrittEkeberg

Jeg er oppvokst med en mor som syns hår på kvinner et unormalt og ekkelt. Da jeg begynte å få hårvekst, kjøpte hun høvel og sa det var viktig at jeg begynte å barbere det bort med engang, for det er stygt og ekkelt. Så jeg trodde at det var unaturlig i mange år. Ble ikke komfortabel med hår før jeg runda 30 cirka. Så jeg vokser overleppa og ett sort hår på haka. Men gidder ikke å fjerne dunet. Det er der av en grunn. Min make-up ser fab. ut med naturlig dun. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, en gang i uka. Både jeg og bestevenninna mi gjør det. Det er ganske vanlig, men også vanlig å ikke fjerne det.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 15.1.2022 den 16.29):

Aldri fjernet noe utenom øyebrynsnapping. 

Dere som skjærer bort dun? Kommer hårene ut stivere eller mer? 

Anonymkode: f03df...245

Det sies det ikke gjør det, men det som er irriterende er at de vokser ut i en annen retning. Altså de vokser ikke langs huden lenger, men rett ut! 😣 og det ser verre ut!

Jeg prøver å ta det meste med pinsett for jeg føler jeg har mer kontroll da på hvordan det vokser ut, pluss at det varer lenger om du barberer- da må du gjøre det ofte og jeg føler det gir ut over selvtilliten om jeg har glemt det.

Skulle ønske jeg kunne finne en permanent løsning som gikk på dun. Finnes dette folkens!? 

Anonymkode: 2e919...6d9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har heldigvis helt lyse hår, men er ikke komfortabel med det, så fjerner alt av ansiktshår både på kinn, hake og overleppe. Bruker kniven til Depend jeg også. 

Anonymkode: 5947b...546

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruker kniv til øyebryn, og Flawless til haka/under haka. Har endel dun på kinnene og litt lys bart som får være der. Jeg føler at det blir unaturlig hvis jeg shaver hele ansiktet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg fjerner uønsket hår i ansiktet. Har fremdeles til gode å se en kvinne som kler å ha bart:)

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fjerner kun hår som i øyenbryn.

Siden jeg er litt opp i årene så har nesehårene vokst. De fjerner jeg også. 

Anonymkode: 2b121...988

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 1/14/2022 at 11:38 AM, AnonymBruker said:

Jeg har ett «skjegg», ett eneste svart hår som vokser ut fra haka😝 Det håret fjerner jeg med pinsett. 

Anonymkode: a33c3...ed7

Omg jeg og! 😂 1 svart hår fra haka. 

ts. Jeg fjerner mitt eneste hår på haka med pinsett og et par ganger om året fjerner jeg noen hår fra øyenbryna. Jeg ser at jeg har anlegg for mørkere hår på overleppa men enn så lenge er det bare jeg som ser de, så venter litt med å begynne å ta de bort. Jeg bruker ikke sminke bortsett fra øyenskygge og mascara. 

Anonymkode: 6671d...64d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har pcos og fjerner svarte hår/dun med elektrolyse/ alkaline wash hos hudpleier.

Anonymkode: 2197d...30e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 14.1.2022 den 11.38):

Jeg har ett «skjegg», ett eneste svart hår som vokser ut fra haka😝 Det håret fjerner jeg med pinsett. 

Anonymkode: a33c3...ed7

Hahah wtf! Samme hær😂 Trodde jeg var helt alene

Anonymkode: 24a64...56a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Har pcos og fjerner svarte hår/dun med elektrolyse/ alkaline wash hos hudpleier.

Har du lyst til å fortelle mer om alkaline wash? Noen spes hensyn å ta? Hvor ofte bør det gjøres? 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

lin skrev (14 timer siden):

Har du lyst til å fortelle mer om alkaline wash? Noen spes hensyn å ta? Hvor ofte bør det gjøres? 

Alkaline Wash er en alkalisk hårfjerning for dunhår, og jevner også huden slik at arr etter kviser forsvinner eller blir mindre synlig.

Det kommer an på hvor fort dunhårene vokser, men jeg har tatt "alkalisk vask " 3-4 g i året. Da har jeg også tatt bort svarte og lange dunhår med elektrolyse.

Det koster 3-400 kr pr gang for alkaline wash,i men så verdt det både for hud og ansiktshårene.

Jeg har sensitiv hud som lett blir rød, men hudpleier sitter inne hos deg de 10-15 minutten kremen er på og passer på at huden ikke blir "brent ".

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg barberer barten en gang i mnd kanskje, men jeg har veldig mørkt hår og lys hud så det synes godt hvis ikke. 

Anonymkode: 06d8b...4b3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 hours ago, AnonymBruker said:

Det sies det ikke gjør det, men det som er irriterende er at de vokser ut i en annen retning. Altså de vokser ikke langs huden lenger, men rett ut! 😣 og det ser verre ut!

Jeg prøver å ta det meste med pinsett for jeg føler jeg har mer kontroll da på hvordan det vokser ut, pluss at det varer lenger om du barberer- da må du gjøre det ofte og jeg føler det gir ut over selvtilliten om jeg har glemt det.

Skulle ønske jeg kunne finne en permanent løsning som gikk på dun. Finnes dette folkens!? 

Anonymkode: 2e919...6d9

Mener man skal nappe hårene i den retningen man ønsker at de skal vokse ut igjen.

Anonymkode: fc923...79c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...