AnonymBruker Skrevet 14. januar 2022 #21 Skrevet 14. januar 2022 Mange utenlandske nummere som ringer om dagen. Da tar jeg ikke telefonen. Anonymkode: 3d765...975 2
EEØm Skrevet 14. januar 2022 #22 Skrevet 14. januar 2022 BrittEkeberg skrev (Akkurat nå): Har ikke noe med å tørre eller ikke tørre. Men hva er vitsen? 😊 Det tar kortere tid enn å søke opp og ringe tilbake, og er bedre bruk av tiden til den som ringer hvis jeg har mulighet til å svare. 2
Alvario Skrevet 14. januar 2022 #23 Skrevet 14. januar 2022 Svarer alltid om jeg ikke er opptatt. Er jeg det sender jeg en sms med «passer det jeg ringer senere?». Får jeg ikke svar på sms ringer jeg ikke opp igjen. 1
Gjest BrittEkeberg Skrevet 14. januar 2022 #24 Skrevet 14. januar 2022 EEØm skrev (Akkurat nå): Det tar kortere tid enn å søke opp og ringe tilbake, og er bedre bruk av tiden til den som ringer hvis jeg har mulighet til å svare. Fortsett med det. For meg tar det 10 sekunder å søke opp et nummer. Kopier - søk - ferdig.
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2022 #25 Skrevet 14. januar 2022 EEØm skrev (4 minutter siden): Det tar kortere tid enn å søke opp og ringe tilbake, og er bedre bruk av tiden til den som ringer hvis jeg har mulighet til å svare. Tar virkelig ikke så mye av dagen min at jeg bryr meg. Å når de fleste som ringer er selgere eller annet tull så gidder jeg virkelig ikke bruke tiden på å svare. Anonymkode: 594ec...ccb
Balian d'Ibelin Skrevet 14. januar 2022 #26 Skrevet 14. januar 2022 Jeg svarer bare om jeg kjenner nummeret.
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2022 #27 Skrevet 14. januar 2022 Nei. Sjekker nummeret først. Anonymkode: 9198d...179
Pillarguri Skrevet 14. januar 2022 #29 Skrevet 14. januar 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Jeg svarer alltid, selv om jeg ikke kjenner nummeret. Det kan være hjemmesykepleien, sykehuset, andre kommunale etater eller helsetjenester som ringer, eller det kan være familiemedlemmer som har lånt en telefon for å få tak i meg, eller andre som ringer på vegne av familiemedlemmer. (dette er erfart) Anonymkode: e6916...d7b Dette 🖕Unntaket er hvis det ringes fra utlandet. Da svarer jeg aldri.
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2022 #30 Skrevet 14. januar 2022 Jeg svarer såfremt det ikke er et utenlandsk nummer. Det vil si, er det noen jeg kjenner kan det hende jeg bare ignorerer og ringer tilbake senere, dersom jeg ikke er i humør til å høre på småprat. Anonymkode: 37c7f...0a9
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2022 #31 Skrevet 14. januar 2022 Nei, jeg svarer om det passer og det er et kjent nummer, resten kan legge igjen beskjed.. Anonymkode: b7bb1...ab9
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2022 #32 Skrevet 14. januar 2022 Bruker samme telefon i arbeid og privar, så i arbeidstiden tar jeg alle telefonene. På ettermiddagen sjekker jeg først at det ikke er noe jobbrelatert om jeg er opptatt med noe annet. Anonymkode: 7c874...a04
Million Skrevet 14. januar 2022 #33 Skrevet 14. januar 2022 (endret) Nei, det gjør jeg ikke. I dag tidlig ringte det et langt nummer som det sto på skjermen var fra Portugal. Jeg kjenner ingen i Portugal. Hvorfor skulle jeg svare på noe som enten er en feiloppringning eller svindel? De har ikke ringt igjen, så antagelig oppdaget de at de har slått feil nummer eller de (hvis det var svindlere) har gått videre til lettere offere, som faktisk svarer på sånne anrop. Norske tlf nr svarer jeg stort sett på, hvis jeg venter på pizza-levering eller et vareleveringsbud. De ringer ofte for å spørre om veien e.l. Postbud har også ringt noen ganger for å høre om jeg er hjemme og det er pakke som skal leveres på døren. Venter jeg ingenting, svarer jeg ikke ukjente nr. Endret 14. januar 2022 av Million 1
trafikkdirigenten Skrevet 14. januar 2022 #34 Skrevet 14. januar 2022 Ja, hvorfor skulle jeg ikke det? hvis det er telefonselger får hen hørt akkurat hva jeg mener om de og nåde de om de ikke kommer med et jævla bra kjøp
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2022 #35 Skrevet 14. januar 2022 Ja, det kan fort være viktig. Jeg har to barn, så om det er barnehagen eller noen som har med barna å gjøre kan det jo være greit å ta opp 😊 Anonymkode: 72cf1...9f6
tussi680 Skrevet 14. januar 2022 #36 Skrevet 14. januar 2022 Hvis jeg kjenner nr. så ja, eller jeg ringer tilbake, men ukjent nr. søkes opp før jeg svarer. Som regel har det bare vært reklame og foreninger, da blokkerer jeg dem om de maser for mye.
Duraton Skrevet 14. januar 2022 #37 Skrevet 14. januar 2022 (endret) Jeg tar nå alltid telefonen når den ringer, eller ringer dem opp igjen hvis jeg ikke rakk å ta den. aunt edit: med mindre det er ett utenlands nummer som jeg ikke har kjennskap til, da googler vi. Endret 14. januar 2022 av Duraton
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2022 #38 Skrevet 14. januar 2022 Ja, så godt som alltid. Det er også jobbtelefonen min, så ligger raskt på 30-50 anrop per dag. Tar den som regel, men plotter også ofte inn nummer på gulesider før jeg tar den, om jeg rekker det før den går til mobilsvar. Er det noe man ikke vil er det jo bare å si "nei takk, hadet". Selgere/markedsføring skjer mulig en gang i måneden. Har jo reservert meg, samt at jeg ber dem om å registrere det om jeg likevel får en telefon. Det er ikke så mange aktører. Anonymkode: 86d2a...d39
Hedda-78 Skrevet 14. januar 2022 #39 Skrevet 14. januar 2022 Ja, hvorfor ikke? Mine barn glemmer ofte igjen telefonen sin hjemme, og låner en telefon for å ringe meg for å gi beskjeder. Kan også være fra skolen e.l. Jeg har reservert meg for telefonsalg, har ikke fått telefon fra selgere på årevis. Utenlandske nummer svarer jeg ikke. Har snakket med "Microsoft computer maintenance department" noen ganger, men det er jo bare å legge på. 1
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2022 #40 Skrevet 14. januar 2022 Norske numre som ikke er lagret på telefonen min tar jeg som regel alltid, dette pga mulig smittesporere, ellers varierer det hvem som ringer. Min far får sjelden tak i meg, men andre får som regel svar så lenge jeg ikke er opptatt, da ringer jeg opp igjen senere. Anonymkode: 3c054...f14
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå