AnonymBruker Skrevet 13. januar 2022 #1 Skrevet 13. januar 2022 Jeg tenker å søke på høyere utdanning i byen som jeg nå bor i. Jeg blir 19 år dette året og vurderer om jeg skal bo hjemme hos foreldrene mine eller ikke om jeg skulle komme inn. Om jeg skulle bo hjemme tenker jeg ikke å ta opp lån hos lånekassen, men heller jobbe ved siden av studiene. Jeg tenker selvfølgelig betale husleie til foreldrene mine og ellers hjelpe til hjemme. Den største grunnen til at jeg tenker å bo hjemme hos foreldrene mine er for å spare opp penger til å kjøpe eget hus. Hva tenker dere om dette? Er det innafor eller er det på tide å flytte ut? Anonymkode: 08fb5...04b 1
Perleugla Skrevet 13. januar 2022 #3 Skrevet 13. januar 2022 (endret) Studietiden var de beste årene i mitt liv. Til tider litt knapt med penger, men med sommerjobb og jobb i jula så gikk det da rundt. Det hadde definitivt ikke blitt like bra om jeg bodde hjemme. Fest, venner og selvstendighet var fantastisk. Jeg skjønner at man sparer penger på å bo hjemme, men jeg betaler fortsatt på studielånet med glede. Endret 13. januar 2022 av Perleugla
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2022 #4 Skrevet 13. januar 2022 Mine barn er hjertelig velkommen til å bo hjemme mens de studere. De er tenåringer nå, så tror ikke jeg vil mene annet når vi kommer dit. Men, når de er ferdig å studere og fått jobb tenker jeg at det er på tide å forlate redet. 🙂 Anonymkode: dc73c...26b 1
bettsa Skrevet 13. januar 2022 #5 Skrevet 13. januar 2022 Bo hjemme dersom du har mulighet. Jo mindre studielån du har jo bedre muligheter for høyere boliglån. 1
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2022 #6 Skrevet 13. januar 2022 Det kommer an på hvor godt du trives hjemme. Vil du ha en endring i livet, på godt og vondt, eller er du superfornøyd med boforholdet ditt nå og egentlig gruer deg til å dra? Personlig velger jeg å flytte ut neste år for å studere, nettopp fordi at jeg ikke er superfornøyd med å bo hjemme i evig tid. Er fordeler med å bo hjemme, men som noen andre sa, det er vanskelig med fest og venner dersom foreldrene er kontrollerende (som mine er). I tillegg er det jo det å være selvstendig og oppleve noe nytt. Så jeg skal flytte til en ny by til høsten. Det kommer også an på om du bor i en dyr by, som Oslo/Trondheim. Er du helt sikker på at du skal studere i hjembyen, lønner det seg nesten mer å bo hjemme, men du må se an om det er et liv du kan tenke deg å fortsette å leve, eller om du vil ha en ny retning. Anonymkode: aabb8...cf8
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå