Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Får du lett venner nå som du er voksen? Har du beholdt venner fra barndommen?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er ikke voksen voksen men jeg er fortsatt venner med folk fra ungdomsskolen, én person fra barneskolen. Har fått noen nye venner etter det som jeg kan være med, men føler ikke at jeg er like knyttet eller nære til de nye. Stresser meg ut å tenke på at jeg en gang kommer til å være 40 og ikke venn med de jeg er venn med nå. Har aldri vært god på å få venner på skolen engang, så tviler på at det kommer til å bedre seg med alderen. Jaja

Anonymkode: 5abab...709

• Liker 1
Skrevet
Solstikk skrev (4 minutter siden):

Nei. Og nei. 

Syns det er vanskelig, de fleste har liksom sin gjeng fra før. Vanskelig å komme innpå

Anonymkode: 8a74e...9de

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Nei. Og nei. 

Syns det er vanskelig, de fleste har liksom sin gjeng fra før. Vanskelig å komme innpå

Ja, ikke sant.? Ser det ofte selv. Flyttet til nytt nabolag for noen år siden, har ikke blitt kjent med noen. Har barn i barnehagen, så det blir noen tur ut. 

• Liker 1
Skrevet

Jeg har noen barndomsvenner, men de beste vennene er de jeg har truffet online via. felle interesser. Selv om jeg ikke treffer de mer enn et par ganger i året sånn reint fysisk, så snakker vi sammen nesten hver dag.  Tror man må ha en eller annen interesse/lidenskap, og så knytte bånd på den måten... Å bare gå ut og skaffe seg en venn tror jeg kan være veldig vanskelig..

• Liker 1
Skrevet
Solstikk skrev (1 time siden):

Mine beste venner har jeg fått i slutten av 30-åra. Har to bestevenner fra tidlig av 20-åra. Barndomsvenner/ungdomsvenner har jeg er veldig lite nært forhold til i dag (er 40 år). Har nok noe med at jeg flyttet til nabobyen, men også med at jeg velger andre venner i dag enn da jeg var yngre. Er introvert og gikk etter ekstroverte før, uten at jeg skjønte det, men de forsvinner jo ved første motbakke.  Nå velger jeg venner som er der i med-og motgang. 

Anonymkode: 4e1ae...c4e

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Nei. Og nei. 

Dette er bare så rett👍

Anonymkode: 6a891...3c7

• Liker 1
Skrevet

Jeg har fått flere venninner i voksen alder, har bare en to nære barndomsvenninner, men fått 5-6 gjennom jobb eller via sønns aktiviteter

• Liker 1
Skrevet

Veldig trist tema dette, jeg skulle gjerne tenke meg flere venner som jeg kan gjøre ting sammen med. Har mange gode kollegaer i alle aldere som jeg gjerne kan gå ut med, men savner noen gode venninner som prioriterer å ta kontakt med meg. Vi har endel par som vi omgås og gjerne kan reise på tur sammen med, men når barna er blitt store så kjenner jeg behov for mer sosialisering.

Anonymkode: 77131...6f7

• Liker 1
Skrevet

Nei, har ikke barndomsvenner og i voksen alder er det vanskelig. 

Skulle gjerne hatt flere venner ja :) 

Anonymkode: 9f4e5...3fd

• Liker 1
Skrevet (endret)

Mine nærmeste venner har jeg truffet i voksen alder. Igjennom min tidligere jobb spesielt. Vi var en god gjeng som hadde god tone og tok det ut igjennom å møtes før vi skulle på julebord, sommersamlinger, eller vi satt igjen og tok en pils på byens utested (jobbet da i utelivsbransjen), vi inviterte hverandre hjem til oss og slik ble gode kollegaer til gode venner. I dag møtes vi ofte og bor tett, vi går på turer sammen og har gått i fjellet i 3 uker om sommeren de 3 siste årene.. Vi ringes, sender meldinger og er der for hverandre i ganske mye tykt og tynt... 

Har også møtt en fabelaktig fantastisk humoristisk familie som på sett og vis er blitt flokken min i voksen alder. Så ja, jeg tror jeg lett får bekjentskaper og ut ifra det så knytter en tettere bånd og ut ifra det igjen har jeg knyttet gode, næringsrike vennskap som jeg er super takknemlig for..

De jeg vokste opp med har jeg ikke så mye å gjøre med og det går helt greit. Jeg er, som de, annerledes nå enn da og har lite innterese for å være med de bare fordi vi tilfeldigvis vokste opp på samme geografiske område.

Endret av skreppamedleppa
  • Liker 2
Skrevet

Nei. Mista kontakten med barndomsvenner. Og to av mine nærmeste venner døde. Så flytta vi til et lite sted. Vanskelig å finne nye venner, men jeg har det bra med familien. 

Anonymkode: 83c6e...840

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Jeg er ikke voksen voksen men jeg er fortsatt venner med folk fra ungdomsskolen, én person fra barneskolen. Har fått noen nye venner etter det som jeg kan være med, men føler ikke at jeg er like knyttet eller nære til de nye. Stresser meg ut å tenke på at jeg en gang kommer til å være 40 og ikke venn med de jeg er venn med nå. Har aldri vært god på å få venner på skolen engang, så tviler på at det kommer til å bedre seg med alderen. Jaja

Anonymkode: 5abab...709

Skal ikke være sånn. Alle fortjener en god venn.

Skrevet

Mine beste venner har jeg fått i slutten av 30-åra. Har to bestevenner fra tidlig av 20-åra. Barndomsvenner/ungdomsvenner har jeg er veldig lite nært forhold til i dag (er 40 år). Har nok noe med at jeg flyttet til nabobyen, men også med at jeg velger andre venner i dag enn da jeg var yngre. Er introvert og gikk etter ekstroverte før, uten at jeg skjønte det, men de forsvinner jo ved første motbakke.  Nå velger jeg venner som er der i med-og motgang. 

Anonymkode: 4e1ae...c4e

Så fint. Det er jeg glad for.

Skrevet

Nei, har ikke barndomsvenner og i voksen alder er det vanskelig. 

Skulle gjerne hatt flere venner ja :) 

Anonymkode: 9f4e5...3fd

Det er tøft å ha det slik. Kan lett føle seg usynlig. Vi trenger venner, å ha betydning for noen.

Gjest Ghostface
Skrevet

Venner i voksen alder har jeg gitt opp. Fra barndommen ser jeg at de andre har holdt sammen uten meg så regner med at jeg ikke er velkommen i den gjengen lenger, heller.

Skrevet
Ghostface skrev (1 minutt siden):

Venner i voksen alder har jeg gitt opp. Fra barndommen ser jeg at de andre har holdt sammen uten meg så regner med at jeg ikke er velkommen i den gjengen lenger,

Trist. Har du en interesse eller hobby som gir deg noe? 

Gjest Ghostface
Skrevet
Solstikk skrev (Akkurat nå):

Trist. Har du en interesse eller hobby som gir deg noe? 

Har jo bøker og fargelegging, men har ikke noe sosiale sammenheng å tilhøre. :( Er introvert og klarer meg fint uten selskap lenge, men det hadde vært kjekt sånn av og til.

Skrevet
Ghostface skrev (1 minutt siden):

Har jo bøker og fargelegging, men har ikke noe sosiale sammenheng å tilhøre. :( Er introvert og klarer meg fint uten selskap lenge, men det hadde vært kjekt sånn av og til.

Bøker er bra. Men ja, en sosial hobby hadde vært tøft av deg da.  Hva med golf? ( det er faktisk gøy)😅 

Eller dansing, om du liker sånt.?

Gjest Ghostface
Skrevet
Solstikk skrev (11 minutter siden):

Bøker er bra. Men ja, en sosial hobby hadde vært tøft av deg da.  Hva med golf? ( det er faktisk gøy)😅 

Eller dansing, om du liker sånt.?

Nei, er ikke den som liker å vise meg frem. Sliter litt med det. Men tar gjerne i mot forslag av hobbyer så det ikke blir så monotont.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...