AnonymBruker Skrevet 13. januar 2022 #1 Skrevet 13. januar 2022 Kan en sette frem hele nøtter som peanøtter, mandler, cashew osv til fugler eller må en male dem litt? Anonymkode: e32bc...a02
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2022 #2 Skrevet 13. januar 2022 La være å spre peanøtter i naturen, vær så snill. Det er faktisk mange som kan dø dersom de kommer i kontakt med det. Anonymkode: 9a697...09f 1
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2022 #4 Skrevet 13. januar 2022 Humoristen skrev (10 minutter siden): ikke gi de salt !!!!!!!!!!!!!! Hvem sa at de er salta! Anonymkode: e32bc...a02
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2022 #5 Skrevet 13. januar 2022 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): La være å spre peanøtter i naturen, vær så snill. Det er faktisk mange som kan dø dersom de kommer i kontakt med det. Anonymkode: 9a697...09f I naturen? Har du hørt om fuglebrett? Anonymkode: e32bc...a02 1
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2022 #6 Skrevet 13. januar 2022 AnonymBruker skrev (19 minutter siden): La være å spre peanøtter i naturen, vær så snill. Det er faktisk mange som kan dø dersom de kommer i kontakt med det. Anonymkode: 9a697...09f Har du for vane å spise peanøtter fra bakken? Anonymkode: 06a3d...762 3
Gjest Humoristen Skrevet 14. januar 2022 #7 Skrevet 14. januar 2022 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Hvem sa at de er salta! Anonymkode: e32bc...a02 Da BØR man skrive at man mener USALTET, så slipper man misforståelser.
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2022 #8 Skrevet 14. januar 2022 Jeg kjøper noen ganger fuglenøtter på rema, det er usaltede peanøtter i netting. Fuglene elsker det! Anonymkode: 5ae8c...601 2
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2022 #9 Skrevet 14. januar 2022 Jeg bruker fuglenøtter, som brukeren over meg. Det er mange fugler som er veldig glade i dem, og de blir spist opp fort. Kjøttmeis, spettmeis, nøtteskrike og flaggspett ser ut til å like dem spesielt godt. Av og til kommer ekornet innom og forsyner seg også. Anonymkode: 66bd2...bbe 3
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2022 #10 Skrevet 14. januar 2022 Men jeg snakker om usalta peanøtter som er til mennesker. Kan jeg sette dem som hele nøtter eller må jeg male dem litt? Anonymkode: e32bc...a02
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2022 #11 Skrevet 14. januar 2022 Kjøp heller fuglenøtter som er beregnet på fugler. Selv om menneskene tåler dem vil ikke si at fugler gjør det. Anonymkode: 49cfd...742 1
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2022 #12 Skrevet 14. januar 2022 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Men jeg snakker om usalta peanøtter som er til mennesker. Kan jeg sette dem som hele nøtter eller må jeg male dem litt? Anonymkode: e32bc...a02 Nøtteskrike og kråke elsker store peanøtter. Anonymkode: 06a3d...762
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2022 #13 Skrevet 14. januar 2022 Humoristen skrev (5 timer siden): Da BØR man skrive at man mener USALTET, så slipper man misforståelser. Nå er det faktisk en selvfølge at de ikke er saltet om man skal gi det til dyr da.. Anonymkode: 9d808...063 1
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2022 #14 Skrevet 14. januar 2022 Er det mulig? Jeg vil ikke kjøpe, jeg har noe nøtter til øvers og vil gi dem til fuglene. SPM er kan jeg sette dem hele eller male dem litt! JEG SKAL IKKE KJØPE FUGLEMAT, for det har jeg også. Anonymkode: e32bc...a02 1
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2022 #15 Skrevet 14. januar 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Er det mulig? Jeg vil ikke kjøpe, jeg har noe nøtter til øvers og vil gi dem til fuglene. SPM er kan jeg sette dem hele eller male dem litt! JEG SKAL IKKE KJØPE FUGLEMAT, for det har jeg også. Anonymkode: e32bc...a02 Ja, usalta nøtter er helt kurant. Jeg kjører litt i foodprosessor, da "varer de litt lengre" og er enklere for småfuglene å få med seg bit bort til nærmeste tre/sted de setter seg for å spise, men har du ikke/gidder ikke, så er det helt kurant å slenge ut hele. Takk for at du mater fuglene/smådyra ❣️ Anonymkode: eb40f...4f6
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2022 #16 Skrevet 14. januar 2022 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Ja, usalta nøtter er helt kurant. Jeg kjører litt i foodprosessor, da "varer de litt lengre" og er enklere for småfuglene å få med seg bit bort til nærmeste tre/sted de setter seg for å spise, men har du ikke/gidder ikke, så er det helt kurant å slenge ut hele. Takk for at du mater fuglene/smådyra ❣️ Anonymkode: eb40f...4f6 Endelig fornuftig og informativt svar. Takk til deg, ha en god helg hvem du er 🌺 Anonymkode: e32bc...a02 1
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2022 #17 Skrevet 14. januar 2022 Jeg pleier ikke å kjøre å male de. Jeg legger de ut hele, de usaltet nøttene. Anonymkode: 69abd...d0d
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2022 #18 Skrevet 14. januar 2022 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Ja, usalta nøtter er helt kurant. Jeg kjører litt i foodprosessor, da "varer de litt lengre" og er enklere for småfuglene å få med seg bit bort til nærmeste tre/sted de setter seg for å spise, men har du ikke/gidder ikke, så er det helt kurant å slenge ut hele. Takk for at du mater fuglene/smådyra ❣️ Anonymkode: eb40f...4f6 Forresten, siden du har peiling, kan jeg også bare slenge litt på gresset eller bakken utenfor så andre dur kan spise!? Og kan fugler også spise tørka frukt slik en får i tur mixene?😊 Jeg har ikke peiling men vil mate. Anonymkode: e32bc...a02 1
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2022 #19 Skrevet 14. januar 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Takk til deg, ha en god helg hvem du er 🌺 Anonymkode: e32bc...a02 My pleasure! Da skal jeg ta meg sammen og gå ut og rydde opp etter blåsten på verandaen i går i stedet for å sitte her. Nå har de vært så flinke og ryddet gulvet på verandaen for frø og nøtter fra 3 matere som fløy i bakken med vinden og jeg slipper å koste 🥰 God helg til deg og! Anonymkode: eb40f...4f6
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2022 #20 Skrevet 14. januar 2022 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Forresten, siden du har peiling, kan jeg også bare slenge litt på gresset eller bakken utenfor så andre dur kan spise!? Og kan fugler også spise tørka frukt slik en får i tur mixene?😊 Jeg har ikke peiling men vil mate. Anonymkode: e32bc...a02 Oh yess, jeg slenger litt ned på naboens tomt til skjærene/kråka og ekornene jeg så en morgen. Stapper også fugleboller inn i hekken etter at jeg så at katta til naboen hadde drivi og krongla rundt. Pass på at du hiver med to ting i tankene, første, at hauk ikke får øye på ett mønster av småfugl over tid og at det ikke finnes steder ei katte kan ligge og ruge i skjul. Fugler og andre smådyr er veldig gode på å ignorere det de ikke vil/skal ha, men sleng ut så kan de velge selv. Jeg driver og henger opp/ut epler og ser noen tar noen småbitt. Rosiner gikk også ut i en miks jeg lagde. Så ikke ut til å være en gigantisk suksess, men forskjellige typer mat tiltrekker seg forskjellige fugler, så jeg legger ut allikavel. Anbefaler på det varmeste Moseplassen. Anonymkode: eb40f...4f6
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå