Gå til innhold

Bensin eller diesel?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

tdm900 skrev (9 minutter siden):

Gå for bensin. Da slipper du tett partikkelfilter, og EGR som vil sote ned fortere. 

partikkelfilteret er ikke et enormt problem om den brukes på mye langkjøring, men feil forekommer og det er en merkostnad å ha bak øret. det er også derfor jeg anbefaler langt mer en bensinmotor til korte turer og mye køkjøring. 
uansett er begge deler gode motorer, jeg hadde ikke vært veldig redd for å kjøpe noen av dem. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

ABM skrev (1 time siden):

Det gjør en elbil også..Finnes ikke for langt for f.eks en Tesla model 3...fullstendig problemfritt og en mye bedre bil en gammelt fossilt

Fungerer ikke i Finnmark om vinteren! Har testet to elbiler, kom meg ikke ned gil butikken engang fordi det var litt dårlig brøytet. Kom meg heller ikke opp min egen innkjørsel fordi det var litt glatt der. 

Har hatt mange biler, og aldri opplevd lignende  

Anonymkode: e2b09...715

Lenke til kommentar
Del på andre sider

SidFernwilter skrev (6 minutter siden):

du trenger ikke være hånlig bare fordi jeg tafser MYE mer på bil enn du gjør, og du kan godt legge merke til at jeg absolutt ikke er noe merkehore eller bryr meg så veldig mye om hva andre kjører rundt i. tenk litt på det. 
jeg er ikke her for å lage en liste over ditt og datt, spesielt ikke i en tråd som handler om hvilken motor TS bør velge på en helt annen bil enn en amcar fra helvete. for en gangs skyld; hold deg til tema og drit i den banale kranglingen din, om du trenger en kjøpsguide så må du gjerne stikke innom kontoret og se hva feil vi henter de diverse bilene for. den samme statistikken over feil er lett tilgjengelig gjennom NAF og en shitload med andre organisasjoner som lever av å lage statistikk rundt det blant annet vi som driver bilberging har å fortelle. 

Så mye bambus uten å svare på et enkelt spørsmål? Svaret er vel at de er sgs problemfrie da.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, flere moderne bensinmotorer har også en tendens til å sote igjen pga direkte innsprøyting der ventilene ikke lenger vaskes av bensinen. Det gjelder også VW. Har også vært problemer med reg kjede på VW TSI.  Jeg hadde valgt diesel, men få bilen grundig undersøkt og scannet før et eventuelt kjøp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ABM skrev (19 minutter siden):

Så fra en ekspert som deg, hva er det største problemet med model 3 ?

Hvorfor skal du stadig vekk avspore tråder om bil med elbil-halleluja-snakket ditt?

Anonymkode: a12db...bbe

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

SidFernwilter skrev (7 timer siden):

partikkelfilteret er ikke et enormt problem om den brukes på mye langkjøring, men feil forekommer og det er en merkostnad å ha bak øret. det er også derfor jeg anbefaler langt mer en bensinmotor til korte turer og mye køkjøring. 
uansett er begge deler gode motorer, jeg hadde ikke vært veldig redd for å kjøpe noen av dem. 

spørs hvem som lager motoren. utenom enkelte tyske merker, som sakte, men sikkert også presses til elbil fiaskoen, så er mazda med sine skyactive motorer den nye toyota.

Anonymkode: 58083...c86

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jordeboer skrev (7 timer siden):

Tja, flere moderne bensinmotorer har også en tendens til å sote igjen pga direkte innsprøyting der ventilene ikke lenger vaskes av bensinen. Det gjelder også VW. Har også vært problemer med reg kjede på VW TSI.  Jeg hadde valgt diesel, men få bilen grundig undersøkt og scannet før et eventuelt kjøp.

du er inne på noe her, men skal du absolutt ka tysk, så er TDI motorer solide.

Anonymkode: 58083...c86

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...