AnonymBruker Skrevet 13. januar 2022 #1 Skrevet 13. januar 2022 Jeg får til tider mye blod på papiret når jeg tørker meg men har aldri hatt blod i avføringen kun på papiret når jeg tørker meg. Har lest litt om det på nett men forsto ikke helt hva alt var beskrevet som, men tror ikke jeg har tarmkreft etter slik jeg forsto det som sto der. Det er helt rødt og friskt blod, ikke mørkt eller svart slik det kan bli lenger opp i tarmen så tror jeg har endetarmsrift eller kolitt eller hva det heter. Litt vanskelig å si akkurat hvor det blør fra men det er rett rundt eller rett innenfor analåpningen. Har ikke vondt og er kun 23 år gammel mann om det har noe å si, har ikke analsex og eller andre ting opp i analen Anonymkode: 5f407...20f
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2022 #2 Skrevet 13. januar 2022 Du må gå til lege uansett. Anonymkode: 0d7fe...d37
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2022 #3 Skrevet 13. januar 2022 Hemoroide. Gå til fastlegen eller apotek og kjøp egenbehandling. Anonymkode: f6748...47a
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2022 #4 Skrevet 13. januar 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hemoroide. Gå til fastlegen eller apotek og kjøp egenbehandling. Anonymkode: f6748...47a Unnskyld dumt spørsmål men hva er hemoride? Så det sto det men kan du gi litt enklere forklaring på hva det er og hva det skyldes? AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Du må gå til lege uansett. Anonymkode: 0d7fe...d37 Vil helst unngå lege om jeg kan Anonymkode: 5f407...20f
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2022 #5 Skrevet 13. januar 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Unnskyld dumt spørsmål men hva er hemoride? Så det sto det men kan du gi litt enklere forklaring på hva det er og hva det skyldes? Vil helst unngå lege om jeg kan Anonymkode: 5f407...20f Ja det skjønner jeg, men i dette tilfelle kan du ikke det. Legen må hjelpe deg og finne ut hva det er. Anonymkode: 0d7fe...d37
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2022 #6 Skrevet 13. januar 2022 Hemoride er enkelt forklart en liten knute som kan oppstå ved mye trykk, lange toalettbesøk osv. Noen får det også lettere enn andre. Denne kan sprekke, eller få rifter av og til, som gjør at det kan blø litt. Du kan kjøpe salve og stikkpiller reseptfritt på apoteket. Anonymkode: 381af...c53
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2022 #7 Skrevet 13. januar 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hemoride er enkelt forklart en liten knute som kan oppstå ved mye trykk, lange toalettbesøk osv. Noen får det også lettere enn andre. Denne kan sprekke, eller få rifter av og til, som gjør at det kan blø litt. Du kan kjøpe salve og stikkpiller reseptfritt på apoteket. Anonymkode: 381af...c53 Er du lege og har undersøkt analen til TS siden du har diagnostisert henne ig anbefalt behandling? Eller er det bare vill gjetting? Anonymkode: 0d7fe...d37 1
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2022 #8 Skrevet 13. januar 2022 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Jeg får til tider mye blod på papiret når jeg tørker meg men har aldri hatt blod i avføringen kun på papiret når jeg tørker meg. Har lest litt om det på nett men forsto ikke helt hva alt var beskrevet som, men tror ikke jeg har tarmkreft etter slik jeg forsto det som sto der. Det er helt rødt og friskt blod, ikke mørkt eller svart slik det kan bli lenger opp i tarmen så tror jeg har endetarmsrift eller kolitt eller hva det heter. Litt vanskelig å si akkurat hvor det blør fra men det er rett rundt eller rett innenfor analåpningen. Har ikke vondt og er kun 23 år gammel mann om det har noe å si, har ikke analsex og eller andre ting opp i analen Anonymkode: 5f407...20f Det har jeg også av og til. Har et sår som aldri vil gro. Kjøp en rektalsalve, bruk den annenhver dag. Ikke vask med såpe eller bruk høvel der. Kanskje det går over. Lykke til. Anonymkode: f40cb...53e
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2022 #9 Skrevet 13. januar 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Er du lege og har undersøkt analen til TS siden du har diagnostisert henne ig anbefalt behandling? Eller er det bare vill gjetting? Anonymkode: 0d7fe...d37 Herlighet, ts spurte om hva hemoride var... Regner vel med at h*n sjekker seg om h*n føler det er best. Anonymkode: 381af...c53 1
anoynm Skrevet 13. januar 2022 #10 Skrevet 13. januar 2022 Det er sannsynligvis hemoroide. Ta bilde av anusen din og se om det er en hemoroide som stikker ut, denne kan enten stikke litt ut av endetarmen eller så er den for langt opp til å se. Om den stikker ut behandler du den med salve, om du ikke ser den må du ta pille
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2022 #11 Skrevet 13. januar 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Herlighet, ts spurte om hva hemoride var... Regner vel med at h*n sjekker seg om h*n føler det er best. Anonymkode: 381af...c53 Det skumle med å anbefale folk behandling for hemoroider uten å vite at det er det er at enkelte kan stole på innlegg på kvinneguiden og la være å gå til legen. Så da kjøper de kanskje behandling reseptfritt på apoteket og det kan dermed og det er langt i fra sikkert at det er hemoroide som er problemet. Så det er det som er så skummelt med både innlegg 10 og innlegg 3 der brukerne tydelig er skråsikker på hva som feiler TS, men sannsynligvis ikke har noen kompetanse på feltet og har dermed ikke peiling på hva konsekvensene kan bli ved å kaste rundt seg med å holde på på denne måten. Så det er ikke noe å si herlighet til. Jeg skjønner at noen ønsker å hjelpe, men så kan man ende med å skade folk fordi en ikke har kompetanse og ikke forstår at folk i verste fall kan gå lenge med f.eks analkreft fordi noen på KG har diagnostisert med hemoroider og dermed har vedkommende latt være å oppsøke hjelp. Anonymkode: 0d7fe...d37
sicario Skrevet 13. januar 2022 #12 Skrevet 13. januar 2022 Rødt, friskt blod er ofte en indikasjon på sår/riftn. Sjelden på noe farlig. mørkt/koagulere blod blir noe annet. 2
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2022 #13 Skrevet 13. januar 2022 Veldig stor sannsynlighet for at den er hemoroider, ja. Sitter du mye stille? Får du i deg nok fiber? Som nevnt over - når det er mørk blod i avføring, o.l., så er det tegn på at det kommer fra lenger opp i systemet. Greit å holde øye med avføringen, for den saks skyld, på form og konsistens. Men, ville også gått til lege, bare for å være sikker. Anonymkode: 3061a...730
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2022 #14 Skrevet 13. januar 2022 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Det skumle med å anbefale folk behandling for hemoroider uten å vite at det er det er at enkelte kan stole på innlegg på kvinneguiden og la være å gå til legen. Så da kjøper de kanskje behandling reseptfritt på apoteket og det kan dermed og det er langt i fra sikkert at det er hemoroide som er problemet. Så det er det som er så skummelt med både innlegg 10 og innlegg 3 der brukerne tydelig er skråsikker på hva som feiler TS, men sannsynligvis ikke har noen kompetanse på feltet og har dermed ikke peiling på hva konsekvensene kan bli ved å kaste rundt seg med å holde på på denne måten. Så det er ikke noe å si herlighet til. Jeg skjønner at noen ønsker å hjelpe, men så kan man ende med å skade folk fordi en ikke har kompetanse og ikke forstår at folk i verste fall kan gå lenge med f.eks analkreft fordi noen på KG har diagnostisert med hemoroider og dermed har vedkommende latt være å oppsøke hjelp. Anonymkode: 0d7fe...d37 Jeg mente ikke å diagonisere, jeg svarte på et spørsmål. Dette høres derimot veldig ut som rift eller hemoride. Friskt blod er ofte nytt og ufarlig. Men! Blod fra "unormale" plasser skal man alltid være litt obs på, da det noen ganger kan være noe alvorlig bak. Det sikreste er å ta seg et lite legebesøk. Og ts, husk at legen din har sett det meste før, så for dem er dette helt normalt. Jeg forstår at det kan være ubehagelig å dra til legen med dette, men de har opplevd verre ting. Anonymkode: 381af...c53
anoynm Skrevet 13. januar 2022 #15 Skrevet 13. januar 2022 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Det skumle med å anbefale folk behandling for hemoroider uten å vite at det er det er at enkelte kan stole på innlegg på kvinneguiden og la være å gå til legen. Så da kjøper de kanskje behandling reseptfritt på apoteket og det kan dermed og det er langt i fra sikkert at det er hemoroide som er problemet. Så det er det som er så skummelt med både innlegg 10 og innlegg 3 der brukerne tydelig er skråsikker på hva som feiler TS, men sannsynligvis ikke har noen kompetanse på feltet og har dermed ikke peiling på hva konsekvensene kan bli ved å kaste rundt seg med å holde på på denne måten. Så det er ikke noe å si herlighet til. Jeg skjønner at noen ønsker å hjelpe, men så kan man ende med å skade folk fordi en ikke har kompetanse og ikke forstår at folk i verste fall kan gå lenge med f.eks analkreft fordi noen på KG har diagnostisert med hemoroider og dermed har vedkommende latt være å oppsøke hjelp. Anonymkode: 0d7fe...d37 mannen kom til kvinneguiden for svar, da skal mannen få kvinneguiden svar det er allmennkunnskap å vite at man bør kontakte lege 1
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2022 #16 Skrevet 13. januar 2022 anoynm skrev (6 minutter siden): mannen kom til kvinneguiden for svar, da skal mannen få kvinneguiden svar det er allmennkunnskap å vite at man bør kontakte lege En del kan kvie seg såppass mye for å gå til lege at en velger å stole på skråsikre kvinneguiden-brukere. Det er viktig å være bevisst på konsekvensene slik skråsikkerhet kan ha, og at en kanskje burde vurdere å uttale seg litt mindre skråsikkert til neste gang. Anonymkode: 0d7fe...d37
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2022 #17 Skrevet 13. januar 2022 Takk for alle svar jeg ønsker ikke debatt og klaging på de som gir meg svar her, vedkommende svarte på mitt spørsmål om hva hemoride var og jeg selv tror det er ufarlig, det er heller ingen plage for meg bortsett fra at det er irriterende med blod derfra. Jeg forventer ikke noe profesjonelt svar her men sannsynlig takk for svar Anonymkode: 5f407...20f 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå