AnonymBruker Skrevet 13. januar 2022 #1 Skrevet 13. januar 2022 Jeg er utrolig motivert til å gå ned i vekt, men hodet mitt har litt motsetninger der. De gode kreftene ødelegger for de dårlige til tider. Jeg vet jeg veier for mye og har gjort det lenge og det blir littegranne verre etter jeg fikk barn. Jeg kan spise veldig usunt, men også veldig sunt og til tider vet jeg at jeg spiser altfor lite. Det som stopper meg er at jeg er så redd for hvordan kroppen min vil se ut når jeg har klart det. Den frykten stopper meg for å klare det. Det er ikke det at kroppen min er fin nå, det er den ikke. Men det er deler av kroppen min jeg er fornøyd med. Jeg er kjemperedd for at jeg ikke vil være fornøyd med noe og de tingene jeg er fornøyd med ikke vil være der lenger. Jeg vil ned i vekt og jeg vet jeg må ned i vekt for å ha det bedre, men disse tankene sliter jeg med. Den ekstra huden som vil være der, puppene som ikke vil være der lenger osv. Dere som har klart dette? hvordan har dere forholdt dere til den ekstra huden som kommer og fikk dere noe hjelp til det? Bare jeg skriver dette blir jeg altfor følsom, så dette er noe som virkelig henger dypt inn i meg. Anonymkode: d883b...97d
Titania Skrevet 14. januar 2022 #2 Skrevet 14. januar 2022 Jeg kan ikke gi deg svaret du er ute etter, men jeg er i den prosessen, og tenkte nevne noen av mine tanker og følelser rundt det Nå er jo jeg et "ekstremt" tilfelle også da - når det kommer til vekt Utgangspunktet: 181 høy, og på det meste har vekta vært på ca 183, men har ligget "jevnt" på 170 og noe i et par år. Har forsøkt lenge å faktisk gå ned i vekt, og klarte 30 kg på 3 år for noen år tilbake, men samlivsbrudd og psykisk knekk gjorde at de og enda litt til kom på igjen. Og jeg har aldri klart å komme ordentlig i gang før i høst, da noe "klikket" og jeg gikk fra å være støttemedlem på ett treningssenter, til å bytte til ett annet - og trene 3 ganger i uka. Maten kommer litt senere, men jobber med å få kontroll der også. Jeg har vel ikke så mye av kroppen jeg er fornøyd med, men allikevel merker jeg litt den frykten av hvordan kroppen både kommer til å se ut underveis, når/om jeg når et endelig mål, og ikke minst tiden for å evt få operasjon for å fjerne overflødig hud - og etter. For jeg merker jeg er redd for alle delene av veien. Og selv om jeg gjør dette som en varig livsstilsendring, så er jeg også redd for hva som evt kan skje "etterpå", når jeg kommer dit jeg ønsker. Nå tar jeg kanskje litt lett på det, på en måte. Men min konklusjon i dette, er at for helsa sin del, så MÅ jeg bare gjøre noe. Siden 8 september har jeg gått ned 11 kg, og merker allerede endringer på kroppen. Puppene er mindre (så de henger litt mer enn før), og det jeg trodde var at jeg hadde gått OPP i vekt, var jo bare tenkefeil at magen hang mer fordi det var mindre "fyll". Det samme med lårene også, til en viss grad, men merker det ikke SÅ mye der enda, men jeg vil tro det kommer også - for jeg er langt i fra ferdig med denne prosessen. Men selv om jeg er redd for å ikke "se ut" når jeg er ferdig, så er det heller tanken på en bedre fysisk hverdag som motiverer. Ting er blitt, og kommer til å bli lettere. Mer energi, og bare det at ting blir lettere når det er mindre kropp å "krangle" med, er det som gjør at det er uaktuelt å gi opp. Og jeg liker å tro at underveis som endringene med kroppen skjer - selv om jeg for min del er ganske sikker på at det trengs operasjon for å fjerne overflødig hud når den tid kommer, så er jeg sikker på at det kommer til å gå bra. Ting kan skje. Men resultatet blir noe JEG har jobbet for, for at JEG skal få det bra med meg selv. Nå har jeg et ganske dårlig selvbilde fra før, men jeg tror denne veien bare kan gjøre ting bedre. 1
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2022 #3 Skrevet 14. januar 2022 Jrg har gått ned 40 kilo Har tatt bryst, og venter på time til buk. Alt dekket Anonymkode: 0f1b4...78a 1
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2022 #4 Skrevet 14. januar 2022 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Jrg har gått ned 40 kilo Har tatt bryst, og venter på time til buk. Alt dekket Anonymkode: 0f1b4...78a Brystløft da, eller? Er litt i samme prosess selv, men har "bare" ca 25kg å gå ned nå, men så har jeg også gått ned 20 kg frem til nå. Anonymkode: 3fec7...59f
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2022 #5 Skrevet 14. januar 2022 Jeg har også sånne tanker. Det jeg har gjort er å rett og slett sette meg ned og liste opp fordeler og ulemper ved å gå ned i vekt. Absolutt alt listet opp i to kolonner. Så ser man på hva som veier tyngst og hvilke ulemper man kan gjøre noe med. For min del er tyngden helt klart i fordel-kolonnen, selv hvis jeg skulle få behov for å operere løshud. Anonymkode: 3c333...bfc
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2022 #6 Skrevet 14. januar 2022 Hva veier du, og hvor mye skal du ned? Ikke sikkert det blir et stort problem 🤷♀️ Jeg tenkte på det på forhånd, men hos meg ble det ikke noe å snakke om. Gått ned 28 kg. Anonymkode: 214ce...146
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2022 #7 Skrevet 14. januar 2022 Det er definitivt verdt det! Har gått ned 61 kilo nå, ingen løs hud enda. Men skal ned 27 til så det kommer sikkert. Allerede avtalt med fastlege hvor og når han skal henvise meg til fjerning av hud. Vet at det kommer og at det er en del av det, men det er ikke permanent. Anonymkode: 70ae9...788 1
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2022 #8 Skrevet 14. januar 2022 Opererte magen, lårene og brystene. Så ble det fint. Anonymkode: ea060...ac2
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå