Gå til innhold

fryser hele tiden

Fremhevede innlegg

Gjest Gjest_isbiten_*
Skrevet

Jeg er så frysen av meg. fryser hele tiden jeg.

Av alt sammen.

Imens andre er varme...da sitter jeg og hutrer. Isj... skikkelig kjedelig.

Vet noen her hva som er grunnen?

Og vet noen om hva jeg kan gjøre bortsett fra å kle meg godt? Jeg kler meg nemlig godt og har sjekket meg for div. ting hos legen. Alt er fint. :tristbla:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har samme problem.

Har hørt at trening skal forbedre blodomløpet eller noe.

Skrevet

Dårlig blodsirkulasjon er en rimelig vanlig årsak. Kan nok hjelpe å løfte på baken som CocoPuff nevnte. Ikke helt uvanlig å være frossen av seg om man er veldig tynn heller. Kroppen trenger litt underhudsfett mot vinteren. Ellers så er vel noen litt mere frosne av seg en andre, og må følgelig frem med godt varmt tøy :)

Skrevet

Min første tanke da jeg så innlegget ditt var at du sikkert må være veldig tynn..... Underhudsfettet på tynne mennesker er det tydeligvis mindre av, og ett resultat er at de fryser veldig.....

Forøvrig vil jeg bare påpeke at ull er tingen!

Gjest Ingrid78
Skrevet
Min første tanke da jeg så innlegget ditt var at du sikkert må være veldig tynn..... Underhudsfettet på tynne mennesker er det tydeligvis mindre av, og ett resultat er at de fryser veldig.....

Forøvrig vil jeg bare påpeke at ull er tingen!

Jeg er langt i fra tynn, heller det man kaller lubben. Og jeg også fryser mye. Spesielt på hender og føtter, men ofte over hele kroppen. Jeg kan sitte i rom med andre som svetter, mens jeg selv fryser.

Skrevet

Får du i deg nok næringsrik mat? Ta vitaminer i tillegg.

Beveg deg.

• Liker 1
Skrevet

Det første jeg tenkte på var lavt stoffskifte. Det er sikkert ikke det (bank i bordet), men kanskje du burde gå til legen og ta en blodprøve hvis det fortsetter.

Skrevet

Kanskje jeg bør lære meg å lese hele innlegget før jeg svarer.... :sjenert:

Skrevet

Jeg synes også du skal ta en blodprøve. For eksempel kan lav blodprosent gjøre en ganske så frossen :)

Skrevet

Slik har jeg det også, jeg har alltid hatt det slik. Både når jeg var tynn og nå når jeg ikke er så tynn lenger :) Og når jeg røyket og når jeg ikke gjør det.(Er lenge siden jeg sluttet nå...)

Det er ingenting som feiler meg heller, men jeg har litt lite jernlager så om vinteren anbefaler legene meg å spise ekstra mye av maten som gir mer jern, eller å ta jerntabletter. Det siste har jeg nesten aldri gjort, fordi jeg reagerer så fælt på dem.

Men når det gjelder kosthold så er det Litago brunost som har ekstra jern i seg, leverpostei, rødbeter og masse annet jeg ikke kommer på. Dessuten er det bedre med grov bød enn loff....

Du vet vel om legen har sjekket jernlageret ditt, hvis han ikke har gjort det er det kanskje en ide.

Noen av oss er bare slik, jeg har alltid mer klær på meg enn alle andre.

Nå når jeg er gravid har jeg ikke problemet forresten, har en liten personlig varmeovn inne i meg :ler:

Skrevet
Noen av oss er bare slik, jeg har alltid mer klær på meg enn alle andre.

Amen! Jeg har også fått høre av legen min at noen av oss bare ER slik. Så jeg har tjukk dyne i senga, ulltepper i sofaen og går med thermoundertøy mesteparten av året. man får gjøre ting så komfortable som mulig ;)

Skrevet

Jeg holder en knapp på å bevege seg mer jeg - få igang blodomløpet. Ikke noe hjelper så godt på en frossen kropp som å få på seg ytterklærn og gå seg varm ute i kulda. Da er det varmt og godt å komme inn igjen da...

Skrevet

En venninne av meg er også slik, og syns det hjelper med akupunktur. (Men hun har andre plager i tillegg og går der for dem, jeg vet ikke om akupunktur kan hjelpe mot kulde/varme, du kan jo spørre en akupunktør)

Skrevet

Jeg fryser også hele tiden. Noen av oss er bare slik. tror ikke du skal legge så stor vekt på det. Du kan jo sjekke stoffskiftet for sikkerhets skyld da ;)

Gjest GreenSky
Skrevet

Det kan være mange grunner til det, f.eks lav forbrenning. Jeg frøs mye før, helt til jeg kuttet ut melk, (som jeg er allergisk mot) da frøs jeg ikke like mye lenger. Hodet er faktisk den delen av kroppen som slipper ut mest varme, så når du fryser, kan det være vel så effektivt å ta på seg en lue som en tjukk genser.

Skrevet

Jeg er også frossen av meg. Har vært det hele livet. Jeg trener nok, så det hjelper i alle fall ikke meg i lengden. Akkurat under trening så fungerer det selvfølgelig. Nå ligger det i familien å ha kalde hender og føtter, så jeg forsøker så godt jeg kan å være varm på føttene. Leggvarmere er kongebra for min del. :) De hjelper ikke for hendene, men har jeg noe varmt rundt håndleddene blir man varm på hendene også. :) Den uggne kalde følelsen kommer av at jeg er kald på hender og føtter over lang tid.

Skrevet (endret)

Du sier du kler deg godt - men har du god overlapp mellom bukse og genser? Jeg ser så utrolig mange jenter med svære ullgensere, votter, lue og boblejakke, men med den glippen rundt magen - og man taper veldig mye varme den veien. Jeg merker forskjellen godt om jeg har på meg en god og lang genser i stedet for en som sklir opp i ryggen når jeg setter meg.

(Hvis du faktisk kler deg ordentlig, må du virkelig unnskylde. :icon_smile: Jeg er for øvrig en skikkelig istapp selv.)

Endret av Virvel
  • 5 år senere...
Gjest Madeleine
Skrevet

Jeg har samme problem.

Har hørt at trening skal forbedre blodomløpet eller noe.

Jeg trener daglig, noen ganger flere økter, men det hjelper ikke.

Fryser HELE TIDEN!!! Sitter innendørs i 25 grader med stilongs og

superundertøy, og 3 lag med klær, samt pledd....og FRYYYSER!!!!

Blir veldig sliten av det!

Gjest Madeleine
Skrevet

Jeg holder en knapp på å bevege seg mer jeg - få igang blodomløpet. Ikke noe hjelper så godt på en frossen kropp som å få på seg ytterklærn og gå seg varm ute i kulda. Da er det varmt og godt å komme inn igjen da...

Du har helt tydelig aldri slitt med frosse.

Jeg trener daglig og har veldig BRA blodomløp, men fryser absolutt hele tiden.

Skikkelig slitsomt!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...