Gå til innhold

Gravid i uke 30 - lynnedslag i tissen?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Vet ikke hvordan jeg skal beskrive det ellers, men det er utrolig ubehagelig. Kjenner det bak skambenet og av og til i skjeden, som en lynende følelse. Hadde dette mye i går, men i dag har jeg hittil bare kjent vanlige spark mot ribbeina. Da jeg var hos jordmor tidligere denne uka sa hun at det kunne kjennes ut som han har lagt seg med hodet nedover nå, men at det fortsatt var litt tidlig å si det helt sikkert. Ellers var alt i skjønneste orden både med babyen og meg. Kan det være at han er nede i bekkenet og stanger mot nerver, eller noe? Noen andre som har opplevd lignende?

Anonymkode: a7e00...937

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Først og fremst. Er du gammel nok til å være gravid når du omtaler underlivet ditt for «tissen»?

Anonymkode: 8cd55...59c

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan være urinveisinfeksjon. Jeg slet mye med det under svangerskapet, men merket det ved at jeg måtte tisse hyppig og det sved. Venninna mi hadde sånn som du beskriver og fikk påvist urinveisinfeksjon selv om det ikke er typiske symptomer.

Anonymkode: 27160...1c0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Først og fremst. Er du gammel nok til å være gravid når du omtaler underlivet ditt for «tissen»?

Anonymkode: 8cd55...59c

Synes tissen er et flott ord, jeg. Er 24, har samboer, eier hus og bil, er ferdig utdannet og har fast jobb :) Noe mer?

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Det kan være urinveisinfeksjon. Jeg slet mye med det under svangerskapet, men merket det ved at jeg måtte tisse hyppig og det sved. Venninna mi hadde sånn som du beskriver og fikk påvist urinveisinfeksjon selv om det ikke er typiske symptomer.

Anonymkode: 27160...1c0

Hæ, det hørtes jo helt rart ut 😅 Kan ikke si jeg har noe som minner om uvi. Tror ikke det er det heller, for det kjennes jo ut som det er noe som skjer i forbindelse med bevegelse der inne. Men jeg skal ha det i bakhodet.

Anonymkode: a7e00...937

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er bare babyen som treffer noen nerver når den beveger seg. Helt normalt.

Anonymkode: fd944...0b5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Shawtyella
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Synes tissen er et flott ord, jeg. Er 24, har samboer, eier hus og bil, er ferdig utdannet og har fast jobb :) Noe mer?

Hæ, det hørtes jo helt rart ut 😅 Kan ikke si jeg har noe som minner om uvi. Tror ikke det er det heller, for det kjennes jo ut som det er noe som skjer i forbindelse med bevegelse der inne. Men jeg skal ha det i bakhodet.

Anonymkode: a7e00...937

Jeg har hatt sånn lynnedslag i fiffi før, for meg har jeg tolket det som kramper eller stikninger. Vet ikke hva det skyldes, men det kommer under mensen eller graviditet for min del, tror nok det er livmora som fører med seg litt stikninger nedover skjedegangen også. Kjennes det ut som det er i skjedeveggen og ned mot åpningen? Som en stikkende lynende smerte liksom? Det er iallefall slik jeg har hatt det, hadde det her om dagen, jeg er straks i uke 8.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Haha, takk for god beskrivelse 😆 Det bragte tilbake minner fra min første graviditet. *Akkurat* sånn føltes det. (og enig, det er da ikke noe i veien med ordvalget ditt her). Jeg hadde det noen ganger mot slutten av svangerskapet, og tenkte kanskje det var et snev av bekkenløsning? Ikke at jeg hadde bekkenløsning, men altså et snev av at ting begynte å skulle gi litt mer rom for exit for å si det sånn 😆

Anonymkode: 7a7cf...e40

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...