Gå til innhold

Sliten og trett

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg har lenge slitt med at jeg kan dra på jobb for så reise hjem og nesten gå rett til sengs for å legge meg. Tidligere pendlet jeg 4 timar til samme jobb tur/retur(11 timers dager) Jeg har nå flyttet nærmere jobb og det blir da mindre reise, tenkte at skulle hjelpe, ikke at det var hovedgrunnen til at jeg flyttet da. Jeg jobber i 100% stilling er 23 år og har hatt det slik i mange år.

Da jeg var 17 fikk jeg kyssesyke. Dette varriere fra pers. til pers. men jeg var da svært syk i 9 måneder med noen dagers innleggelse i starten av sykdomsforløpet. Dette medførte også pause fra studiene for jeg var borte så og si hele året. Mange snakket om at; får håpe du ikke får ME eller utmattelsesykdom. Jeg har flere ganger vert hos lege og har god dialog med legen min og jobber innen helse selv og har jevnlig tatt blodprøver og disse er mellom referanseområdet.

ME ble aldri nevnt av lege. Jeg føler at jeg tvinger på meg tanken om at dette er normalt. Øynene er tunge, jeg er sliten og vond i kroppen gjerne sykdomsfølelse. Har flere tilfeller der jeg går på jobb og føler meg helt fin men jeg fore eksempel egentlig har 38 i feber og høy crp og de ikke kan forstå hvordan jeg er så ‘opplagt’. Men jeg er så vandt til å gå med sykdomsfølelse at det er vanskelig å vite forskjell. 

Ofte sovner jeg alt i fra kl 17-2100 for jeg er så sliten. Jeg har søvnproblemer også. Er aktiv, drikker og spiser sunt. Men vet på et vis ikke hva mer jeg kan gjøre. Psykisk har jeg det også fint. Jeg vet ikke hva mer jeg kan gjøre

Anonymkode: 63aec...3f7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...