Kosejente Skrevet 12. oktober 2002 #1 Skrevet 12. oktober 2002 Har noen forslag på lørdagskos ("middag") ? Det går som regel i pizza, lasagne, "Gjeterens pai", moussaka, taco ol. her i huset. D er jo kjempegodt, men kunne tenkt meg å lage noe nytt. Hva lager dere??
Gjest Lea Skrevet 12. oktober 2002 #2 Skrevet 12. oktober 2002 Her pleier det å være enkelt. Står sjelden og slaver på kjøkkenet jeg. Men det finnes enkle og gode retter som kan varieres. Her er en av favortittene pitabrød med marinert kyllingfilet. Kuttes i strimler og stekes. Ved siden av har vi forskjellige grønnsaker og revet ost. En saus av et eller annet slag er også godt til. Serveres med ris. Ellers er det kos med litt fyldigere salater. Pleier å legge opp grønnsaker, kylling, skinke osv i "grupper", så kan alle ta det de liker best. Serveres med nystekt brød eller baguetter.
Gjest Tutte Skrevet 12. oktober 2002 #3 Skrevet 12. oktober 2002 en av mine ynglinger er fyllte pannekaker.... du steker kjöttdeig og krydrer det slik som du krydrer kjöttdeig til pizza så river du ost og lager pannekaker..... legge kjöttdeig på pannekakene og pakk det inn slik at det ligner på våruller legg dem i den lang panne og ha revet ost oppå.... stek dem i ovnen på 175-180C ta dem ut når osten har smeltet og er gylden..... ha gjerne litt salat til..... Nammmm.... eller så lager jeg horn med skinke og ost inni eller kjöttdeig og revet ost...det er også kjemmpe godt og litt enklere og mindre oppvask ) God lördags koz
*Lillian* Skrevet 12. oktober 2002 #4 Skrevet 12. oktober 2002 Ååå... Nå fikk jeg lyst på "Sheperd's pie" når du nevnte den, kosejente.. Lenge siden jeg har lagd... Vel, det går som regel i slike ting som du skriver selv hos oss også, pluss litt til. Lager en del utenlandsk mat også vi da. Men i kveld skal vi lage noe kjempeenkelt... Pasta og pølsegryte...; Skjær kjøttpølse i biter og stek i panna. Kok pasta. På slutten av koketiden putter du oppi en frosset grønnsaksblanding som du liker. Kok ferdig. Bland pølser, pasta og grønnsaker i en stor serveringsbolle. Krydres med salt etter hver enkelts ønske. Serveres med loff med smør på. Enkelt og godt...hehe... :D Hvor mye du tar av hver ting er opp til deg selv, hvor mange dere er og hvor mye dere spiser. Vi pleier å lage så stor porsjon at vi har som middag på søndag også, vi, da.
Solstrålen Skrevet 12. oktober 2002 #5 Skrevet 12. oktober 2002 Idag skal vi ha smørstekt kyllingfilet med fløte-og soppsaus med hvitløkskrydrede potetbåter..NAM NAM Steker filetene i smør(steker vanligvis alltid i olje, men smør smaker godt i sausen), når de er nesten gjennomstekt heller jeg på fløte, lar det koke opp. Har i fersk sjampinjong, sat og pepper. Lar det stå å putre noen minutter Skreller poteter og kutter de i båter. Hiver båtene i en liten pose, har i en dæsj olje, salt og pepper og hvitløk(enten krydder eller fersk presset), gjerne litt urter el.l. Rister posen godt så alle båtene får godt med krydderolje på. Hives inn i ovnen på bakepapir i 30 min på 200-225ºC Namnamnam.. MÅ prøves!
Gjest lørdags-kos-elsker Skrevet 26. desember 2009 #6 Skrevet 26. desember 2009 Ja, her i hus, gjeng det stort sett i det som det gjer med dykk, pluss litt att åt. Blant anna heimelaga kvitløksbrød og løksuppe. Det er kjempe enkel sak å lage! Vell, ikkje heilt heimelaga må eg innrømme, vi brukar som regel å kjøpe ferdiglaga baguettar (som da er det lettaste, mest usunne og raskaste valget), men det ambefalast sjølvsagt å lage dei frå byrjinga av.. Men vi har finhakka kvitløk, eller kvitløkskrydder+finskjert paprika og masse smør blanda saman og smørt inn i baguettane, deretter ost på toppen... har du dette inn i ovnen ei lita ri, voila! Og løksuppa er enda enklare: kok opp vatn, ha i ein grønsaksbuljong, sjker opp masse løk og ha oppi, la det stå å koke ei stund og du har laurdags kosen ferdig! :D
Gjest Syrin_Ulven Skrevet 27. desember 2009 #7 Skrevet 27. desember 2009 Ja, her i hus, gjeng det stort sett i det som det gjer med dykk, pluss litt att åt. Blant anna heimelaga kvitløksbrød og løksuppe. Det er kjempe enkel sak å lage! Vell, ikkje heilt heimelaga må eg innrømme, vi brukar som regel å kjøpe ferdiglaga baguettar (som da er det lettaste, mest usunne og raskaste valget), men det ambefalast sjølvsagt å lage dei frå byrjinga av.. Men vi har finhakka kvitløk, eller kvitløkskrydder+finskjert paprika og masse smør blanda saman og smørt inn i baguettane, deretter ost på toppen... har du dette inn i ovnen ei lita ri, voila! Og løksuppa er enda enklare: kok opp vatn, ha i ein grønsaksbuljong, sjker opp masse løk og ha oppi, la det stå å koke ei stund og du har laurdags kosen ferdig! :D Tråden er fra 2002
Gjest Gjest Skrevet 28. desember 2009 #8 Skrevet 28. desember 2009 Tråden er fra 2002 Og etter det har man sluttet med lørdagskos? Synes det var mange gode tips her, selv om de er 7 år gamle:)
Gjest heidih Skrevet 27. februar 2010 #9 Skrevet 27. februar 2010 Synes ikke det gjør noe om enn vekker en sovende tråd. Jeg hadde god nytte av tipsene. Men i kveld blir det nan-brød og grønn curry i heimen hos oss
Gjest Gjest_-M-_* Skrevet 1. mars 2010 #10 Skrevet 1. mars 2010 My godt her ja.. Gjør ingnting at tråden er gam,mel. Tipsene har ikke noen utløpsdato akkuratt
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå