Gå til innhold

Trenger ny brikke til bank ID

Anbefalte innlegg

Skrevet

DNB. Hvordan fungerer dette, hvordan får jeg den raskest mulig? 

Anonymkode: 38f78...f87

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er du 80 år? Hvis ikke, hvorfor har du ikke bank ID på mobil? 

Anonymkode: 36a30...884

• Liker 5
Skrevet

Er det virkelig noen som bruker brikke lenger? Jeg har kun koder gjennom en app, så da slipper man å holde styr på den brikka.
Om du mener du trenger ny brikke, bestiller du det gjennom banken din. Kontakt dem via mail eller telefon.

Anonymkode: 5a1a3...b35

Skrevet

Jeg har en annen bank, men ringte bare kundeservice. Vær obs på at i det de sender deg en ny, så kommer man seg ikke inn på nettbanken før du får ny.

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Er det virkelig noen som bruker brikke lenger? Jeg har kun koder gjennom en app, så da slipper man å holde styr på den brikka.
Om du mener du trenger ny brikke, bestiller du det gjennom banken din. Kontakt dem via mail eller telefon.

JA- faktisk mange som har brikke enda! Spar deg! 🙄🤨

Anonymkode: f29ae...2f7

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

JA- faktisk mange som har brikke enda! Spar deg! 🙄🤨

Anonymkode: f29ae...2f7

Spar meg? For å gi deg svar på det du spør om? Hyggelig du. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Hatt BankID på mobil i kun en måned fordi den drittbanken jeg har brukte jævlig lang tid på å få det. Så jo noen har det fortsatt

Anonymkode: 65ada...b00

• Liker 1
Skrevet
Ost skrev (13 minutter siden):

https://www.dnb.no/hjelp-og-veiledning/innlogging

Lenger ned på siden: "Mangler du noe for å logge inn?" > Kodebrikke.

Da får du opp "Får du ikke logget inn kan du ta kontakt med oss på 915 04800, så hjelper vi deg."

Flott, takk. Supert at det ikke bare er bitre tanter og troll her inne (ref. andre svar i denne tråden).

Skrevet

Jeg har også brikke. Jeg synes det er greit å ha begge deler. Spesielt når mobilen går tom for strøm, havner i vaskebøtta osv. Da har jeg fotsatt tilgang til nettbanken og helsenorge og skatteetaten og alt det andre likevel.

Anonymkode: dfbfa...831

• Liker 2
Skrevet

Jeg har brikke du ringer banken din og bestiller ny

• Liker 2
Skrevet

Da jeg fikk fornyet min bank-ID før jul fikk jeg beskjed om at brikken ikke lenger kunne bestilles og at den fases helt ut av min bank. Måtte sende inn en egen søknad med begrunnelse for hvorfor man ikke har mulighet til å bruke kode på mobil for å få brikke. 

Anonymkode: b3b18...387

Skrevet (endret)

Bruker du DNB?

Da er du heldig, DNB er en av få banker som støtter BankID-app fremfor BankID brikke eller BankID på mobil.

Bare last ned appen som heter BankID på smartelefonen din og aktiver denne så kan du benytte digital BankID gjennom en notifikasjon hvor du akspeterer med fingeravtrykk/FaceID hver gang.

Endret av Pachka Sigaret
Skrevet
Pachka Sigaret skrev (13 minutter siden):

Bruker du DNB?

Da er du heldig, DNB er en av få banker som støtter BankID-app fremfor BankID brikke eller BankID på mobil.

Bare last ned appen som heter BankID på smartelefonen din og aktiver denne så kan du benytte digital BankID gjennom en notifikasjon hvor du akspeterer med fingeravtrykk/FaceID hver gang.

Takk, og jeg kommer sikkert til å bruke denne appen senere, men må ha bank id for å komme igang 😑 er visst ikke nok å taste inn kode som jeg har fått på sms og kodeord som ble sendt på e-post 😑

Screenshot_2022-01-12-13-52-08-05.jpg

Skrevet

Ring banken igjen da.

Anonymkode: 2c91a...0ba

Skrevet

Trenger brikke for å signere papirer i banken digitalt f.eks. Men må dessveree vente på posten.

Anonymkode: 3976f...5e2

Skrevet

Du kan bruke engangskoder på mobil. Fungerer på samme måte som kodebrikken, bare digital.

Anonymkode: 59162...8f6

Skrevet

I min bank måtte man møte opp fysisk med pass for å få ny kodebrikke, men nå er kodebrikker faset ut. Håper det er enklere i DnB!

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Er du 80 år? Hvis ikke, hvorfor har du ikke bank ID på mobil? 

Anonymkode: 36a30...884

Roe ned litt kanskje?

I min bank må vi faktisk ha begge deler. Jeg bruker kun bank ID på mobil, men den må aktiveres og re-aktiveres med brikke ved jevne mellomrom. Så ja, brikken må fornyes når batteriet er slutt. 

TS, ring banken for å bestille en ny 👍

Anonymkode: 0f826...517

Skrevet

Jeg skulle signere på noe der bankid på mobil ikke var nok, og siden brikka var tom for batteri for noen år siden eller noe, måtte jeg ta kontakt med banken og be dem sende en ny. 

Anonymkode: c6852...1f0

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...