Gå til innhold

Hva har dere i vinduskarmene?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Trenger inspirasjon her, synes det er så sterilt og lite hjemmekoselig i stuen min. Før jul ble plantene flyttet fra vinduskarmene fordi vinduene trekker, så det er ikke et alternativ.

Hva har du i vinduskarmene dine? Er det stygt med mange små pynteting? 

Anonymkode: f75df...f57

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hengende planter, dobbelt sett med gardiner og hengede lampe.

Anonymkode: 07c8a...5ea

Skrevet

Ingenting :) syns det blir for dillete. 

Om jeg måtte hatt noe ville jeg satt noen stearinlys der.

Anonymkode: ceca6...b9f

• Liker 2
Skrevet

Minst mulig. Det er viktig å kunne åpne vinduene på vidt gap for å kunne få hurtige tre-minutters utluftinger et par ganger daglig.

Anonymkode: cf91c...c93

Skrevet

Min vinduskarm er alt for liten til å ha noe på, så jeg har ingenting.

Skrevet

Er det virkelig for kaldt til å ha planter? Mange planter liker det kjølig. Grønne planter løfter ethvert hjem

Mine vinduskarmer inneholder en større skulptur og planter. Men jeg har ikke så mange, siden de fleste vinduene går helt ned til gulvet. Men generelt synes jeg det er penere med få, større ting en mange små. Det blir for mye krims krams

Anonymkode: a3a87...c13

• Liker 6
Skrevet

Blomster

• Liker 2
Skrevet

Planter. De som ikke tåler trekk/varme/lysforhold/sporadisk vanning og stryker med erstattes av andre - jeg har bodd mange steder og aldri opplevd at vinduskarmene er fullstendig umulig å få planter til å leve i. Der jeg hadde brede, innebygde vindurkarmer brukte jeg dem også som bokhyller.

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Trenger inspirasjon her, synes det er så sterilt og lite hjemmekoselig i stuen min. Før jul ble plantene flyttet fra vinduskarmene fordi vinduene trekker, så det er ikke et alternativ.

Hva har du i vinduskarmene dine? Er det stygt med mange små pynteting? 

Anonymkode: f75df...f57

De er stort sett tomme. Hvorfor har du fått for deg at det må stå noe i karmene for at stuen skal fremstå visuelt tiltalende for deg? Jeg tenker jo at en (stor) plante eller lampe eller ting på gulvet fremfor vinduskarmen ofte er heldigere og fremstår mindre rotete. Alternativt kan du selvsagt henge noe i enten vinduet eller taket over det. Gardiner - lamper - planter - kunst.

Anonymkode: 0f4ad...20f

• Liker 1
Skrevet

I stuevinduene er det blomster. Ellers er de tomme. 

Skrevet (endret)

Robuste planter med litt tykke blader. De overlever til tross for både trekk og kulderas.

I noen vinduskarmer har jeg telysholdere som disse (se lenke) med batterilys. Av og til har jeg batteridrevne kubbelys i karmen istedenfor telysholderne. 

Endret av Ullvott
Skrevet

En død flue

Anonymkode: f5bb8...088

• Liker 1
Skrevet

bøker, lampe, vase og krukke

Anonymkode: 3631a...95f

Skrevet

Jeg har en elektrisk lysestake og en hengende kunstig plante i det på stua, på soverommet en enhjørning med lys i :fnise: kjøkkenvinduet er for smalt til å sette så mye i, så hadde laget en bane fra Pacman med spøkelser og Pacman selv og limt opp 😄 men så ville fosterkatten gjerne se ut vinduet så tok det bort:p

Anonymkode: 3f4fd...de2

Skrevet

Jeg har bare én vinduskarm i leiligheten min, og det er ved det største vinduet i stua. Der står det tre vaser av glass av forskjellig utførelse. Det sto tidligere en kaktus der også, men den likte seg så dårlig hos meg at jeg ga den til faren min. Der este den ut og opp til dobbel størrelse på rekordtid. Han har visst et eget håndlag med kaktuser.

Uansett, det er ingen planter der nå. Jeg har kverket noen, og innser at de ikke liker radiatoren som er påslått rett under vinduet.

Skrevet

Har blomster, noen lyshus(?), og plass til kattene😅 I det store på kjøkkenet har jeg en radio, samt noen blomster.

Anonymkode: 6ca20...041

Skrevet

Blomster og lysestaker. Blomstene/planter trives i trekken utrolig nok. Pluss at det er det vinduet sola kommer inn. Har et stort vindu i stua som et virkelig stort så holder mer enn nok med dagslys.

Anonymkode: e1655...50f

Skrevet

Lysestaker, duftpinner, planter, noen pynteting, husk gruppering og ikke spre det utover. 

Anonymkode: 38e93...075

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...