Gå til innhold

Hund i bil

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei!

hvor lenge kan hunden være alene i bilen med 6-7 grader ute, med genser og fleeceteppe? Han er blanding av puddel og malteser mtp pelsen 

Anonymkode: cd3bb...cb6

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ingen?

Skrevet

Det merker du nesten på bikkja. Så lenge den er varm. 
Men med godt underlag i buret, altså madrass og godt teppe, et godt ulldekken på hunden og ullteppe over buret og ikke minst-tørr hund, kan min god sitte en stund, type to-tre timer. Da er han fortsatt god og varm. Men lurt å sjekke hvordan den har det ganske ofte med din type hund, lite underull?

Anonymkode: 26ef3...9d8

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Det merker du nesten på bikkja. Så lenge den er varm. 
Men med godt underlag i buret, altså madrass og godt teppe, et godt ulldekken på hunden og ullteppe over buret og ikke minst-tørr hund, kan min god sitte en stund, type to-tre timer. Da er han fortsatt god og varm. Men lurt å sjekke hvordan den har det ganske ofte med din type hund, lite underull?

Anonymkode: 26ef3...9d8

Okei, tusen takk! Han er ikke så glad i å være hjemme alene enda (vi jobber med det altså), men han elsker å være i bilen. Hadde tenkt meg en tur på trening en times tid, men redd han fryser i hjel på den tiden. Han har jo ikke underull overhodet, så han blir fort kald....

Skrevet

Noen som vet?

Skrevet

Hadde ikke tatt den med- så sant den ikke fikk bli med deg videre på trening, men regner med du er på et senter..  Den har det best hjemme! Ellers får du ta deg en treningstur utendørs hvor den kan følge med deg og få misjonen også! 

Anonymkode: 71d7a...72a

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hadde ikke tatt den med- så sant den ikke fikk bli med deg videre på trening, men regner med du er på et senter..  Den har det best hjemme! Ellers får du ta deg en treningstur utendørs hvor den kan følge med deg og få misjonen også! 

Anonymkode: 71d7a...72a

Han er ikke så glad i å være alene hjemme.. Han klarte fint 3-4 timer, men så dro vi på juleferie uten å trene på det (dumt av meg), så nå er vi tilbake til start.. 

Han er en liten klædd på 4 mnd og 3 kg, så han skal vel helst ikke løpe så mye/langt?

Skrevet

Hadde begynt med å trene på å være alene hjemme igjen. Det er et mye bedre alternativ enn å la han være i bilen. 

• Liker 3
Skrevet
Zooey skrev (2 minutter siden):

Hadde begynt med å trene på å være alene hjemme igjen. Det er et mye bedre alternativ enn å la han være i bilen. 

Vi trener på det hver dag, nesten hele tiden. Men som sagt ønsker jeg å ta meg en times treningsøkt i kveld, derfor jeg lurte på om han vil klare det eller fryse ihjel. Han ELSKER å være i bilen, sover og er helt rolig. Er selvfølgelig ikke en permanent løsning, men det hadde vært fint om det kunne gå et par ganger i uka frem til han er trygg på å være alene igjen. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Vi trener på det hver dag, nesten hele tiden. Men som sagt ønsker jeg å ta meg en times treningsøkt i kveld, derfor jeg lurte på om han vil klare det eller fryse ihjel. Han ELSKER å være i bilen, sover og er helt rolig. Er selvfølgelig ikke en permanent løsning, men det hadde vært fint om det kunne gå et par ganger i uka frem til han er trygg på å være alene igjen. 

Men er den vant til å være alene i bilen når den står parkert? Hunden min elsker å kjøre bil, men er ikke noe glad i å være alene i den hvis jeg stikker inn på butikken f.eks.

Hadde nok fremdeles latt den være alene hjemme en time, men du må selvsagt ta beslutningen selv.

Skrevet
Zooey skrev (Akkurat nå):

Men er den vant til å være alene i bilen når den står parkert? Hunden min elsker å kjøre bil, men er ikke noe glad i å være alene i den hvis jeg stikker inn på butikken f.eks.

Hadde nok fremdeles latt den være alene hjemme en time, men du må selvsagt ta beslutningen selv.

Ja, han er vant til det! Han er mye alene i bilen, men da har bilen stått parkert i parkeringshus - og det har gått helt fint! 

Jeg synes det er så vanskelig å vite hva som er "greit" i forhold til hjemme alene trening. Han er en sutrete type som fort synes synd på seg selv, så han piper en del når jeg drar. Tidligere roet han seg og la seg for å sove etter 15 min, i går MÅTTE han være alene 1,5t og da brukte han 45 min på å roe seg og slutte å pipe - og det synes jeg er altfor lenge.. Han virker ikke redd da han piper og holder på med f.eks kongen samtidig, men jeg følte veldig på det.. (Har overvåking med kamera og lyd på han)

Skrevet

opp

Skrevet

Det kommer i grunn an på hunden.

Noen hunder klarer fint 5-6 timer i slik temperatur, noen fryser etter en halvtime.

Jeg har en ganske frossen hund uten underpels og med lite dekkpels. Om temperaturen er 5-6 varmegrader kan hun fint være i bilen et par timer. Da har hun på godt dekken og ligger på saueskinn. Er det minusgrader etterlater jeg henne maks en time, men helst ikke i det hele tatt. 

Anonymkode: e72e5...771

Skrevet
Zooey skrev (6 timer siden):

Gikk veldig fint å være alene en time for han idag!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...