AnonymBruker Skrevet 12. januar 2022 #1 Skrevet 12. januar 2022 Siden i høst har jeg fått alt av virus som barna mine drar med seg hjem fra barnehagen. Har vel hatt 5-6 omganger med skikkelig virussykdom siden aug/sep. Hoste, sår hals, tette bihuler, ekstremt slitenhet, hodesmerter og noen ganger feber. Sykdomsforløpet har kjentes nokså likt ut hver gang, men litt varierende hvor symptomene er sterkest. Blir jeg aldri immun mot disse forkjølelsesvirusene? Muterer de virkelig såå fort? Har testet meg for Covid 19 hver gang, så det er (nesten) utelukket. En annen ting jeg lurer på er hvorfor det er så vanskelig å få testet seg for influensa. I løpet av mitt 35 år lange liv har jeg aldri blitt testet- og heller aldri hørt om noen som blir testet for influensavirus når de har blitt syke. Enten de har troppet opp på legekontoret med baskiluskene eller havnet på sykehuset. Hvor får de influensa statistikken i fra egentlig?!🤔 Og hvorfor er det så vanskelig å få tatt en antigentest for Covid-19? Nå e de i full gang med tredje vaksinedose. Hadde det ikke vært litt vesentlig å få vite om man allerede har hatt viruset? Samme gjelder dem som ikke har tatt vaksinen. Kanskje de er ‘fullvaksinerte’ likevel uten å vite det? Anonymkode: 4871d...224
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2022 #2 Skrevet 12. januar 2022 Jeg er ganske ung og har ingen barn, men jeg har vært utplassert i 3 forskjellige barnehager gjennom skolen. Jeg ble ganske så forskrekket da jeg så at de ansatte brukte det samme snørr papiret på både 2, 3 og 4 forskjellige unger før de tok nytt. Og sånn gikk det hele dagen, hvertfall på vinterhalvåret. Jeg var utplassert i både private og kommunale barnehager. Jeg turte ikke kommentere det til de ansatte direkte, for hva vet jeg som ung utplassert skole jente. Men jeg skrev det i dags oppsummeringen jeg leverte til læreren på skolen. Fikk ikke noe kommentar tilbake der heller. Så jeg vet rett og slett ikke om det er normalt. Men om det er det, så er det ikke rart at smitte spres….. om det ikke er normalt, så er det mye smitte på de barnehagene hvertfall… Anonymkode: 26110...38c
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2022 #3 Skrevet 12. januar 2022 Men det er da ikke normalt. Har selv barn som drar med seg forkjølelser, men som regel blir vi ikke smittet. Barn kan få 6 forkjølelser i året, men ikke voksne. Sover du nok, spiser du sunt og nok, får du i deg nok D-vitamin, har du påvist nedsatt immunforsvar? Anonymkode: 4e685...2b5
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2022 #4 Skrevet 12. januar 2022 AnonymBruker skrev (22 timer siden): Jeg er ganske ung og har ingen barn, men jeg har vært utplassert i 3 forskjellige barnehager gjennom skolen. Jeg ble ganske så forskrekket da jeg så at de ansatte brukte det samme snørr papiret på både 2, 3 og 4 forskjellige unger før de tok nytt. Og sånn gikk det hele dagen, hvertfall på vinterhalvåret. Jeg var utplassert i både private og kommunale barnehager. Jeg turte ikke kommentere det til de ansatte direkte, for hva vet jeg som ung utplassert skole jente. Men jeg skrev det i dags oppsummeringen jeg leverte til læreren på skolen. Fikk ikke noe kommentar tilbake der heller. Så jeg vet rett og slett ikke om det er normalt. Men om det er det, så er det ikke rart at smitte spres….. om det ikke er normalt, så er det mye smitte på de barnehagene hvertfall… Anonymkode: 26110...38c Er dessverre klar over denne praksisen. Var vitne til det selv under tilvenningsdagene til barna. De voksne vasket heller aldri hendene eller brukte håndsprit mellom tørkerundene. De skylder på at barna med snue deler leker og at smitten sprer lett på denne måten… men i teorien er det kanskje de ansatte i bhg som fører smitten rundt mest🙈 Syns derimot dette skjerpet seg litt etter bhg kom på rødt nivå og hygienen ble mer drillet inn. Men ser det allerede har sklidd litt ut da det gikk over i gikk og grønt nivå. Når alt kommer til alt, så er dt j samtidig viktig st barna blir utsatt for smitte, hvis ikke får de kke bygget opp immunforsvaret sitt. Av damme grunn ble det jo ekstra mye smitte blant de små nå i høst/vinter, pga immunitetsgjeld. Anonymkode: 4871d...224
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2022 #5 Skrevet 12. januar 2022 AnonymBruker skrev (21 timer siden): Men det er da ikke normalt. Har selv barn som drar med seg forkjølelser, men som regel blir vi ikke smittet. Barn kan få 6 forkjølelser i året, men ikke voksne. Sover du nok, spiser du sunt og nok, får du i deg nok D-vitamin, har du påvist nedsatt immunforsvar? Anonymkode: 4e685...2b5 Ikke påvist nedsatt immunforsvar, men utredes for autoimmun sykdom. Men at barn blir syke 6 ganger skyldes vel at forkjølelses viruset muterer så ofte hver sesong da? For trodde egentlig man ble immun etter en type forskjølelse og 8kke fikk samme igjen etter noen uker/måneder. Og hva med influensa viruset? Ingen som kan svare på dette? Syns det er rart de kan snakke om forekomst av influensa og lage statistikker uten at noen blir testet…🤔 Anonymkode: 4871d...224
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå