Anonymus13 Skrevet 10. januar 2022 #1 Skrevet 10. januar 2022 Er det noen som vet hva kostplanene til de som er med på 16 ukers helvete består av? Jeg finner det ingen steder. Hvor finner man de? 1
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2022 #2 Skrevet 10. januar 2022 En dags eksempel sto jo oppført i programmet. Ganske kjipt egentlig, mye måltidserstatning med proteinshake og en spiseskje peanøttsmør rett i munnen. Skulle ønske de fokuserte mer på et allsidig normalt kosthold. Anonymkode: 8083e...0c6 46
Gjest Hottentått Skrevet 10. januar 2022 #3 Skrevet 10. januar 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): En dags eksempel sto jo oppført i programmet. Ganske kjipt egentlig, mye måltidserstatning med proteinshake og en spiseskje peanøttsmør rett i munnen. Skulle ønske de fokuserte mer på et allsidig normalt kosthold. Anonymkode: 8083e...0c6 Enig. Jeg liker egentlig sånne programmer, men syns det blir for dumt at man skal trene til man går i bakken og spise så strikt. Akkurat som det er den eneste måten å komme i form/ned i vekt på. Er samme på hvert eneste slankeprogram; minimaaaaalt med vanlig mat og ekstreme treningsøkter. Skulle så gjerne likt å sett en litt mer gjennomførbar måte å gjøre det på.
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2022 #4 Skrevet 10. januar 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): En dags eksempel sto jo oppført i programmet. Ganske kjipt egentlig, mye måltidserstatning med proteinshake og en spiseskje peanøttsmør rett i munnen. Skulle ønske de fokuserte mer på et allsidig normalt kosthold. Anonymkode: 8083e...0c6 Synes de sa i innledningen ar det skulle være mye ren mat…. Mulig jeg hørte feil. Synes det er trist at de ikke gir dem en kostplan som passer bedre sammen med partner og evt barn. Anonymkode: 96a62...118 7
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2022 #5 Skrevet 10. januar 2022 Det var jo bare tull. To måltider som består av Shake, som de må tvinge i seg. Og peanøttsmør/ nøtter av noe slag. Da vil jeg heller spise næringsrik mat med passe kalorier Anonymkode: ac044...ce3 9
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2022 #6 Skrevet 10. januar 2022 Hadde jeg fått beskjed om å spise en skje peanøttsmør, så hadde jeg droppa ut på sekundet.. skjønner ikke hvorfor det ikke legges opp til varig livstilsendring fremfor 16 uker hysterisk slanking.. Anonymkode: 86e2b...9cd 15
kaleidoskop Skrevet 10. januar 2022 #7 Skrevet 10. januar 2022 Dette er underholdning. Vi skal vel få se resultater på kort tid. Er ganske sikker på at alle går ned i vekt, men er mest spent på hvem som holder seg sånn ett år senere! 9
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2022 #8 Skrevet 10. januar 2022 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Synes de sa i innledningen ar det skulle være mye ren mat…. Mulig jeg hørte feil. Synes det er trist at de ikke gir dem en kostplan som passer bedre sammen med partner og evt barn. Anonymkode: 96a62...118 Han ene måtte be om hjelp for innholdsfortegnelsen på proteinpulveret var så omfattende at han ikke fant ut hvor mye han skulle ha. Snakk om ren mat liksom. Dette er jo oppskriften på det alle gjør feil: går for hardt ut både med kosthold og trening. Det er uholdbart i lengden og man går tilbake til dårlige vaner uten å ha lært noenting. Anonymkode: 8083e...0c6 12
Sessan_ Skrevet 10. januar 2022 #9 Skrevet 10. januar 2022 Enig med flere over her. Kosthold - syns det er merkelig at en ernæringsfysiolog setter opp en plan hvor to måltider er erstattet med proteinshake. Det er fullt mulig for de aller fleste å få i seg nok proteiner med et normalt, variert kosthold. Og ikke bare proteiner, men vanlig mat inneholder også mange andre nyttige næringsstoffer som man ikke får fra shakes. Det overrasker meg stort at de pusher deltakerne rett over på denne løsningen. Syns det er feil fokus. Trening - det har vel aldri vært noen god ide å starte ut med klampen så til de grader i bånn? Både med tanke på skader og motivasjon. De snakker om livsstilsendring, men da bør de vel heller legge opp til noe som de kan opprettholde på sikt. Ikke et skippertak som skal svi mest mulig. Totalt sett: føles som de har prøvd å skape et program med mest mulig sensasjon/helvete, fremfor et program som skal motivere til livsstilsendringer. Det syns jeg er synd. 13
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2022 #10 Skrevet 10. januar 2022 Søsteren min går på det for andre gang nå. Krever mye struktur for å holde seg til det tror jeg, er relativt imponert. Hun prepper måltidene i forkant i porsjonsbeger. Virker jo spm det er mye mer enn bare shake og peanøttsmør. Anonymkode: 0557b...99a 1
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2022 #11 Skrevet 10. januar 2022 Mange av matvarene de handlet inn var ganske basic. Kylling, ytrefilet av svin, rødløk, hvitløk, bulgur, couscous, fullkornspasta, naturris, epler, bananer, gulrøtter, pastinakk, avocado, ingefær, usaltede cashewnøtter, jalapenos, fetaost, laks, mozzarella (tror jeg?) m.m. Litt rart de ikke hadde med noe bønner, erter eller linser. Anonymkode: 0e63e...7cb 4
Minime94 Skrevet 10. januar 2022 #12 Skrevet 10. januar 2022 Synes å det var litt spesielt det med overbelastningsskader i og med at de skal trene så hyppig som de skal og at det blir forklart med at "flere kommer til å få litt vondt her og det men det går over" man skal ikke måtte trene på seg betennelser og skader for å gå ned i vekt?! 10
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2022 #13 Skrevet 10. januar 2022 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Han ene måtte be om hjelp for innholdsfortegnelsen på proteinpulveret var så omfattende at han ikke fant ut hvor mye han skulle ha. Snakk om ren mat liksom. Dette er jo oppskriften på det alle gjør feil: går for hardt ut både med kosthold og trening. Det er uholdbart i lengden og man går tilbake til dårlige vaner uten å ha lært noenting. Anonymkode: 8083e...0c6 Tror nok noen av øvelsene i første episode var for å sette en slags markør, og se hvor de er etter 16 uker i forhold til ved start. Anonymkode: 0e63e...7cb 3
Gjest loveli Skrevet 10. januar 2022 #14 Skrevet 10. januar 2022 (endret) Da Agnete åpnet handleposene tenkte jeg at her ble det mye god mat... og så så jeg det eksempelet på dagsmeny og mistet totalt motivasjonen på deres vegne. Shakes to måltider av dagen og det ene måltidet er en neve nøtter? Så var det ellers kylling og karbohydrater. Jippiiii... Hadde vært så mye bedre å gi dem normal mat som er sunn og god. Fullkornwraps med avokado, grønnsaker og krydret kylling. Man skal jo ha et kosthold man klarer å opprettholde over tid. Og er proteinshakes virkelig sunt? Eller rent, slik de snakket om? Endret 10. januar 2022 av loveli
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2022 #15 Skrevet 10. januar 2022 Den der shaken var helt unødvendig. Bare tull å hive i seg sukker og masse tilsetningsstoffer, spesielt på et så lite treningsgrunnlag. Og selv om de hadde trent hard styrke daglig så gjør melk og banan, eller en hjemmelaget smoothie, samme nytten. Anonymkode: 974c3...48e 11
Sessan_ Skrevet 10. januar 2022 #16 Skrevet 10. januar 2022 Ref. min egen kommentar over, angående at man går glipp av mange andre næringsstoffer ved å velge preparat (shake) istedenfor mat. VG har en sak om programmet nå, hvor ernæringsfysiologen blir intervjuet. Der står følgende: Problemet med å spise mye snacks og godteri er at det ofte kan ta plassen til mer næringsrik mat. Det er litt utydelig om dette er hennes uttalelse eller om det er noe journalisten selv har lagt inn. Men det er jo hele poenget mitt over angående shakes. Og som regel et godt brukt argument fra ernæringsfysiologer. Merkelig at det i denne serien bare skal gjelde godteri og snacks og ikke mellommåltider. Og de drikker ikke bare en shake om dagen. De drikker to! Hvorfor?!? 4
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2022 #17 Skrevet 10. januar 2022 AnonymBruker skrev (38 minutter siden): Det var jo bare tull. To måltider som består av Shake, som de må tvinge i seg. Og peanøttsmør/ nøtter av noe slag. Da vil jeg heller spise næringsrik mat med passe kalorier Anonymkode: ac044...ce3 Peanøttsmør er jo næringsrikt når man trener. Anonymkode: 058a8...d3d 3 1
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2022 #18 Skrevet 10. januar 2022 Sett de to sesongene av den svenske versjonen! Er jo ikke livsstilsforandring - men nettopp 16 weeks of hell! Synes det er imponerende hvilken resultat de får med 200% dedikasjon. Kunne aldri klart det selv. TV: Den stora hälsoresan - Streama online | TV.nu Orginalet: Välkommen till 16 Weeks of Hell - Är du redo? - 16 Weeks of Hell® Anonymkode: 491e1...36b
Hulderen Skrevet 10. januar 2022 #19 Skrevet 10. januar 2022 Det jeg reagerte på, var at alle skulle spise det samme. Det er jo merkelig at de ikke tar hensyn til ulik BMI. Det virker som latskap fra ernæringseksperten side å ikke ulike mengder mat til de ulike. 8
sicario Skrevet 10. januar 2022 #20 Skrevet 10. januar 2022 AnonymBruker skrev (27 minutter siden): Den der shaken var helt unødvendig. Bare tull å hive i seg sukker og masse tilsetningsstoffer, spesielt på et så lite treningsgrunnlag. Og selv om de hadde trent hard styrke daglig så gjør melk og banan, eller en hjemmelaget smoothie, samme nytten. Anonymkode: 974c3...48e La oss man over tid trener mye tung styrke med mål om økt styrke og muskelvekst. Dagsbehovet for proteiner er da i området 1,6-2 gram pr kilo kroppsvekt. Det blir jævla mye melk og banan om man er en voksen mann på mellom 90-100 kg som jeg er. 6
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå