Gå til innhold

Hva regnes som ekstremt lav eggreserve?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor lav AMH må man ha for at man regnes som helt infertil? Er det en nedre grense der man ikke får ivf engang, for eksempel? Jeg er 40 og fikk påvist en AMH på 4 i sommer. Det var lavt, men gynekologen sa at det ikke er kritisk. Venter på time til fertilitetsklinikk nå, og håper vi får hjelp der. Skal ta nye blodprøver i morgen for å se om det er noen endring, men er rett og slett livredd for at AMH’en har sunket drastisk siden sommeren😳 Så hvis jeg skulle få et nedslående resultat - hvor lavt kan det være hvor det fortsatt er håp?

Anonymkode: 51fcf...a28

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er også 40, og fikk svar på blodprøver at jeg har eggreserver på 5 (er vel det som er amh). Men gynekologen sa dette var normalt. Blir jo litt engstelig nå når du sier at 4 er lavt. 

Anonymkode: 391d3...9b0

Skrevet

Jeg er 30 og har 3. Det fikk jeg vite er veldig lavt og klinikken var usikre på resultater. De sa at dette var nedre grense, for under regnes man som infertil, når man har 2. Likevel fikk vi ut helt normalt med egg under IVF. Fikk høre denne verdien kan variere litt også. 3 var ikke normalt for en 30-åring. Men kanskje det er vanlig med 4-5 når man er 40 siden de har sagt det er normalt? :) 

Anonymkode: 4ec86...1c3

Skrevet

Ingen flere som vet?

Skrevet

Jeg fikk beskjed om at jeg hadde 2,7 i amh. Var 29 på det tidspunktet. 

Vi slo til på første EL etter beskjeden og den satt heldigvis 😊 Var egentlig satt på venteliste til Ivf. 

Anonymkode: 71052...9c9

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 10.1.2022 den 20.21):

Jeg er også 40, og fikk svar på blodprøver at jeg har eggreserver på 5 (er vel det som er amh). Men gynekologen sa dette var normalt. Blir jo litt engstelig nå når du sier at 4 er lavt. 

4 er i utgangspunktet innenfor normalen, da det ifølge gynekologen min er 3-60. Så 4, og 5 forsåvidt, er jo normalt, men i nedre del av normalområdet. Har dere prøvd lenge?💕 Hilsen ts.

Skrevet
AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Jeg fikk beskjed om at jeg hadde 2,7 i amh. Var 29 på det tidspunktet. 

Vi slo til på første EL etter beskjeden og den satt heldigvis 😊 Var egentlig satt på venteliste til Ivf. 

Anonymkode: 71052...9c9

Gratulerer så mye🤗💖 Hilsen ts.

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 10.1.2022 den 23.30):

Jeg er 30 og har 3. Det fikk jeg vite er veldig lavt og klinikken var usikre på resultater. De sa at dette var nedre grense, for under regnes man som infertil, når man har 2. Likevel fikk vi ut helt normalt med egg under IVF. Fikk høre denne verdien kan variere litt også. 3 var ikke normalt for en 30-åring. Men kanskje det er vanlig med 4-5 når man er 40 siden de har sagt det er normalt? :) 

Anonymkode: 4ec86...1c3

Ja, ifølge gynekologen min var 3-60 normalt. Så 4 er jo lavt, men altså fortsatt normalt. Er bare så inderlig redd for at det går fort nedover, og at det har forverret seg siden i sommer. Har lest om at folk blir gravide til og med med AMH under 1, men når man er 40 og har lite egg så blir man jo veldig redd for at alle de gode eggene er brukt opp og at de få man har igjen er ubrukelige😞 Ts.

Skrevet

Du må se på FSH også, ikke bare AMH :) FSH sier mest om eggkvaliteten. 

Anonymkode: 7830d...9bf

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Du må se på FSH også, ikke bare AMH :) FSH sier mest om eggkvaliteten. 

Anonymkode: 7830d...9bf

FSH var 7, og det var bra ifølge gynekologen😊 Ts

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

4 er i utgangspunktet innenfor normalen, da det ifølge gynekologen min er 3-60. Så 4, og 5 forsåvidt, er jo normalt, men i nedre del av normalområdet. Har dere prøvd lenge?💕 Hilsen ts.

Har prøvd siden desember...Men min gynekolog oppgav eggreservens "normalområde" til 0.1-39. Blir forvirret nå, når du bruker tallene 3-60. Måles det på ulike måter?

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Har prøvd siden desember...Men min gynekolog oppgav eggreservens "normalområde" til 0.1-39. Blir forvirret nå, når du bruker tallene 3-60. Måles det på ulike måter?

Tror ikke det måles på ulike måter, nei. Medicus sier også 3-60. Kanskje du kan spørre gynekologen din igjen? 

D55E9BC8-C9F2-442D-9F61-6F074D6F77BF.png

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...