Gå til innhold

Magesmerter, tegn på kreft

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hvor stor er sannsynligheten for at magesmerter er kreft?

Anonymkode: 4c055...078

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva slags magesmerter?  

Hvor lenge har du hatt dem? 

Hvor sterke er de?

Har de blitt sterkere med tiden?

Vanlige magesmerter kan være hva som helst, ville ikke bekymret meg for kreft. 

Anonymkode: 7a266...657

• Liker 2
Skrevet

Jeg lurer på hvordan du tenker vi skal kunne vite det? Gå til legen hvis du er bekymret.

Anonymkode: f0ff8...5c0

• Liker 4
Skrevet

Tenker ca 0.01 % sjanse.

Anonymkode: 21104...71f

• Liker 1
Skrevet

Det kan ikke tilfeldige mennesker på et trolleforum svare på. Legen din, derimot 😊

Anonymkode: 580dd...6af

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Tenker ca 0.01 % sjanse.

Skulle ønske jeg tenkte sånn før. Hadde store magesmerter og min daværende lege sa: «Ja...kanskje magekreft», skremte vettet av meg og sendte meg til CT!! Sånn uten videre. For en idiot! Jeg er fortsatt så sint, også på meg selv, at jeg løp til CT i stedet for å undersøke hva CT er for noe, og tenke at jeg kanskje bare har glutenintoleranse 

Anonymkode: 02790...1a8

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Skulle ønske jeg tenkte sånn før. Hadde store magesmerter og min daværende lege sa: «Ja...kanskje magekreft», skremte vettet av meg og sendte meg til CT!! Sånn uten videre. For en idiot! Jeg er fortsatt så sint, også på meg selv, at jeg løp til CT i stedet for å undersøke hva CT er for noe, og tenke at jeg kanskje bare har glutenintoleranse 

Eh.. Javel?

• Liker 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Hva mener du med dette? Hvorfor er du sint på deg selv fordi du tok CT uten å undersøke hva det er? 🤔

Anonymkode: 327c9...c6f

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

Hvor stor er sannsynligheten for at magesmerter er kreft?

Anonymkode: 4c055...078

Mer trolig at det er IBS eller gluten intoleranse

Anonymkode: 47762...52e

Skrevet

Regner jo med det er en grunn for at han sendte deg til CT? Som regel blir man sendt til gastroskopi eller koloskopi i første omgang. 

Jo yngre du er jo mindre tenker jeg sannsynligheten er for at det er kreft, men ingenting er jo umulig. Er mye større sjanse for IBS eller en form for intoleranse.

Anonymkode: a46c4...01e

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Hva mener du med dette? Hvorfor er du sint på deg selv fordi du tok CT uten å undersøke hva det er? 🤔

Anonymkode: 327c9...c6f

Fordi CT er noe man bør ta bare hvis man absolutt MÅ, spesielt hvis man er ung. Det vet jeg nå. 

Skrevet

Jeg hadde smerter i øvre del av magen og fikk påvist gallegangskreft. Men sannsynligheten for at smerter i magen er kreft er temmelig lav. 

Anonymkode: eba9b...aff

Skrevet

Jeg hadde smerter i øvre del av magen og fikk påvist gallegangskreft. Men sannsynligheten for at smerter i magen er kreft er temmelig lav. 

Hvilke undersøkelser har du tatt? 

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Hvilke undersøkelser har du tatt? 

Ultralyd, CT, MR og endoskopi

Skrevet

Ultralyd, CT, MR og endoskopi

Såpass ja. Er du bedre nå? 

Skrevet

Nja. Går på livsforlengende behandling og kommer til å dø av det før jeg blir 40 år. Men har hatt god tid til å venne meg til tanken.

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Nja. Går på livsforlengende behandling og kommer til å dø av det før jeg blir 40 år. Men har hatt god tid til å venne meg til tanken.

😨 oi

En varm klem ❤️

Skrevet
AnonymBruker skrev (41 minutter siden):

Fordi CT er noe man bør ta bare hvis man absolutt MÅ, spesielt hvis man er ung. Det vet jeg nå. 

En enkelt CT er ikke noe som forhøyer kreftrisiko så mye at du trenger å bekymre deg for det. :)

Anonymkode: e7a39...ff1

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (44 minutter siden):

Jaja, du blir ikke syk av å ta ct en gang, da hadde man ikke gjort det uten at man måtte. Må jo har vært en grunn for at legen valgte dette. Er det du som har skrevet her før om dette? Du med helseangst? 

Anonymkode: a46c4...01e

Skrevet
AnonymBruker skrev (41 minutter siden):

En enkelt CT er ikke noe som forhøyer kreftrisiko så mye at du trenger å bekymre deg for det. :)

Anonymkode: e7a39...ff1

Vel. Det var unødvendig jo og ingen bra lege skal komme med slike påstander uten å undersøke pasienten først. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...