Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hylo-gel. Eneste som fungerer. Har lang erfaring med tørre øyene. 

Anonymkode: ea3f5...97c

Det er ikke likt for alle. Men jeg er enig i at Hylo-gel er verdt å prøve. 

Anonymkode: 7a189...464

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg var ekstremt plaget. Fikk anbefalt denne av øyelege:

https://www.vitusapotek.no/oyne-og-ore/oyedraper/torre-oyne/therapearl-ansiktsmaske-/p/848870?source=googleps&gclid=EAIaIQobChMIm7CDpIyo9QIVlR4YCh36ngpgEAQYAyABEgKlVPD_BwE

Den stimulerer tårekjertlene eller noe - ser litt corny ut, men bruk det noen uker og du vil se at øynene blir bedre!

Anonymkode: 1c63d...5eb

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

En kjele med vann på ovnen er også fint. Og ikke varmepumpe, det er det verste…  

Jeg har tenkt på det, men jeg er redd for at min hadde kokt over. 😅 Når jeg først fyrer, så fyrer jeg skikkelig. Men jeg er ikke enig med at varmepumpe gir tørrere luft enn vedfyring. Hvis jeg bare har varmepumpa på, så går luftfuktigheten opp til ca 30%. Så fyrer jeg og så SER jeg at den synker.

Anonymkode: 8a3a5...5b4

Skrevet
AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Jeg var ekstremt plaget. Fikk anbefalt denne av øyelege:

https://www.vitusapotek.no/oyne-og-ore/oyedraper/torre-oyne/therapearl-ansiktsmaske-/p/848870?source=googleps&gclid=EAIaIQobChMIm7CDpIyo9QIVlR4YCh36ngpgEAQYAyABEgKlVPD_BwE

Den stimulerer tårekjertlene eller noe - ser litt corny ut, men bruk det noen uker og du vil se at øynene blir bedre!

Den stimulerer selvfølgelig  ikke tårekjertlene. Men de meibomske kjertlene som smører øyet. 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (19 timer siden):

Den stimulerer selvfølgelig  ikke tårekjertlene. Men de meibomske kjertlene som smører øyet. 

«eller noe» i innlegget mitt = meibomske kjertler

Det henger sammen. Poenget er at det er til god hjelp for tørre øyner, som var TS sitt problem

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

«eller noe» i innlegget mitt = meibomske kjertler

Det henger sammen. Poenget er at det er til god hjelp for tørre øyner, som var TS sitt problem

Ja, akkurat hva det heter er ikke så viktig for meg:fnise: Setter pris på tips uansett, og jeg fant en fin forklaring på siden du linket til😊

Anonymkode: 18ee3...8d4

Skrevet
On 1/10/2022 at 5:51 PM, AnonymBruker said:

Jeg har tørre øyne. Veldig tørre. Jeg bruker Thealuz duo, de hjelper. Jeg må dryppe 6-10 x daglig, iblant også om natten. 

Anonymkode: 84abf...9c3

Signerer denne, men vil anbefale å gå for Thealoz Duo Gel, gelen med en-gangsdosene er mye bedre enn Thealoz Duo-boksen du kan bruke i noen mnd.

Anonymkode: db5bf...6ab

Skrevet

Systane Hydration er den eneste som «funker» på meg og jeg har prøvd alle (reseptfrie) øyedråper som finnes. 
Jeg tar også IPL laser og dette er den behandlingen som faktisk gjør øynene mine helt bra igjen! 

Anonymkode: 080aa...2e6

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Ja, akkurat hva det heter er ikke så viktig for meg:fnise: Setter pris på tips uansett, og jeg fant en fin forklaring på siden du linket til😊

Så bra 😀Denne var redningen for meg iallefall. Pluss å spise omega 3, det sa øyelegen også at hjalp. Og å stresse ned…

Skrevet

Tusen takk dere☺️❤️

Nå har jeg masse jeg kan teste ut:rodmer: 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...