Gå til innhold

Hvordan gi han kompliment?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Den havnet  i feil kategori først.

En mann har en helt fantastisk utstråling i mine øyne. Det er en godhet i øynene osv. Han sier ikke så mye, smiler ikke kjempemye, så det er ikke sånn typisk "utadvent, ser alle og får alle til å føle seg vel- utstråling".

Men jeg føler jeg får masse energi av han. Han er som en lader jeg får batteriet fullt av bare ved å gå forbi han. Han føles så enkel å prate med, gjør meg glad.

Kjenner han ikke særlig godt, nå er det noen uker siden jeg har sett han. Men snakker litt med han når vi møtes tilfeldig.

En jeg kjenner har hørt at han skal flytte langt vekk. Jeg vil at han skal vite hvilken veldig positiv virkning han har. Hvordan fortelle uten å høres ut som at jeg prøver meg? Er jo litt interessert, men hvis han flytter så er jo ikke det mer å tenke på.

Anonymkode: 11d7a...bf4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Den havnet  i feil kategori først.

En mann har en helt fantastisk utstråling i mine øyne. Det er en godhet i øynene osv. Han sier ikke så mye, smiler ikke kjempemye, så det er ikke sånn typisk "utadvent, ser alle og får alle til å føle seg vel- utstråling".

Men jeg føler jeg får masse energi av han. Han er som en lader jeg får batteriet fullt av bare ved å gå forbi han. Han føles så enkel å prate med, gjør meg glad.

Kjenner han ikke særlig godt, nå er det noen uker siden jeg har sett han. Men snakker litt med han når vi møtes tilfeldig.

En jeg kjenner har hørt at han skal flytte langt vekk. Jeg vil at han skal vite hvilken veldig positiv virkning han har. Hvordan fortelle uten å høres ut som at jeg prøver meg? Er jo litt interessert, men hvis han flytter så er jo ikke det mer å tenke på.

Du kan si de tingene og si at dette er kun vennskapelig ment 🙃🙂

Etter mine misforståelser så sier jeg slikt hvis det er til mannlige kollegaer sånn at de ikke tolker ting feil :) 

Anonymkode: a9235...470

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De fleste menn får sjeldent eller aldri komplimenter*, så det blir han nok glad for. Bare si f. eks. jeg blir alltid i så godt humør av å prate med deg. Det sa jeg til en kollega. Tror ikke du skal være redd for tolkninger her, vi menn tar som regel ting ganske ordrett. 

* "har du klippet deg?" er ikke et kompliment. Da må du følge opp med hvor fin jeg ble. 

Anonymkode: fc97a...669

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du skal ikke si noe som helst. Hvis du gjør det kommer denne fyren til å bli ekstremt høy på pæra. Og det går utover kvinnene på stedet han flytter til. La han være som han er, ikke gjør han om til en blære. Såpass respekt bør du ha for dine medsøstre i hans nye by.

Anonymkode: ed61d...417

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Du skal ikke si noe som helst. Hvis du gjør det kommer denne fyren til å bli ekstremt høy på pæra. Og det går utover kvinnene på stedet han flytter til. La han være som han er, ikke gjør han om til en blære. Såpass respekt bør du ha for dine medsøstre i hans nye by.

Anonymkode: ed61d...417

Trist at det finnes så sørgelige mennesker som deg. Utrolig. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

De fleste menn får sjeldent eller aldri komplimenter*, så det blir han nok glad for. Bare si f. eks. jeg blir alltid i så godt humør av å prate med deg. Det sa jeg til en kollega. Tror ikke du skal være redd for tolkninger her, vi menn tar som regel ting ganske ordrett. 

* "har du klippet deg?" er ikke et kompliment. Da må du følge opp med hvor fin jeg ble. 

Ehh, de fleste menn tror jo at man er super intressert i dem om man gir komplimenter. De begynner å flørte, smile mer, ta kontakt....så har kutta ut gi komplimenter jeg.

Anonymkode: 58d63...9eb

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Trist at det finnes så sørgelige mennesker som deg. Utrolig. 

Nei, det er ikke trist, men man blir klok av erfaring, så er enig med vedkommende som skrev den kommentaren.

Var vel litt overdreven den kommentaren, men handler jo om at mange menn som får komplimenter tror jo at en kvinne plutselig liker dem og da starter jo alt det maset, og unødvendig kontakt. 

Nå tenker jeg ikke at alle menn er slik, men veldig mange er det!

Endret av WonderWomaan
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Si at det ser ut som han har en skikkelig bul på buksa.

Menn elsker å høre at de har stor kuk :)

Anonymkode: 7a3e5...0f7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

WonderWomaan skrev (23 minutter siden):

Nei, det er ikke trist, men man blir klok av erfaring, så er enig med vedkommende som skrev den kommentaren.

Var vel litt overdreven den kommentaren, men handler jo om at mange menn som får komplimenter tror jo at en kvinne plutselig liker dem og da starter jo alt det maset, og unødvendig kontakt. 

Nå tenker jeg ikke at alle menn er slik, men veldig mange er det!

Hva med å lese HI og skjønne at ts ikke snakker om "mange menn", men en konkret fyr som hun beskriver med ord som godhet og positiv? Hun snakker ikke om en eller annen fra ditt liv som du har dårlig erfaring med. Er du en sånn som mener at det ikke finnes gode menn?

Hun jeg svarte virket som å tro at menn plutselig blir overgripere av et kompliment, når sannheten er at mange menn går hele livet uten et kompliment, og får sine første blomster i begravelsen. Ts skrev dessuten at hun var litt interessert i ham, så tviler på at det er krise hvis han tror hun liker ham. Leste du egentlig hi eller bare trådtittelen? Får ikke akkurat tro på menneskeheten av kvinner som dere. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hva med å lese HI og skjønne at ts ikke snakker om "mange menn", men en konkret fyr som hun beskriver med ord som godhet og positiv? Hun snakker ikke om en eller annen fra ditt liv som du har dårlig erfaring med. Er du en sånn som mener at det ikke finnes gode menn?

Hun jeg svarte virket som å tro at menn plutselig blir overgripere av et kompliment, når sannheten er at mange menn går hele livet uten et kompliment, og får sine første blomster i begravelsen. Ts skrev dessuten at hun var litt interessert i ham, så tviler på at det er krise hvis han tror hun liker ham. Leste du egentlig hi eller bare trådtittelen? Får ikke akkurat tro på menneskeheten av kvinner som dere. 

Om du leser det JEG skrev så har jeg ikke snakket om ALLE menn er dårlige...les en gang til, deretter svar. Og TS kan ikke vite om denne mannen vil bli en plage etter at hun gir han komplimenter, så TS spør om råd her og da får hun råd. Ikke alle kvinner ønsker at menn skal bli skikkelig på selvom man er litt interessert. Mange menn kan bli veldig PÅ om de får "grønt" lys. 

Høres ut som du føler deg truffet på en eller annen måte, eller kunne ønske flere damer gav deg oppmerksomhet?

La meg hjelpe deg litt om hva jeg skrev:

"Nå tenker jeg ikke at alle menn er slik, men veldig mange er det!"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

WonderWomaan skrev (4 minutter siden):

Om du leser det JEG skrev så har jeg ikke snakket om ALLE menn er dårlige...les en gang til, deretter svar. Og TS kan ikke vite om denne mannen vil bli en plage etter at hun gir han komplimenter, så TS spør om råd her og da får hun råd. Ikke alle kvinner ønsker at menn skal bli skikkelig på selvom man er litt interessert. Mange menn kan bli veldig PÅ om de får "grønt" lys. 

Høres ut som du føler deg truffet på en eller annen måte, eller kunne ønske flere damer gav deg oppmerksomhet?

La meg hjelpe deg litt om hva jeg skrev:

"Nå tenker jeg ikke at alle menn er slik, men veldig mange er det!"

Les ts sitt innlegg en gang til. Hun beskriver glede over å kjenne en god mann som er en berikelse for dem rundt ham, og vil gi noen gode ord. Hvis man synes dette høres ut som en creep er man ikke mye menneskekjenner. 

Det som er typisk kg er dessverre bitre kjerringer med "men are pigs" holdning, og hvis en mann skulle si noe er hersketeknikkene klare: han følte seg truffet, er stakkarslig, redd, osv. Det er bare patetisk. 

Ts, du kjenner denne mannen bedre enn noen på KG. Du må vurdere selv hva du tror er riktig og om du tror damene her har tolket denne mannen riktig. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Les ts sitt innlegg en gang til. Hun beskriver glede over å kjenne en god mann som er en berikelse for dem rundt ham, og vil gi noen gode ord. Hvis man synes dette høres ut som en creep er man ikke mye menneskekjenner. 

Det som er typisk kg er dessverre bitre kjerringer med "men are pigs" holdning, og hvis en mann skulle si noe er hersketeknikkene klare: han følte seg truffet, er stakkarslig, redd, osv. Det er bare patetisk. 

Ts, du kjenner denne mannen bedre enn noen på KG. Du må vurdere selv hva du tror er riktig og om du tror damene her har tolket denne mannen riktig. 

Herremin hatt altså...bare fordi kvinner ønsker være forsiktige så blir de plutselig til bitre kjerringer: Sukk...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Herremin hatt altså...bare fordi kvinner ønsker være forsiktige så blir de plutselig til bitre kjerringer: Sukk...

Slettes ikke! Å være forsiktig er bare lurt.

Men! TS spurte ikke om hun skulle gi kompliment til en mann, hun spurte hvordan hun skulle gjøre det uten å høres ut som hun prøver seg.

Grunnen til min reaksjon er at her kommer TS med en fin opplevelse med en mann hun opplever som en berikelse i hennes og andres liv, og blir så møtt med svar som f.eks. innlegg nr 4 i denne tråden. Oppfordrer til å lese hvordan TS beskriver mannen i HI en gang til, for det kan virke som at noen så trådtittelen og hadde sin oppfatning klar lenge før de engang hadde lest HI. Det er så lett å ta dritt fra eget liv og påføre andre. Hvis dere  kvinner skulle tro det bare er menn som kan være plageånder og folk man burde holde seg unna må dere tro om igjen. Det er flust av råtne epler i gruppen "kvinner", og jeg har min andel elendige opplevelser med ustabile kvinner, blitt antastet, klådd på, verbalt angrepet osv. Kvinner kan også feiltolke oppmerksomhet og bli pågående. Det får meg ikke til å advare alle menn mot å gi kvinner oppmerksomhet, for jeg vet at de fleste ikke er slik.

Å påstå at en mann som har en veldig positiv innvirkning på ts, som har godhet i øynene, som hun får energi av bare ved å være rundt, denne mannen skal plutselig forvandle seg til "en blære" som er "ekstremt høy på seg selv" - så ille at det "går ut over" kvinnene der han skal flytte, og det kun ved å få et kompliment av TS. Det er jo rett og slett ekstremt drøyt å komme med sånne påstander! Ja, da er man en bitter kjerring, 100%.

Lurer på hva du hadde tenkt om en mann som skrev noe lignende om en kvinne? Rimelig sikker på at du hadde tenkt at denne mannen var en idiot. Det er for øvrig andre aktive tråder om komplimenter her på KG hvor det er flust med kvinner som har helt andre holdninger til dette enn det som kommer fram i denne tråden, så det er ikke sånn at kvinner mener A, menn mener B. Det er faktisk fullt mulig å bruke livet til å spre positivitet og glede, og ikke bare negativitet og hat mot menn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (På 11.1.2022 den 16.28):

Jeg har prøvd å vær kun vennskapelig til en kollega og dette tolket han feil og det blei ett sant helvete for min del på jobb. Det blei sett som flørting osv. 

k33

Anonymkode: a9235...470

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner ikke problemet. Det er da helt vanlig å si til kollegaer som slutter at man har satt pris på dem osv????

Anonymkode: 74bdd...ee9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 10.1.2022 den 13.21):

Du kan si de tingene og si at dette er kun vennskapelig ment 🙃🙂

Det gjelder forresten ikke en kollega.. Da ville nok jeg og vært mer forsiktig.

Vil ikke si til han at det kun er vennskapelig ment, føler det blir som å avslutte med "men ikke innbill deg noe". Da hadde jeg vært litt innbilsk selv og, som regner med han hadde gått bananas av komplimentet.

Han er en veldig laidback type, tror han ville tatt det med fatning. Men jeg er jo litt interessert. Så han kan jo godt tolke det som at jeg har et godt øye til han. Vil ikke at han skal trekke seg unna hvis han ikke er interessert. Det er mest derfor jeg ikke vil at han skal tro jeg prøver meg.

Er redd for å si for mye. Høres jo skrullete ut å si at han er som en lader som fullader batteriet mitt. Må være noe litt mer enkelt. Få ord, men "stor" betydning. Uten å være for svevende...

AnonymBruker skrev (På 11.1.2022 den 16.28):

Tror ikke du skal være redd for tolkninger her, vi menn tar som regel ting ganske ordrett.

Takk for påminnelsen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Vil ikke si til han at det kun er vennskapelig ment, føler det blir som å avslutte med "men ikke innbill deg noe". Da hadde jeg vært litt innbilsk selv og, som regner med han hadde gått bananas av komplimentet.

Han er en veldig laidback type, tror han ville tatt det med fatning. Men jeg er jo litt interessert. Så han kan jo godt tolke det som at jeg har et godt øye til han. Vil ikke at han skal trekke seg unna hvis han ikke er interessert. Det er mest derfor jeg ikke vil at han skal tro jeg prøver meg.

Er redd for å si for mye. Høres jo skrullete ut å si at han er som en lader som fullader batteriet mitt. Må være noe litt mer enkelt. Få ord, men "stor" betydning. Uten å være for svevende...

Takk for påminnelsen!

Hva har du lyst til å si til han da?☺️ Si det du vil og håp på det beste 🤞🏻

Anonymkode: 283cc...674

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Takk for påminnelsen!

Det høres ut på meg som du er råforelska. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Det høres ut på meg som du er råforelska.

Kjenner han ikke særlig godt, så forelska er jeg ikke. Men har et godt øye til han..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (54 minutter siden):

Kjenner han ikke særlig godt, så forelska er jeg ikke. Men har et godt øye til han..

Du kjenner ham ikke særlig godt, men beskriver ham som en lader som fullader batteriet ditt?    Virker litt sært på meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...