AnonymBruker Skrevet 10. januar 2022 #1 Skrevet 10. januar 2022 Har dine foreldre også autisme eller ikke? Lurer fordi jeg har autisme, men ingen av mine foreldre har denne diagnosen så den kommer ikke alltid av arvelighet. Anonymkode: 43979...540
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2022 #2 Skrevet 10. januar 2022 Min far har Asperger, og min mor er høysensitiv. Anonymkode: bdc1d...8e5
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2022 #3 Skrevet 10. januar 2022 Min far og jeg har fått diagnosen Asperger i voksen alder (jeg er mer høytfungerende enn min far), min datter har fått diagnosen barneautisme, så her har det gått i arv.... Anonymkode: ecd6a...b0a
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2022 #4 Skrevet 10. januar 2022 Mitt barn har barneautisme. Verken vi foreldrene eller våre foreldre har noen form for autisme. Anonymkode: 54d2b...9ef
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2022 #5 Skrevet 10. januar 2022 Jeg har det, og jeg mistenker at min far har det. Anonymkode: 86543...2ce
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2022 #6 Skrevet 10. januar 2022 Hvordan påvirker dette hverdagen deres? Hva må dere ta hensyn til? Anonymkode: b4b59...71a
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2022 #7 Skrevet 10. januar 2022 Noen av mine utfordringer er: -Dårlig eksekutiv funksjon; -Problemer med å gjennomføre oppgaver -Overveldes av inntrykk, stress, forventninger og muligheter, slik at jeg blir handlingslammet og ikke vet hva jeg skal gjøre. -Heftig angst -Mageproblemer -Søvnproblemer -Avhengighet av rutiner. -Takler ikke endringer. -Takler ikke stress. -Takler ikke forventninger. -Klarer ikke å lese mennesker, så jeg er redd for de og isolerer meg. -Uheldige episoder har også vært med på å gjøre meg redd. -Jeg har sagt feil ting, delt for mye etc. Jeg er alltid i fight or flight modus. -Alle sansene mine er veldig forsterket. -Jeg blir veldig sliten av å fange opp alle lyder, lys, bevegelser og lukter rundt meg hele tiden. -Jeg er konstant stresset. -Jeg har et evig tankekjør. -Jeg er klumsete, så jeg må konsentrere meg veldig når jeg gjør ting. -Jeg blir lett overveldet og må hvile mye. -Jeg får dilla på ting, og da er det nesten alt jeg er opptatt av. -Jeg har store konsentrasjonsvansker og hukommelsesproblemer fordi jeg er i fight or flight modus så ofte. -Jeg har ingen venner. -Jeg er ekstremt ukomfortabel ute blant folk og må leve veldig skjermet. -Å maskere autismen gjør meg veldig sliten. -Jeg henger meg ofte opp i ting. Anonymkode: bdc1d...8e5
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2022 #8 Skrevet 10. januar 2022 Det finnes noen genfeiler som er ganske nyoppdagete som går på 50% sjanse for arv og som gir autisme, aspergers, ADHD, tourettes osv. Anonymkode: ebe18...907
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå